Hallo

Nee dat heen en weer storten hoeft niet, zo heb ik het te oren gekregen. Ze willen geen afschrift van je bank zien.
Klopt. Het is geen absolute voorwaarde voor het verkrijgen van je visum. Ze willen gewoon dat je er over nagedacht hebt dat het geld kost om te emigreren. De rest is je eigen verantwoordelijkheid.

Om concreet je vraag te beantwoorden: Ja ze zijn een goed bureau

Er zal ongetwijfeld (weer) gepraat worden of je wel of niet een bureau nodig hebt maar je vraag is; zijn ze goed. Ja dat zijn ze ;)

Hoi, Welkom.

Veel van je vragen zijn al beantwoord, veel onderwerpen zij al uitvoerig besproken. Ik zou zeggen: Gewoon ervoor gaan. Laat je kansen beoordelen, waag de sprong.
Morgen direct ff bankrekening openen op beider namen, meestal duurt het een flinke tijd voordat je je bewijsstukken moet tonen, dan is iedere dag dat je de rekening langer hebt meegenomen. En meteen beginnen met een doordachte spaarstrategie, want emigreren kost klauwen met geld.
Aan de opleiding van je vriendin heb je momenteel weinig, omdat ze geen (relevante) werkervaring heeft.

Succes verder!

Ik zou inderdaad ook zsm een rekening openen en zo veel mogelijk bewijsstukken bij houden.
En jammer dat je dat WHV niet meer kan gebruiken joh! Balen he, dat je die maar 1x aan kunt vragen (tenzij je 3mdn in agrarische sector werkt)..

Kijk eens rond in het forum, er is al meerdere keren over geschreven welk bureau goed of minder goed is.

Ik zelf had ook M2A en ben zeer tevreden geweest.

heb al contact gelegd met M2A. ze gaan nu tegen betaling de formulieren opsturen. ga morgen met mijn vriendin een rekening openen voor ons beide. laat er inschrijven op mijn huis adres. en wat betreft het sparen, we zijn al aardig onderweg maar hoe meer te beter. veel opzij leggen om je dromen werkelijkheid te maken.

iedereen bedankt voor de vele informatie.

ik houdt contact hoe het gaat met kansbeoordelingsaanvraag en visumaanvraag.

gr

hallo allemaal,

heb ondertussen een kansenbeoordeling laten doen door m2a voor me visum.
alles is perfect in orde en kom in aanmerking voor een versneld visum.
moet alleen nog een aantal dingen regelen zoals jullie weten.
Heb besloten om precies over een jaar het door te zetten i.v.m nog lopende opleiding van mijn vriendin.
En het aan kunnen tonen van een relatie. We hebben nu pas sinds 2 weken een gezamelijke bankrekening.

Maar heb ondertussen nog een vraagje voor diegenen die hem kunnen beantwoorden.

We weten nog niet precies waar we willen wonen. Heeft iemand van jullie een idee. We denken zelf ergens aan de
oostkust te willen wonen tussen Sydney en Brisbane en dan niet in de stad maar in een buitenwijk. heeft iemand daar ervaring mee of misschien wat foto's hoe het eruit ziet. of andere ideen zijn ook welkom natuurlijk

mvg Dominic Parijs

Hey Dominic,

Fijn dat jullie zo snel al een positief bericht van m2a hebben gehad. Wat voor visum is dat precies, een versneld visum, ik ben niet zo thuis in al die werkvisa, hoeft ook niet aangezien ik een fijne Aussie aan de haak heb geslagen :p

Waar ben je tijdens jouw/jullie reizen allemaal geweest?

Het stuk tussen Sydney en Brisbane is één van de weinige stukkennwaar we niet geweest zijn. Dus daar kan ik je niet helpen. Maar ik weet dat er hier wel mensen zijn die daar wel zitten, kijk eens rond in de lastavaza anders. Verder is Google (streetview) en Panoramia je vriend!

Succes!

er word een state sponsered visa aangevraagd. we kunnen het al in gang zetten maar we wachten nog een half jaar tot jaar,
omdat we nog wat meer geld willen sparen. en mijn vriendin der opleiding is over 3 maanden pas ten einde.

Ben er nu ook achtergekomen dat we alleen door de staten West-Australia en South-Australia worden gesponsord.\

Is toch knap lastig om te bedenken waar je wilt gaan wonen. aangezien ik niet heel veel van de steden en dorpen heb gezien.

Heeft er iemand nog een idee of een site waar ik wat meer informatie (internetsite of boek) kan opdoen.

En weet er iemand wat eigenlijk wat je moet doen of hoe en wat een TRA-test is.

dank jullie wel voor de info nogmaals.

mvg Dominc Parijs

Zelf ben ik nog nooit in WA geweest en slechts een paar dagen in Adelaide (loooved Adelaide btw!!!) dus wat dat betreft heb je aan mij weinig :p
Maar ik weet wel dat de Government of Western Australia vertegenwoordigd is op de Emigratiebeurs en die geven ook een presentatie met als onderwerp Living and Working in Western Australia: 'A new beginning'
Misschien leuk of nuttig om daar een kijkje te nemen. De Emigratiebeurs in op 9 en 10 februari in Houten.

Nou WA of SA, beide fijn hoor! Maar voorkeur is zo persoonlijk dat het lastig is om er iets over te roepen.

Probeer anders eens na te gaan wat je trekt (strand, heuvels, bos, woestijn, wijn, beestjes. Wat voor soort buurten vind je fijn enzovoort enzovoort) Vindt Perth iets meer werelds aan doen dan Adelaide maar waar hou je zelf van.

Perth ligt wel in Australia maar veel Australiers vinden het zo ver weg dat ze het bijna beschouwen als een soort van overzees gebied, zoals wij de Antillen zeg maar ;) Ook niet zo gek, vanuit Sydney is het al gauw een uurtje of 4 vliegen of een paar dagen rijden. En ook dat kun je weer fijn vinden, of juist niet.

Kijk anders is eens gewoon op de tourism sites van WA en SA. Dan krijg je alvast een (wat positief gekleurd) beeld van de staten.

Succes, en for what it's worth. Zowel WA als SA staan bij mij hoog aangeschreven.

Ik zit helemaal niet meer in dat visum gebeuren, maar een State Sponsored, is dat nog regio gebonden? Dat had ik nl en dan valt Perth af. Ook ik stond in dubio over WA of SA, maar doordat ik voor een Regional Sponsored ging en daarmee ook de plaatsen om Perth heen geen optie waren EN omdat heel SA als 1 grote regio wordt beschouwd, was de keuze erg makkelijk.

Als dat in jullie geval geen probleem is, dan is het inderdaad wel slim na te denken over wat je graag wilt qua omgeving. Hou er ook rekening mee dat Australie geen Europa is :) Afstanden zijn hier groot met soms weinig bewoonde wereld er tussenin. Dus ja, hou je van bush of strand, van een druk uitgaansleven op een wat grotere schaal of hou je van een rustiger levenstempo?
Ik ben niet zo bekend met Perth, maar Adelaide heeft leuke 'suburbs' en genoeg kleinere plaatsen eromheen. Ikzelf vond Perth destijds toch wel groot, maar vond de plaatsen eromheen wel erg mooi. Viel alleen af voor mijn type visum, maar dat terzijde :)
Jullie zouden in de stad kunnen beginnen en dan evt. naar een kleinere plaats verhuizen. Misschien niet onverstandig, want het kan best een beetje een uhm, cultuurschok zijn om van een vol NL ineens in de 'bush' van Australie te wonen.... Ik ken hier in Whyalla mensen die heel vermakelijk kunnen vertellen over migranten die vanuit hun thuisland linea recta naar Whyalla kwamen om het vervolgens op een lopen te zetten! Hahaha!

Maar veel succes met het orienteren en keuzes maken!

Back