ik zal eens een update maken. Ik werk tegenwoordig en 1 oktober kan ik mn visum aanvraag indienen omdat ik dan precies een jaar gewerkt heb en dus aan alle eisen voldoe (ik heb verdorie 135 punten als ik mn best doe). momenteel kan tasmanie ons sponseren. Heb nog wel heimwee enzo, maar niet zo heftig als toen ik dit topic begon. Werkt vreed energie, dus niets over voor heimwee. Werk is geweldig leuk, ben voor ik ga nederland nog een stukje beter te maken, flink veel overheidsgeld aan het uitgeven en verplaatsen en het bedrijfsleven aan het mee laten betalen (onder het mom: een betere wereld begint bij jezelf). hihi. nee, serieus, tis goed werken bij de gemeente.
Maar nu dus bezig met dat visum en het komt zo dichtbij. Net pieter een magpie en kookaburrah laten horen. De wiggles en glasshouse bekeken (naar aanleiding van een zeker topic). Pieter is allerlei australische boeken aan het lezen. Momenteel fatale kust, eerder down under van Bill Bryson. Hij verzekerd me dat je van dat eerste boek geen heimwee kan krijgen. :?
Nog steeds geen contact met ouders en daar ben ik blij mee. Hoe minder contact hoe beter, die lui zijn geschift.
Heb wel hulp van een coach gehad toen, dat was erg prettig. Was gewoon zo moe omdat ik ziek was geweest en dan al die flut banen om een beetje geld te verdienen, dat is zwaar! maar nu is het ok. Ik verlang wel naar australie. Het stinkt hier zo! en het is zo rommelig! en mensen hebben rare ideeen. Stage-collega's die zonder nadenken een paar boerderijen toeeigenen, want dat is beter voor de ontwikkeling enzo.... stomme jeugd.
Ik was eigenlijk op zoek naar vegemite, zodat Pieter dat ook kan proeven. Hij is er nog nooit geweest, dus het is een grote stap. maar hij volgt mij braaf he, ik heb hem goed getraind haha :grin: (das niet serieus he)
heb laatst dumplings gemaakt. Zo jammie! en zo makkelijk, geen rede om dat vaker te doen. Kan alleen met weinig mensen delen, want op mn werk weten ze officieel van niet. Het gekke is, mn twee dichtsbijzijnde collegas hebben broers die tijdelijk in australie hebben gezeten/zitten en nog in het buitenland zitten. Dus het gaat er vaak over. Ik bijt mn tong, tis niet handig als zij dat weten. De teleurstelling.... (hihi, ik ben zo lekker brutaal, dat ik dingen voor elkaar krijg die niet mogelijk zijn, zijn ze wel blij mee denk ik, al denkt mn baas er anders over :grin
ik zie nu trouwens dat dit topic nog een tijdje door is gegaan zonder mij. haha.