Heeft iemand raad of advies?

moeilijke situatie :(

Ik denk dat het op twee namen zetten van spullen weinig zin heeft. De belastingdienst is niet gek; iemand die niet in Australie woont kan wel zijn naam ergens hebben staan maar dat is heel overduidelijk nep. buiten dat is (of was?) het ook zo dat je als buitenlander zonder permanent visum bv geen huis kan kopen in Australie dus dat geldt misschien ook voor andere assets als je buiten Australie bent?
Hebben jullie dit al eens besproken met een goede migratie-agent (mijn tip, sla die in Amsterdam maar over ....)

Het is heel vervelend maar het lijkt erop dat je redelijk moeilijk zit: of kiezen voor je relatie en teruggaan naar NL waardoor je waarschijnlijk je visum kwijtraakt; of je relatie hierheen halen op een tourist of WH visa zodat je in ieder geval dat jaar kan samenwonen en dan visum kan aanvragen (de alternatieve optie zal ik maar niet benoemen).

Heel heel lastig, dus ik wens je heel veel sterkte met moeilijke beslissingen.

Je zou idd een tourist visa voor een jaar aan kunnen vragen, maar dan kan ze niet werken.... weet niet of dat zo bevorderlijk werkt in een relatie wanneer iemand met niks thuiszit...

Hoi Chantal

Hou je het nog een beetje vol met al dat uitzoeken? Een lastige situatie en helaas weet ik geen oplossing voor je (ik ben geen prof op het gebied van Diac en ook niet van belastingen ed...........maar gelukkig wel in de liefde :grin:). Maar aangezien jij wel een Diac expert bent en een lange adem hebt komt het uiteindelijk wel goed.

Ik mail je volgende week nog even wat data's door.......

Mariette

[quote author=alieNL link=topic=10231.msg144713#msg144713 date=1249468909]
Je zou idd een tourist visa voor een jaar aan kunnen vragen, maar dan kan ze niet werken.... weet niet of dat zo bevorderlijk werkt in een relatie wanneer iemand met niks thuiszit...[/quote]
Dit gaat het inderdaad om die reden niet worden!

Wat betreft dingen op 2 namen zetten, dat hebben we voorlopig maar even uitgesteld. We betalen nu af en toe gewoon een rekening van ons gezamenlijke rekening, net zoals de tickets die we nog gaan boeken.

[quote author=marjet link=topic=10231.msg144738#msg144738 date=1249535661]
Hou je het nog een beetje vol met al dat uitzoeken? Een lastige situatie en helaas weet ik geen oplossing voor je (ik ben geen prof op het gebied van Diac en ook niet van belastingen ed...........maar gelukkig wel in de liefde :grin:). Maar aangezien jij wel een Diac expert bent en een lange adem hebt komt het uiteindelijk wel goed.[/quote]
Die regels met de DIAC zijn me inderdaad wel duidelijk, dat gaat wel lukken! Ondanks dat we niet samenwonen en niet aan die eis voldoen weet ik dat er voldoende mensen zijn die een brief willen ondertekenen dat onze relatie echt/eerlijk is. Werkgever werkt ook volledig mee en wil mij zelfs naar Ned sturen zodat we wat vaker bij elkaar kunnen zijn.

Alleen komt bij mij steeds vaker de vraag op of dit het allemaal wel waard is? Ik weet bijna zeker dat ik zo weer een baan heb in Ned, helaas is dit voor mijn vriendin zowel in Aus als Ned niet het geval. Daarbij wordt ik opnieuw tante en tja om zo'n moment als dit gaat dat allemaal meetellen. Alleen diep in mijn hart weet ik dat Aus het voor mij is, alleen de mensen waar ik zo enorm veel om geef zijn hier even niet! Maar het komt goed! Beslissingen worden er voorlopig niet gemaakt, eerst in dec maar eens kijken hoe het mij naar 1,5 jaar weer in Ned bevalt, ook al is het slechts vakantie  :wink:

Chantal

Back