Hbo=??

Ook een vraagje van mijn kant dan...hierover... Ik beschik ook over een HBO-diploma, bachelor. Ik kan bij mijn opleidingsinstituut een engelse versie uit laten draaien. Denken jullie dat het dan nog noodzakelijk is om dat diploma te laten legaliseren via het Nuffic...of zou het engelse diploma dan al voldoende zijn om werk te kunnen vinden in OZ?

Gr. Jackie
 
Je haalt 2 dingen door elkaar:

- je diploma laat je legaliseren door de IBG. Dat wil zeggen dat zij nagaan of jij inderdaad daar en daar gestudeerd hebt en je diploma dus "echt"is. vooral belangrijk als je daar wilt gaan studeren.
- het Nuffic geeft een beschrijving van je diploma met welk nivo of diploma het vergelijkbaar is in het land waar je het voor nodig hebt (australie dus). Kan handig zijn als je toekomstige baas niet weet waarmee het te vergelijken is in zijn land......

Gr. SAb
 
Hoi Sabien,

Bedankt voor je berichtje! Hmm... wat zou jij aanraden? Denk jij dat het noodzakelijk is om je diploma te laten legaliseren of zou ik genoegen kunnen nemen met een engelse uitdraai van mijn diploma..daar staat immers ook bachelor op..en dat is toch een internationaal erkende titel.

Nou...ik hoor het wel weer...thanks!

Gr. Jackie
 
Jackie,

ff goed lezen: engelse uitdraai van je diploma zegt niets over of je het niet "vervalst" hebt of niet, daarom laat je het legaliseren bij de IBG (heb ik gedaan).

Als je een onbekende opleiding hebt of iemand die nederland niet kent, geeft het Nuffic een verklaring af waarmee het nivo etc. te vergelijken is (heb ik niet gedaan, ik heb een verklaring gekregen van de NL ing.ver. die dit hebben aangegeven)........ :-o

Gr. SAb
 
Back
Top