Hallo

poepmonster

New Member
Hoi, laat ik mij eerst maar even voorstellen..

Mijn naam is Harm, ik ben twintig jaar en ik woon op dit moment nog bij mijn ouders in het midden van Friesland.
Ik zit erover te denken om in het jaar 2008 te emigreren naar Autralië, of dat is mijn wens tenminste..

Nou echt interessante dingen kan ik niet echt over mijzelf vertellen, maar als je wat wilt weten dan vraag je maar..

Ik hoop dat ik het hier gezellig ga vinden op dit forum..

Doei!

Nou, dan heb je in ieder geval tijd zat en kan je alles op je gemak uitzoeken.  :up:

Succes en veel plezier op het forum

Miranda

:later:

[quote author=poepmonster link=topic=1517.msg12870#msg12870 date=1113503827]
Hoi, laat ik mij eerst maar even voorstellen..

Mijn naam is Harm, ik ben twintig jaar en ik woon op dit moment nog bij mijn ouders in het midden van Friesland.
Ik zit erover te denken om in het jaar 2008 te emigreren naar Autralië, of dat is mijn wens tenminste..

Nou echt interessante dingen kan ik niet echt over mijzelf vertellen, maar als je wat wilt weten dan vraag je maar..

Ik hoop dat ik het hier gezellig ga vinden op dit forum..

Doei!
[/quote]

Hai Hai!

Ik zou dan alvast beginnen met opleidingen en werkervaring, ben ik ook hard mee bezig.. Ik ben 21 en wil ook tegen die tijd naar Australie.. In ieder geval hoop ik voor 2010 daar te zitten..

Groetjes ;)

Bedankt voor jullie reacties!

Ik studeer nou Desktop Publishing en hierna ga ik misschien Financiele Dienstverlening studeren. Beide op MBO-niveau..
Daarnaast heb ik een jaar werkervaring als bakker.

Mocht ik meer werkervaring nodig hebben ga ik misschien toch eerst weer een jaar aan het werk. Maar hier ga ik niet van uit. Ik wil het liefst een half jaar na afronding van mijn opleiding vertrekken naar Australië...

Lost: Quote weggehaald (quote had geen functie).

Ik wil niet je positiviteit laten omslaan in negativiteit, maar ik denk dat het zeer moeilijk (zo niet onmogelijk) wordt om met 2 opleidingen op MBO-niveau te emigreren naar Oz. Ik weet niet precies hoe het zit qua opleidingsniveau, maar volgens mij is minimaal HBO of universitair niveau nodig, of je moet erg veel jaren werkervaring hebben. Ik heb dan zelf 2 HBO opleidingen gedaan en daar moet ik al 4 jaar werkervaring bij aan kunnen tonen. Voor MBO zal dat dan nog wel enkele jaren meer zijn. Als je aangeeft dat je in 2008 wilt emigreren, dan wordt dit zeer moeilijk voor jou. Wat je wel kan doen is een jaar naar Australie op een work-holiday-visum en daar een Australische vriendin aan de haak slaan!!! :) Succes met het uitzoekwerk

Mijn positiviteit was ook in negativiteit omgeslagen.. Maar goed, dan kun je beter er aan gaan werken om dan toch met een paar jaar vertaging alsnog naar Australie te kunnen, dan helemaal je droom weggooien ;)

Ik hoop na de vakantie HBO Psychologie te gaan doen.. Maluka (of iemand anders), denk je dat dat wat word, ik bedoel, kun je met een HBO Psychologie diploma Australie binnenkomen? Natuurlijk met de nodige werkervaring.. Volgens mij kon je ook veel richtingen op met die opleiding, zowel Social Worker, wat op de SOL lijst staan..

Sorry, off topic again :oops:

Lost: Quote weggehaald (quote had geen functie).

Sja ik ben net op de government site van australie geweest en het blijkt inderdaad dat je nogal wat gestudeerd en gewerkt moet hebben..

Toch eerst maar ff verder lezen, misschien heb ik daarna nog vragen..

[quote author=Anoukie1983 link=topic=1517.msg12916#msg12916 date=1113559227]
Ik hoop na de vakantie HBO Psychologie te gaan doen.. Maluka (of iemand anders), denk je dat dat wat word, ik bedoel, kun je met een HBO Psychologie diploma Australie binnenkomen? Natuurlijk met de nodige werkervaring.. Volgens mij kon je ook veel richtingen op met die opleiding, zowel Social Worker, wat op de SOL lijst staan..

Sorry, off topic again :oops:
[/quote]

Als je het draadje ergens anders wilt voortzetten...van mij mag je...

maar...

Op de SOL-lijst staan 4 varianten van Psychologist:
- Clinical psychologist
- Educational psychologist
- Organisational psychologist
- Psychologist (nec = not elsewhere specified)

Deze leveren allemaal 60 punten op en je moet dan de Skills assessment doen bij de APS (http://www.apsc.gov.au/) of http://www.psychology.org.au/

Dan moet je op die sites dus gaan kijken hoeveel werkervaring je nodig hebt, etc. etc. Als je nu nog moet beginnen met die HBO-opleiding (4 jaar) en dan ook nog eens een x aantal jaren werkervaring op moet doen om te voldoen aan de Skills assessment, dan kan het waarschijnlijk nog wel wat jaartjes duren...

Dank je wel Maluka..

Ik weet dat het nog wel een tijdje gaat duren, maar goed.. Wat moet ik anders? Ik moet helemaal onderaan de ladder beginnen, dus dat wil zeggen: opleiding PLUS werkervaring.. Dan kies ik toch maar voor een opleiding dat op de SOL lijst staat enzo.. Helemaal meegenomen is dat die beroepen al 60 punten zijn en nu weet ik ook een beetje welke richting in dan op moet gaan (clinical, educational, organisational).. Ik gaat het proberen luitjes :wink: Maar ok, dank je voor de info in ieder geval :up:

Geen probleem Anoukie1983...

Maar dat betekent wel dat je nu dus nog de nodige jaren hebt te gaan....eerst je opleiding en dan nog een aantal jaren relevante werkervaring...is het niet mogelijk dat je deze opleiding in Australie gaat volgen?

[quote author=Maluka link=topic=1517.msg12915#msg12915 date=1113557936]
Ik wil niet je positiviteit laten omslaan in negativiteit, maar ik denk dat het zeer moeilijk (zo niet onmogelijk) wordt om met 2 opleidingen op MBO-niveau te emigreren naar Oz. Ik weet niet precies hoe het zit qua opleidingsniveau, maar volgens mij is minimaal HBO of universitair niveau nodig, of je moet erg veel jaren werkervaring hebben. Ik heb dan zelf 2 HBO opleidingen gedaan en daar moet ik al 4 jaar werkervaring bij aan kunnen tonen. Voor MBO zal dat dan nog wel enkele jaren meer zijn. Als je aangeeft dat je in 2008 wilt emigreren, dan wordt dit zeer moeilijk voor jou. Wat je wel kan doen is een jaar naar Australie op een work-holiday-visum en daar een Australische vriendin aan de haak slaan!!! :) Succes met het uitzoekwerk
[/quote]

Dat valt best mee hoor, ligt er helemaal aan wat je geleerd heb. Ik had aan mijn MBO elektronica en 3 jaar werk ervaring ook genoeg.

[quote author=poepmonster link=topic=1517.msg12910#msg12910 date=1113553009]
Daarnaast heb ik een jaar werkervaring als bakker.
[/quote]

Van de SOL-list (http://www.immi.gov.au/allforms/pdf/1121i.pdf):

BAKER    ASCO-code: 4512-11    Points: 60      Assessing Authority: TRA

En nu weer on-topic :wink: :

Welkom op het forum Harm!

[quote author=Maluka link=topic=1517.msg12940#msg12940 date=1113580051]
Geen probleem Anoukie1983...

Maar dat betekent wel dat je nu dus nog de nodige jaren hebt te gaan....eerst je opleiding en dan nog een aantal jaren relevante werkervaring...is het niet mogelijk dat je deze opleiding in Australie gaat volgen?
[/quote]

Zou me echt ONWIJS gaaf lijken, en leuk, fantastisch en alles, perfect gewoon.. Maar ik heb er geen geld voor :cry: En je mag dan daar ook niet werken dacht ik.. Ik had ook ergens gelezen dat je na 2 jaar studeren (of na afstuderen) ook een permanent visa aan kan vragen ofzo..

Hi poepmonster...!

Zoals Bear ook al aangaf: er staan inderdaad een hoop HBO-universitaire opleidingen op de SOL list. Maar wat dacht je van alle trades-beroepen die vaak ook op de MODL staan:
kapper, electricien, loodgieter etc.

Volgens mij zijn dat toch echt gewone MBO opleidingen...!

Dus....kijk nog s goed op die lijst, zorg dat je minimaal 4 jaar werkervaring opdoet, dan moet het volgens mij helemaal goedkomen! :up:

Gr. Sab

Dat is namelijk het mooie van de lijst van beroepentekorten: het overstijgt het opleidingsnivo. Met andere woorden, er wordt inderdaad puur gekeken waar een tekort aan is, en het grootste tekort levert de meeste punten op (60).

Zo zie je dat een arts (die minimaal 10 jaar gestudeerd heeft) net zoveel punten scoort als een metselaar en een kapster........goed he?

Gr. sab nog een keer :sunny:

het lijkt me ook slim om even te kijken of een hbo opleiding psychologie wel genoeg is voor dat aantal punten..ik weet eigenlijk zeker dat je universiteit moet hebben om jezelf clinical educational of whatsoever psycholoog te mogen noemen..hbo spw is wel weer goed voor 60 punten welfare worker..als je toch nog kunt kiezen dan misschien maar wijs kiezen?

groetjes en succes van een sip meisje met wel universiteit maar net niet de juiste sociale wetenschap..zucht

Mir  :wink:

Back