heimwee, wat te doen.

Marijkeenpieter

New Member
tjee, soms weet ik het ff niet meer hoor, ik stik van de heimwee. Ik heb 6 jaar in australie gewoont en nooit ergens last van gehad, heerlijke plek, altijd gelukkig. En ja, af en toe, die daagjes dat je niet zo heel gelukkig bent (examenstress, menstruatie, uitmaken met vriendje), dan haalde ik een pak speculaas en als het heel erg was een pak ontbijtkoek. Dan was het zo weer over.

maar nu. nu zit ik in Nederland en ik haat elke seconde hier, het is me totaal niet gelukt om te settlen, had hier geen vrienden, geen werk, kende alleen mn ouders dus. En laten nou net die mensen besluiten om me niet te accepteren en uiterst gemeen te zijn. Nu heb ik dus ook geen ouders. In middels wel een superlieve vriend.
We gaan dus terug, kan nog wel een jaar duren, wss zeker wel een jaar. En ondertussen zit ik zo vaak met verdriet hier. Ik mis de warmte, de zon, de geuren en kleuren. Er is geen Australisch eten hier waarmee ik me zou kunnen troosten. Luister wel nu af en toe naar de radio enzo, maar dat maakt het erger, ik mis de taal, Nederlands is zo moeilijk.
EN zo belachelijk bekrompen hier. Kom net terug van sollicitatie gesprek en het is gewoon een uur lang glashard liegen en dat meisje tegenover me weet dat en zij zit ook glashard te liegen. Maar zo werkt het nou eenmaal helaas.

Heeft iemand tips, waar kan ik australisch eten halen (niet dat ik weet wat, ik had niet echt favoriet eten daar, speciale koekjes ofzo en alles smaakt hier toch anders)?

groetjes

Marijke :cry:
 
He Marijke,

fijn dat je vriend ook mee wil naar Australia (dat begreep ik uit je verhaaltje).
Probeer eens wat begrip van je ouders te krijgen....blijven toch your old folks.
Je doelstelling is terug gaan naar Australia, hou die doelstelling vast totdat je daar bent.
Voor mij duurde dat toendertijd 7 jaar maar ik liet niet los totdat ik er was, nu ben ik mijn eigen huissie aan het bouwen tussen de kangaroos.
Wil alleen maar zeggen, keep on smiling , voordat je het weet ben je weer in Australia.

By the way in Nijmegen is een Australisch restaurant, als die nog bestaat, midden in het centrum.

Cheers,

Jack :evil:
 
Hoi Marijke,

Tja, ik ken het gevoel ook niet zelf, maar mijn vriend (een aussie) heeft er ook érg last van gehad, nu we plannen hebben om terug te gaan gaat het beter, maar echt een tijd zo moeilijk geweest!
Voor allerlei australische dingetjes (o.a. de welbekende timtams...) is er in elk geval een internetwinkel in nederland, zij zitten zelf geloof ik ergens in de randstad ofzo, mara je kunt gewoon via internet bestellen.
Als ik het goed zeg is het de dutch outback shop, gewoon ff googelen en dan vind je het vanzelf. Dit zijn dan wel alleen maar de snacks enz.
Tja, in Breda zit een australische kroeg, maar weet verder ook niet wat zij hebben en hoe australisch het ook echt is, maar goed.

Nou ja, heel veel succes met alles, en kop op, blijf doorzetten!

Groetjes bregje
 
hey, thanks mensen. wist niet eens dat hier een australische kroeg was (ik woon in Breda) die ga ik meteen opzoeken. ben niet zo een pub persoon eigenlijk, maar voor een vb maak ik zeker een uitzondering :D

hmm, begrip van mn ouders, dat zou zo fijn zijn. Momenteel is het zo erg dat we niet eens on speaking terms zijn.  :-( niet echt bevoordelijk voor het in Nederland verblijven.

die websites ga ik uitzoeken, timtams waren niet mijn favoriet, maar cheezels of die pizza shapes. yammie.  :lol:

maar ja, de beste tip die ik daar ooit heb gehad: if you are going through hell, keep going.
komt welliswaar uit een 4WD cursus en ging over vastzitten in de modder, maar is goed toepasbaar op het hele leven. Zucht, gewoon verder gaan dus. Bah en met dat rotweer hier, het is zo verekkes koud. word je ook niet vrolijk van.

groeten

Marijke
 
Hallo Marijke,

Vervelend dat je je zo alleen voelt en niet thuis hier. Het voelt alsof je je verlaten voelt en niet begrepen. Jammer, dat ook nu juist jou contact met je ouders ook op een laag pitje staat :-( Ik begrijp dat je daarom terug wilt naar Australie, omdat je het daar wel naar je zin hebt gehad. Het heerlijke weer en het lekkere eten.

Ik wil je alleen vragen of je kunt kijken, waarom je geen connectie hebt kunnen maken, met andere mensen en waar je tegen aan loopt. Wat ik wil zeggen is, je neemt jezelf overal mee naar toe en natuurlijk helpen omstandigheden mee, het lekkere weer het heerlijke eten en vrienden. Maar je eigen geluk zit in jezelf, daarom vraag ik je wat het is, waarom het hier spaakt loopt. Wil niet zeggen dat je niet terug moet gaan naar Australie, maar meer dat je inzicht heb of krijgt wat het is.

Ach misschien een bla bla verhaal van mij en misschien heb je erwat aan.

Veel sterkte en succes

Groetjes Jacqueline
 
Kan je met een vraag helpen.

In Heemstede zit Southern Cross, een Australisch restaurant. Supergoed en heel betaalbaar (zeker als je ziet wat je krijgt). Sfeer is erg leuk en de eigenaar/chefkok, Peter Edwards is een fantastische vent.

Is vanuit Breda wel even rijden, maar is het dubbel en dwars waard.

Website is: http://www.southern-cross.nl/

Hope this helps!

Good luck!
 
thanks franel, zullen daar ook maar eens langs gaan. En ik heb mezelf net verwend met een lamsboutje honing/soy.


wat betreft connectie maken, eigenlijk had ik daar geen probleem mee. Het enigste was dat mn ouders niet naar mij wilde luisteren en mijn plannen niet accepteerde. Ik wilde de eerste maand hen helpen verhuizen, grote klus en mn moeder stond er alleen voor. Zij vonden dat ik binnen twee weken werk moest hebben en het liefst superhoog betaald werk, ze werden pas enthousiast als ik een over een baan vertelde waar je 2 keer mijn marktwaarde voor kreeg  :| Ook vonden ze dat ik binnen twee weken toch wel een sociaal netwerk zou moeten hebben. Dat is gewoon niet realistisch. Daarbij opgeteld dat ik toch wel cultuurschok had en behoorlijke problemen met de taal. Als je niet kunt spellen en geen gramatica kunt, dan krijg je dus van zn lang zal ze leven nooit een baan. Zelfs na herhaaldelijke controle door mn vader, stonden er nog engelse woorden in mn cv! (nu niet meer, heb betere mensen gevonden om mn cv na te kijken).
Oja, en na drie weken hard werken met de verhuizing (ik kan wel koppig zijn) hoorde ik mijn moeder zeggen dat ze het helemaal alleen moest doen  :x :shock: alsof zij 5 keer per dag 20 km op en neer reed  :x

Maar ja, snap je, met mij is niets mis echt, nou ja, niet meer dan dat er met de meeste mensen wel iets is. Het is normaal om drie maanden erover te doen voor je vrienden vind, het is normaal om last met de taal te hebben die je 6 jaar amper gesproken te hebben. Het enigste niet normale is de druk die van mn familie komt, vandaar dat ik niet meer met ze praat. Heel soms zoeken ze contact, om vervolgens te zeggen dat ik maar hun moet bellen, om te vertellen, geen rekening houdend met mij, laat staan dat ik nog emoties zou kunnen hebben ofzo.
Nou ja, mn zus zei vorig jaar tegen me: ik wil dat je depressief wordt, want dan blijf je tenminste in Nederland  :x heeft zij het even mis, ik ben er alleen maar achter gekomen dat ik naast geen vrienden, geen werk, geen niets, ook geen familie heb hier die ik kan vertrouwen en die om mij geeft. Het enigste wat ik hier heb, past in een doos of gaat mee het vliegtuig in.

Maar goed, met die stomme sollicitaties is het wel zwaar en het is heel fijn om het hier even van me af te schrijven. T' komt wel goed hoor, maar soms, van die dagen, de zoveelste afwijzing, want ze willen mn australische ervaring niet erkennen (ondanks brief uni enzo).

groetjes

Marijke
 
Bij Dutch outback shop kun je ook aussie producten bestellen.Tim tams ed.En ik weet hoe je je voelt,heb 3 jaar in de Pacific gewoond en heb ook heimwee naar daar.
Ben inmiddels 20 jaar terug in NL maar kan niet meer wennen.Ik kijk al reikhalzend uit naar de dag dat wij gaan boeken.Ondertussen hard sparen en doorbijten. :flying: kwil zo graag wegvliegen...
 
Hoi Marijke,
Door jouw verhaal kan ik me goed voorstellen dat je wegwilt.
Het is niet echt leuk dat ze je australie-ervaring niet accepteren.Ze mogen trots zijn dat je je in zo'n land thuis voelt. Dat is namelijk ook niet voor iedereen weggelegd.

Op zich wil ik ook wel gaan maar ik heb toch mijn ouders waar ik veel contact mee heb en ik heb leuke buren. Dat weerhoudt me eigenlijk om te gaan.
Ik weet wel dat er tegenwoordig email is en webcam maar het idee dat je niet zomaar even naar elkaar toe kunt is toch wel een angstaanjagend idee. Blijkbaar heb je daar geen last van.

In Australie vind je bijna op elke hoek KFC en daar zijn er in nederland ook enkele van. Zelf ben ik in Amsterdam en Apeldoorn geweest, maar voor echte australische lekkernijen kun je terecht op www.topgoodies.com.au. Ik weet niet of die nog bestaat maar daar kun je ook vanalles bestellen.
Ik weet niet of je goede vrienden hebt uit Australie, die zou je namelijk wat op kunnen laten sturen.

Ik vind die pizza-shapes(met bbq smaak) ook lekker maar ook twisties(roast chicken)timtams enz.
Helemaal het einde vind ik Top Deck. Pasgeleden zijn mijn schoonouders hier op vakantie geweest en hebben ze enkele repen meegenomen. Ook hadden ze een paar grote potten vegemite meegenomen. Ik lust het zelf niet maar mijn man en zoontje maar al te graag. Die potten hebben ze in beslag genomen bij de douane in melbourne. Achteraf hadden ze die potten in het koffer moeten stoppen maar ze zaten in de handbagage. Mijn man was een ietsiepietsie disappointed want hij had zich er zo op verheugd.

Ik wens je veel sterkte met deze situatie.
Ik heb het gevoel dat je niet kunt wachten om terug te gaan.
Zelf heb ik eigenlijk ook wel zin maar ik heb de vakantie in gedachten en dan is het gras bij een ander altijd groener en dan zal het dagelijkse leven alleen maar tegenvallen. Daar ben ik zo bang voor.
Zodadelijk heb ik hier de boel verkocht en dan kan ik weer van voor af aan beginnen, mocht het toch weer tegenvallen.

Groetjes Heidi

Groetjes
 
[quote author=Marijkeenpieter link=topic=8967.msg119715#msg119715 date=1213957392]
Er is geen Australisch eten hier waarmee ik me zou kunnen troosten.

Marijke :cry:
[/quote]

Dag Marijke,er is een winkel in Leiden genaamd Tuckerbox. Ze verkopen de populaire producten uit Australia - http://www.tuckerbox.nl

Groetjes,
dutch painter  :smile:
 
Ja Tuckerbox ken ik ook. Daar zijn wij een keer langsgelopen toen we in NL op vakantie waren. En ernaast zit een slijterij waar ze Australische bieren verkopen. Bovendien vertelde mijn zus mij over een Australische bar in Amsterdam, Coco's Outback: http://www.cocosoutback.com/ De slogan is wel goed: lousy food and warm beer ;). Dan voel je je zo thuis! Daar kijken ze rugby en cricket. Je kunt er Kangoeroe eten en zelfs pies!
 
Wat bij mij goed helpt als ik me niet zo lekker in m'n vel voelde was een wandeling langs het strand. In Zandvoort zit ook nog eens een Australische strandtent. Daar hebben we een keer een BBQ gehad met een aantal mensen van dit forum. Het was echt supergezellig!

Er worden regelmatig forumuitjes georganiseerd, dus het kan zomaar een optie zijn om weer zo'n uitje te organiseren naar deze strandtent. Ik heb geen idee hoe deze heet, maar het is ook een idee om mensen te ontmoeten. Wie weet ontstaat er wel een leuke vriendschap uit! Je ziet in ieder geval wel vriendschappen hier op het forum ontstaan en met sommige mensen kun je echt goed praten. Je ei kwijt en even lekker zeuren over hoe je je voelt.

Ik hoop dat de zomer in Nederland je toch een beetje zon en warmte brengt dat is in ieder geval veel beter dan regen in bewolking. De oma van mijn vriend zei altijd "Het is nooit zo donker of het wordt wel weer licht." Dat is ook zo en ook voor jou wordt het weer licht! Het is natuurlijk makkelijk praten voor anderen, maar probeer vol te houden. Je komt er wel :up:
 
das een mooie uitdrukking Annemieke!"Het is nooit zo donker of het wordt wel weer licht"  :smile:

Nu hebben we net een forumuitje achter de rug Marijke, maar er zit misschien tegen het einde van het jaar ( of eerder ? ) weer een forumuitje aan te komen... dus hou het hier in de gaten zou ik zeggen.

Waar ik aan zat te denken..... je hebt natuurlijk de "Australische" taal goed onder de knie omdat je er jaren hebt gewoond, heb je misschien zin om eens te komen buurten ( ja wij zijn ook brabanders ) zodat je en gezellig je ei kwijt kunt over Australie ( en ik kan er niet genoeg over horen  :up: ) en je kunt ons wat Engelse les geven
Laat maar weten als je het iets lijkt.

Groetjes Ingrid  :cool:
 
Hoi Marijke,

Lastige situatie waar je in zit.
De enige tip die ik kan geven is vooruit blijven kijken en aan de barby's, roo's etc blijven denken die je in de toekomst weer dagelijks gaat zien.

Over die Aussie kroeg in Breda. Carlijn vertelde dat die op de havermarkt zit.We wonen zelf in Breda en ik had er ook niet van gehoord.

Groetjes Axel
 
Hier komt ie dan (was er afgelopen week nog voor een VB en Carlton Cold) The Australian Beachbar WWW.SKYLINE13.NL  Zandvoort aan zee is vanuit het ns station 10 min. lopen.
 
http://www.southern-cross.nl/

Australisch restaurant in Heemstede (met Australische chef-kok).
 
Als je verwacht een echte Aussie Burger te krijgen bij die tent in Amsterdam (Coco's Outback) heb je pech. Gewoon een normale hamburger, want bij navraag blijkt er geen beetroot op te zitten  :shock:
 
Maar tegenwoordig weet ik niet of iederren dat nog snapt. We bellen allemaal mobiel en iedereen woont in 06-land
:lol:
 
Back
Top