hallootjes

Sandra

New Member
Hallootjes, beetje laat met voorstellen, omdat ik me enige tijd geleden al aangemeld heb.

Ik ben Sandra, 26 jaar en getrouwd met aussie Ian. Ian woont sinds april weer in Australie nadat hij het hier 4 jaar geprobeerd heeft uit te houden.

Ik ben blij dat ik dit forum heb ontdekt, het is erg nuttig. Eerst wilde ik een migratiebureau inschakelen, maar ik hoop het nu zelf te kunnen doen met de hulp van jullie..

groetjes en allemaal veel succes met het behalen van jullie visum!
 
Hoi Sandra,

Moet jij het gehele emigratie proces ook doorlopen? ik had ged8 dat het makkelijker zou zijn voor je omdat je met een aussie getrouwd ben, maar misschien heb ik dat wel helemaal verkeerd hoor. :?:

Waarom trok jouw man het hier in Nl niet meer?
 
Tsja, ook als je getrouwd bent moet je door het hele proces.

We wilden graag een huurhuis hebben om te sparen voor een huis in Australie, maar dat lukte niet. In onze gemeente hebben we een wachttijd van 9 jaar. Ook liep het op zijn werk niet lekker, en kreeg hij op een erg 'gemene' manier ontslag. Hij had ook moeite met de mentaliteit van de nederlanders, wij zijn nu eenmaal een beetje een gereserveerd volkje..terwijl Australiers meer open, relaxed en gastvrij zijn.
Nadat zijn vader was overleden werd de heimwee ook verergerd. Ik denk dat alles bij elkaar gewoon te veel voor hem was..
 
hallo,

Nou ik woon inmiddels een half jaar in australie en woonde in nederland samen met een austr. en we hebben alles in australie geregeld, qua visum enzo. Het moet geen punt voor jouw zijn om je visum te bemachtigen. Er zijn meerdere forumleden die een australische vriend hebben.
Veel suc6 met alles

groetjes
 
ik hoop het... het duurt allemaal wat langer dan verwacht. En dan met name de stat decs die vanuit Australië moeten komen. Ik wacht al vanaf april op eentje geschreven door mijn zwager. Met een beetje geluk wordt ie dit weekend EINDELIJK getekend :?
 
Hallo Sandra,
Ook ik ben momenteel bezig voor mijn spouse visa en moet toch zeggen dat het allemaal wel makkelijk gaat. Ik regel alles zelf via berlijn.
Het gehele proces neemt ongeveer 4 maanden in beslag.

Veel suc6 het zal wel lukken

Groetjes
Rob
 
Op zich is het niet zo heel moeilijk om te regelen, maar we moesten 2 stat decs hebben.. En de 2e is nu EINDELIJK na 7 maanden :? geschreven en ondertekend... Nu moet ie nog naar NL gestuurd worden..
 
Back
Top