Ik zit helemaal niet meer in dat visum gebeuren, maar een State Sponsored, is dat nog regio gebonden? Dat had ik nl en dan valt Perth af. Ook ik stond in dubio over WA of SA, maar doordat ik voor een Regional Sponsored ging en daarmee ook de plaatsen om Perth heen geen optie waren EN omdat heel SA als 1 grote regio wordt beschouwd, was de keuze erg makkelijk.
Als dat in jullie geval geen probleem is, dan is het inderdaad wel slim na te denken over wat je graag wilt qua omgeving. Hou er ook rekening mee dat Australie geen Europa is
Afstanden zijn hier groot met soms weinig bewoonde wereld er tussenin. Dus ja, hou je van bush of strand, van een druk uitgaansleven op een wat grotere schaal of hou je van een rustiger levenstempo?
Ik ben niet zo bekend met Perth, maar Adelaide heeft leuke 'suburbs' en genoeg kleinere plaatsen eromheen. Ikzelf vond Perth destijds toch wel groot, maar vond de plaatsen eromheen wel erg mooi. Viel alleen af voor mijn type visum, maar dat terzijde
Jullie zouden in de stad kunnen beginnen en dan evt. naar een kleinere plaats verhuizen. Misschien niet onverstandig, want het kan best een beetje een uhm, cultuurschok zijn om van een vol NL ineens in de 'bush' van Australie te wonen.... Ik ken hier in Whyalla mensen die heel vermakelijk kunnen vertellen over migranten die vanuit hun thuisland linea recta naar Whyalla kwamen om het vervolgens op een lopen te zetten! Hahaha!
Maar veel succes met het orienteren en keuzes maken!