hbo it

tomvk

New Member
Als je een hts it diploma hebt hoeveel jaren moet je dan gewerkt hebben om voor de Skilled Visa in aanmerking te komen?

Ik geloof dat je dan aan moet kunnen tonen dat je van de afgelopen 4 jaa rer minimaal 3 fulltime hebt gewerkt. Toch mensen????? Er zijn er hier die dat beter weten hoor, maar na een tijdje hier heb je veel dingen gelezen dus......

Klopt inderdaad Shuter Street...

Je moet van de laatste 4 jaar 3 jaar werkzaam zijn geweest en dan ook nog van de laatste 18 maanden ook nog 12 maanden werkzaam zijn geweest...

Vergeet mn vraga dan maar die ik een ander topic had gesteld, ahhahaa. Je hebt m hier al beantwoord thanx!! hmmm dan heb ik van de laatste 1 jaar en 2 maanden al 11 maanden gwerkt, want het maakt toch niet uit wat voor werk je hebt gedaan??? Bij mij is het afstuderen (in bedrijf gezeten) en nu mn tijdelijke baan totdat ik werk in mn opleiding heb gevonden.

Als ik het verkeerd zie dan hoor ik het graag:

Die 3/4 jaar regeling klopt, bij DIMIA, maar die geldt alleen als je in aanmerking wilt komen voor de broodnodige 15 bonus points voor work experience.

Die 12/18 maanden regeling klopt ook, wederom bij DIMIA, en dit is een basic requirement.

Maar dan ben je er nog niet.
Als HBO IT afgestudeerde moeten je skills worden gescreend door ACS en zij eisen bij een HBO diploma tevens 4 jaar relevante werkervaring. En een positive skills assessment van ACS is noodzakelijk als je bij DIMIA voor het visum wilt gaan.

Ja hoor  :-D , AJ , zo had ik het destijds ook uitgelegd gekregen van mijn migration agent !
En het staat ook te lezen in het beroemde booklet 6 !  :teacher:

Back