Hallo

Tessellate

New Member
Wij zijn een gezin met twee kinderen (4 en 6) en denken/dromen al jaren aan/van een verhuis naar Australië. Heel nieuw zijn we hier niet, we hebben al enkele jaren meegelezen.
Nu zijn we er echter achter dat we mogelijk via een skilled nominated naar ginder kunnen.
We staan op het punt de hele procedure op te starten.
Al blijft het allemaal ook vrij eng: zal het lukken? Waar gaan we heen? Vinden we werk? Lukt dat allemaal wel met de kids...
Spannend!

Last edited:
Thx allemaal! Voorlopig weet bijna niemand uit onze omgeving van onze plannen. Dit forum is dus een verademing ;-)

Hahaha, klinkt bekend (ondertussen niet meer maar ik weet wat je bedoelt)

Fan van Alt-J trouwens?

Blij te merken dat we niet de enigen zijn met die bedenkingen... ;-)

En over mijn naam...ik ben inderdaad helemaal weg van die plaat van Alt-j.
En dat nummer stond toevallig op toen ik op zoek ging naar een naam. :)

Welkom Tessellate (moest effe scrolle om te spieke!)
Wij gaan ook met twee kids, die zijn nu 9 en tegen de tijd dat we vertrekken 10.
Idd heel spannend, wij zijn juist begonnen met naaste familie en vrienden in te lichten nu de beroepserkenning erdoor is.
Al eerder in Australië geweest?

Ja, dat is wel een vet album ja :D

Lees onze lastavaza anders maar door over bedenkingen enz. #1 ( Mocht je niets te doen hebben ;) )

@Mountains bedankt! Waar gaan jullie heen?
Ikzelf ben enkele jaren geleden slechts 3 weken geweest, van Sydney naar Cairns en Daintree. (Dat maakt het voor mij misschien nog spannender).
Mijn vriendin reisde eerder al rond Down Under.
We hebben ook vrienden wonen aan de Gold Coast.

Wij zijn een gezin met twee kinderen (4 en 6) en denken/dromen al jaren aan/van een verhuis naar Australië. Heel nieuw zijn we hier niet, we hebben al enkele jaren meegelezen.
Nu zijn we er echter achter dat we mogelijk via een skilled independent naar ginder kunnen.
We staan op het punt de hele procedure op te starten.
Al blijft het allemaal ook vrij eng: zal het lukken? Waar gaan we heen? Vinden we werk? Lukt dat allemaal wel met de kids...
Spannend!

Klinkt bekend. Wij wachten nu op de uitslag van de IELTS en de skills assessment. Wij lopen nu zelfs nog met, moeten we wel gaan, wat laten we achter, wat hebben we daar, wat gaan we daar doen qua beroep etc etc etc. Het is echt ontzettend spannend.
Maar... denk ook heel vaak, stel dat we straks 70 zijn en samen op een bankje zitten en je afvraagt. Wat nou als we wel naar Australie waren verhuisd......

Klinkt bekend. Wij wachten nu op de uitslag van de IELTS en de skills assessment. Wij lopen nu zelfs nog met, moeten we wel gaan, wat laten we achter, wat hebben we daar, wat gaan we daar doen qua beroep etc etc etc. Het is echt ontzettend spannend.
Maar... denk ook heel vaak, stel dat we straks 70 zijn en samen op een bankje zitten en je afvraagt. Wat nou als we wel naar Australie waren verhuisd......

Na ja zeg! Same thoughts, alleen hadden wij het over plastic geraniums op 80-jarige leeftijd.
Ik ben er namelijk van overtuigd, dat wij tot ons 70ste moeten werken. Mensjes van 80+ rondrijden.

Funny, ook wij denken dat de frustratie op ons 70ste groter zou zijn dan wanneer we het proberen en het niet lukt.

Na ja zeg! Same thoughts, alleen hadden wij het over plastic geraniums op 80-jarige leeftijd.
Ik ben er namelijk van overtuigd, dat wij tot ons 70ste moeten werken. Mensjes van 80+ rondrijden.

Haha good one! Hoe zeg je het ook alweer... Je kan alleen spijt hebben van de dingen die je niet gedaan hebt...
Klinkt stoer, maar het lijkt me zooo eng om straks m'n huis te koop te zetten. Stel nou dat het wordt verkocht, dan is het echt...
Anyway, eerst eind november (al over 3,5 week) 4 weken Oostkust Australie en 2 weken Noordereiland NZ!!!

Back