Hallo

Dominc

Member
hoi allemaal,

ik ( Dominic 28 jaar) en mijn vriendin (marielle 23 jaar) willen emigreren naar Australie.
ik heb er zelf al 4 jaar geleden een half jaar rondgereisd. en gaan met zijn tween aankomende oktober voor 2 maanden reizen door australie. tijdens die reis gaan we ook kijken of we leuke plaatsen zien om ons te settelen.

mijn vraag is.

wat we allemaal moeten doen om te kunnen emigeren naar australie en/of iemand enig advies heeft voor ons.

ik heb een baan als Natuursteenbewerker(stonemasonry) dit beoefen ik al 10 jaar en ben thuiswonend met mijn vriendin die volgende maand HBO Communicatie Managment afrond.
we hebben geen koop/huurhuis ofzo. geen kinderen. geen gekke vaste lasten.

Welkom op het forum! Begin eens met het doorlopen van http://www.immi.gov.au/visawizard/ en het doorlezen van de immi site. Daar kan je vast al heel veel info vandaan halen. Daarnaast kan het doen van een test door 1 van de migratiebureau's (zoek even op het forum naar welke er goed en niet zo goed zijn) je een stuk op weg helpen. Wel rekenen de meesten daar een bedrag voor.

Welkom!!
Deze of komende maand is ook de Emigratiebeurs in Utrecht. Misschien leuk om daar ook eens wat te gaan orienteren. Ik gok dat jullie op jouw beroep een visum aan willen vragen aangezien je jouw diploma al hebt en aardig veel werkervaring. Belangrijk is dan om te weten of dat beroep op de SOL lijst staat. Zo uit mijn hoofd krijg je het meeste punten als je tussen de 25 en 30 jaar oud bent, dus als ik jullie was zou ik ervoor zorgen dat het visum VOOR je 30e aanvraagt (welk visum dat ook mag zijn).

hoi zwerver,

heb net op het forum rondgeneusd en ga deze week eens contact opnemen met move 2 australia.
heb daar wel een goed gevoel bij

bedankt nog voor de info;)

Hoi Gwen,

had graag naar de emigratiebeurs willen gaan, maar dan ben ik net een weekje weg met de familie.
het klopt inderdaad dat mijn beroep op de SOL lijst staat. dus dat is al een goed teken.
maar zou mijn vriendin op mijn visum mee naar Australie kunnen gaan omdat ze volgende maand pas geslaagd is voor de hbo diploma en nog geen werkervaring heeft. of kan ze eventueel nog een apart visum aanvragen

gr Dominic

en bedankt voor de info

Welkom en succes met het uitzoek werk...ben er ook net mee begonnen en "wow that's a lot of work" ;)

eey mikeh,

ja weet het, ben ook al een tijdje bezig. met alles uitzoeken. maar komt goed. ff doorzetten denk.

gr

maar zou mijn vriendin op mijn visum mee naar Australie kunnen gaan omdat ze volgende maand pas geslaagd is voor de hbo diploma en nog geen werkervaring heeft. of kan ze eventueel nog een apart visum aanvragen
Als jij voor een general skilled visum gaat, dan kan je vriendin mogelijk mee als "defacto spouse". Voor Australie ben je dat al als je minimaal 12 maanden hebt samengewoond. Moet je wel aan kunnen tonen mbv gezamenlijke rekeningen, foto's etc.

hoi slatsr,

maakt het dan uit of je samen een huis huurt of een koophuis hebt. want ik woon samen met mijn vriendin bij mijn ouders. maar ze staat nog ingeschreven bij haar ouders thuis.
kan ik haar ook gewoon inschrijven op het adres van me ouders of is dat te eenvoudig.

gr

hoi slatsr,

maakt het dan uit of je samen een huis huurt of een koophuis hebt. want ik woon samen met mijn vriendin bij mijn ouders. maar ze staat nog ingeschreven bij haar ouders thuis.
kan ik haar ook gewoon inschrijven op het adres van me ouders of is dat te eenvoudig.

gr
Je hoeft niet perse samengewoond te hebben. Echter moet je wel aan kunnen tonen dat je dus al langer dan een jaar een relatie hebt. Samenwonen is natuurlijk een goede indicator daarvoor, maar niet de enige. Denk ook aan een gezamelijke rekening, verklaringen van mensen om je heen, foto's, kerstkaarten die aan jullie beiden zijn gericht, misschien samen een reis geboekt en daar nog de papieren van, en ga zo maar door.
Hoe lang hebben jullie al een relatie, als ik zo nieuwsgierig mag zijn..

Hi,

Wanneer jullie Down Under zijn kun je ook al rondkijken voor een eventuele werkgever die je zou kunnen sponsoren voor een werkvisum (457?). Dat maakt de aanvraag etc makkelijker. Ligt er alleen wel aan of jouw beroep gewild is.

Als alternatief zouden jullie ook voorlopig een working holiday visum aan kunnen vragen waardoor je in ieder geval een jaar in Australie kan zijn en werken. En als je dan 3 maanden specifiek werk doet in bijvoorbeeld afgelegen gebieden, krijg je er nog een extra jaar bij. Je mag op je working holiday visum alleen niet langer dan 6 maanden voor 1 werkgever werken, dat is het nadeel.

Maar als jullie echt de grote stap willen maken en gelijk willen settelen, is het inderdaad slim om je werkvisa te regelen. Kan wel een tijd duren voordat je die krijgt en het is een heel proces, maar dat weet je waarschijnlijk al.

Succes ermee!

hoi gwen,

heb al 4 jaar een relatie met mijn vriendin, ik woon nog thuis bij mijn ouders. tenminste.
mijn ouders zijn al gepensioneerd en zitten meestal het hele jaar door in spanje omdat ze daar ook een huis hebben. dus ben nog thuiswonend om de koste te drukken. en om geld te sparen voor de stap naar Australie te emigreren.
mijn vriendin staat ook nog bij haar ouders thuis ingeschreven. maar ze woont al wel 3 jaar bij mij zeg maar.
maar dat staat nergens vast. we zijn wel vaak samen op vakantie geweest enzovoorts. maar hebben ook geen gezamelijke rekening omdat dat nog niet aan de orde is

thanx voor de info

gr

hoi kims,

heb zelf al een working holiday visum gebruikt in 2007. die kan ik nu niet meer aanvragen. was eigenlijk wel van plan dit jaar om met mijn vriendin 2 maanden nog door australie te trekken. maar we hadden altijd al plannen om in australie te gaan wonen, dus dachten we afgelopen kerstvakantie om niet op vakantie te gaan maar meteen te kijken of er opties zijn om een visum te krijgen. scheelt ook weer een berg geld natuurlijk. heeft er iemand misschien een idee of je naast je visum en etc, ook nog een geldbedrag mee moet nemen ofzo. een startbedrag voor in australie of een vast bedrag om australie binnen te komen. daar had ik iets over gelezen. dat je moet aantonen dat je wel geld hebt ofzo

alvast bedankt

gr

Ik denk dat het niet overstandig is om zo snel mogelijk een gezamenlijke rekening te openen en haar op het jouw adres bij te schrijven. Ik begrijp dat een gezamenlijke rekening misschien niet nodig is, maar je zult op een bepaald moment wel moeten aantonen dat je een stabiele relatie hebt. Dit kan o.a. door een gezamenlijke bankrekening en op hetzelfde adres ingeschreven staan.
Succes!

Hoi Dominc,
volgens mij kan je gewoon nog een WHV aanvragen mits je nog geen 31 bent.
En wat het geld betreft om mee te nemen....mijn agent (M2A) vertelde mij dat het rond de 25.000AUD moeten zijn. Maar dan alleen op papier. We hebben toen de 25.000 aangegeven maar ik heb dat bedrag (nog) niet en zul het waarschijnlijk in Juni ook niet hebben. Maar begin alvast te sparen en het is altijd beter om een buffer te hebben als je in begin niet meteen een job kan vinden en er komen in de eerste paar weken in OZ nogal wat kosten op je af.

hoi aussienine

dus als ik nog geen 25.000 aud heb. kan ik ook door een kameraad op mijn rekening laten storten en als ik in australie ben, dan later weer terugstorten. of is dat te ver gezocht

gr

Hi
was nog vergeten "Hallo"te zeggen....Sorry HALLO!!!!!

Nee dat heen en weer storten hoeft niet, zo heb ik het te oren gekregen. Ze willen geen afschrift van je bank zien. Het is alleen een zekerheid die je zou moeten hebben om een tijd te "overleven" als je nog geen baan hebt en het wat langer duurt een te vinden.

Hoi,

heb net contact gehad met Move 2 Australia. wat vinden jullie van dit bureau? ben van plan om hun 200 euro te betalen om duidelijkheid te krijgen hoe het zit en wat mijn kansen zijn.

gr

Back