Health dealbreakers (anti depressiva)?

Scooby

XPdite Sponsor
Hallo allemaal, net geregistreerd! Maar als gast al veel tips van jullie gelezen!

Wie heeft ervaring met de health check en wat een dealbreaker kan zijn voor je permanente Visa (175)?

Is medicijngebruik zoals anti depressiva, al functioneer ik daar al jaren prima op en ben echt een happy girl, een probleem om een visa te krijgen?

Ik weet het is misschien erg prive, maar misschien willen jullie toch reageren?

Ik gebruik de medicijnen al jaren en blijf dat doen, ik zie het net als insuline, als aanvulling op mijn mental chemical balance. Maar wie weet is het voor Australie taboe !?

groetjes Scooby
 
Hi Scooby,

Volgens mij is het zo dat ze inschatten welke medische kosten er voor je in een bepaalde tijd gemaakt zullen gaan worden en als die binnen een x bedrag zitten ($ 70.000 pj?) moet het geen probleem zijn.

Gebruik de zoekfunctie even, er is hier eerder over gepost.

Succes verder  :up:
 
Thanks Dijnnas,

Ik had al eens de zoek functie gebruikt, maar waarschijnlijk maar op een gedeelte vh forum.

Ik vind nu veel meer ervaringen,

groet Scooby do
 
hai,

Ik heb inmiddels al veel doorgezocht.

Het allerliefste zou ik toch graag een ervaring vernemen, van iemand die met het anti-depressiva medicijnengebruik toch goedgekeurd is voor een Australie visum.

groeten Scooby
 
hai,

Aan mede geinteresseerden, ik heb veel antwoorden gevonden op de britse xpdite een tip van Hans de Visser

Hoeft geen probleem te zijn en wellicht bij voorbaat je dokter brief laten schrijven dat je goed functioneert met de meds.

gr. Scooby
 
Nog een vraagje over health breakers. Weet iemand of het hebben van een whiplash een probleem is bij het aanvragen van een permanent visum of sponsoring? In het ziekenhuis is gezegd dat ik beter max 20 uur kan werken per week. Ik werk wel gewoon 40, maar de kans bestaat altijd in de toekomst dat ik arbeidsongeschikt raak. Niet dat ik daar natuurlijk vanuit ga, maar ben toch bang dat ze hier moeilijk over kunnen gaan doen.

Iemand hier ervaring mee?
 
Hi guys,

Ik heb me zelf veel zorgen gemaakt over health dealbreakers en wil de uitkomst met jullie delen, die zich ook zorgen maken. Ik heb een visum gekregen, als partner van 175 aanvrager.

Ik ben er erg blij mee en wel verbaasd. Alles doorgegeven bij mijn medicals: 15 jaar anti depressiva gebruikt en sinds sept 08 er helemaal af, maar ook flink overgewicht (90 kg-1.65 cm) en diabetes, wel ' mild' hoef alleen nog maar 1 pil per dag te slikken. Overigens heb ik nooit een arbeidsongeschiktheidsuitkering nodig gehad, dat kan ook meegewogen hebben.

Kortom blijkbaar geen dealbreakers. Hoop hier mee wat mensen met zorgen gerust te kunnen stellen! :smile:

groeten Simone
 
Volgens mij is anti-depressiva gebruik hier nog meer gemeengoed dan in Nederland tegenwoordig... het wordt relatief snel voorgeschreven en mensen gaan jaren door, vaak zonder evaluatie. Of dat goed is, ik ben geen dokter...

Groet, Fae
 
Hi guys,

Ik heb me zelf veel zorgen gemaakt over health dealbreakers en wil de uitkomst met jullie delen, die zich ook zorgen maken. Ik heb een visum gekregen, als partner van 175 aanvrager.

Ik ben er erg blij mee en wel verbaasd. Alles doorgegeven bij mijn medicals: 15 jaar anti depressiva gebruikt en sinds sept 08 er helemaal af, maar ook flink overgewicht (90 kg-1.65 cm) en diabetes, wel ' mild' hoef alleen nog maar 1 pil per dag te slikken. Overigens heb ik nooit een arbeidsongeschiktheidsuitkering nodig gehad, dat kan ook meegewogen hebben.

Kortom blijkbaar geen dealbreakers. Hoop hier mee wat mensen met zorgen gerust te kunnen stellen! :smile:

groeten Simone
Dank je wel voor de info Simone. Ik gebruik momenteel een soortgelijk middel en vroeg me inderdaad af of dat invloed heeft op je visum. Hoe dan ook, ik ga er gewoon voor en we zien wel waar en of het schip strandt.
 
Fijn dat je er wat aan hebt.

Ik slik ze nog steeds, maar de zon hier doet me heel erg goed, zalig!

Take care, Simone
 
Back
Top