heimwee, wat te doen.

[quote author=Sacha link=topic=8967.msg121365#msg121365 date=1215978102]
Maar tegenwoordig weet ik niet of iederren dat nog snapt. We bellen allemaal mobiel en iedereen woont in 06-land
:lol:
[/quote]

Straks niet meer ;)
 
Hoi hoi,

Even een beetje flauw.
In australie woon je in 04 land want in melbourne beginnen mobiele nummers met 04, hoe het in de rest van australie is weet ik niet eigenlijk

groetjes heidi
 
[quote author=heidi76 link=topic=8967.msg121369#msg121369 date=1215979502]
Hoi hoi,

Even een beetje flauw.
In australie woon je in 04 land want in melbourne beginnen mobiele nummers met 04, hoe het in de rest van australie is weet ik niet eigenlijk

groetjes heidi
[/quote]

flauw zijn is ook leuk!
 
[quote author=heidi76 link=topic=8967.msg121424#msg121424 date=1216032946]
Hoi,

Tot op zekere hoogte.
[/quote]

Jawel, maar leuk flauw is leuk flauw ;)
 
[quote author=nikk1988 link=topic=8967.msg121433#msg121433 date=1216036832]
Jawel, maar leuk flauw is leuk flauw ;)[/quote]

Daar zit een kern van waarheid in :roll:

Jack :evil:
 
hahaa, ja jack dat zou ik ook zeggen als ik jou was, want jij bent de flauwe grappen maken koning natuurlijk  :evil:
 
Serieus kunnen we altijd nog zijn over interessante onderwerpen.
Als je die vind laat het me dan effe weten.

Weet je dat Queensland voorstaat met 1 vote tegenover WA  :grin:

Heb het gevoel aan het eind van de week met 4 votes.

Jack :evil:
 
[quote author=Jack link=topic=8967.msg121441#msg121441 date=1216037981]
Serieus kunnen we altijd nog zijn over interessante onderwerpen.
Als je die vind laat het me dan effe weten.

Weet je dat Queensland voorstaat met 1 vote tegenover WA  :grin:

Heb het gevoel aan het eind van de week met 4 votes.

Jack :evil:
[/quote]

nee hoor, wij met 10 votes voor ;)
 
Dat wist Jack nog niet, maar ik heb het tegenoffensief ingezet: We komen allemaal naar Perth! :evil:
:grin:


En weer even terug naar het topic...

Oplossing voor de heimwee: Wie kan mij helpen aan een goed recept voor scones? Ben laatst in Hotel New York geweest voor een High Tea, maar was toch niet helemaal wat ik zocht.
Heb in Australie vaak van die heerlijk verse scones met room en jam gegeten, slecht voor de lijn, maar goed voor het humeur!
 
Hi Marijke
Ik weet hoe je je voelt, bij mij is het net andersom, ik zit in Australie en vind het nog drie keer niets.
Maar als je iets nodig heb van hier laat het me maar weten ik stuur met alle liefde iets voor je op.
Als je dat wilt mail me dan maar even.

Groetjes
 
[quote author=franel-go-oz link=topic=8967.msg119726#msg119726 date=1213963923]
Kan je met een vraag helpen.

In Heemstede zit Southern Cross, een Australisch restaurant. Supergoed en heel betaalbaar (zeker als je ziet wat je krijgt). Sfeer is erg leuk en de eigenaar/chefkok, Peter Edwards is een fantastische vent.

Is vanuit Breda wel even rijden, maar is het dubbel en dwars waard.

Website is: http://www.southern-cross.nl/

Hope this helps!

Good luck!
[/quote]

Southern Cross is inderdaad onzettend goed! Ben er ook een keer geweest, leuke sfeer ook, echt Ozzie!

En TimTams kun je krijgen in Den Haag bij Thomas Green (www.thomasgreen.nl) :D

Bundaberg rum kun je bijna bij elke slijter bestellen en Fosters bij bijv. een slijter in Bergen op Zoom.

Cheese Twisties en Anzac koekjes moet je vanuit buitenland laten komen. Bijv. Great Aussie Food (www.greataussiefood.com.au) vond ik erg goed en leverde razendsnel (binnen een weekje). En indd de Dutch Outback Shop heeft ook heel wat leuke produkten (www.dutch-outback.nl).
 
ik zal eens een update maken. Ik werk tegenwoordig en 1 oktober kan ik mn visum aanvraag indienen omdat ik dan precies een jaar gewerkt heb en dus aan alle eisen voldoe (ik heb verdorie 135 punten als ik mn best doe). momenteel kan tasmanie ons sponseren. Heb nog wel heimwee enzo, maar niet zo heftig als toen ik dit topic begon. Werkt vreed energie, dus niets over voor heimwee. Werk is geweldig leuk, ben voor ik ga nederland nog een stukje beter te maken, flink veel overheidsgeld aan het uitgeven en verplaatsen en het bedrijfsleven aan het mee laten betalen (onder het mom: een betere wereld begint bij jezelf). hihi. nee, serieus, tis goed werken bij de gemeente.

Maar nu dus bezig met dat visum en het komt zo dichtbij. Net pieter een magpie en kookaburrah laten horen. De wiggles en glasshouse bekeken (naar aanleiding van een zeker topic). Pieter is allerlei australische boeken aan het lezen. Momenteel fatale kust, eerder down under van Bill Bryson. Hij verzekerd me dat je van dat eerste boek geen heimwee kan krijgen.  :?

Nog steeds geen contact met ouders en daar ben ik blij mee. Hoe minder contact hoe beter, die lui zijn geschift.

Heb wel hulp van een coach gehad toen, dat was erg prettig. Was gewoon zo moe omdat ik ziek was geweest en dan al die flut banen om een beetje geld te verdienen, dat is zwaar! maar nu is het ok. Ik verlang wel naar australie. Het stinkt hier zo! en het is zo rommelig! en mensen hebben rare ideeen. Stage-collega's die zonder nadenken een paar boerderijen toeeigenen, want dat is beter voor de ontwikkeling enzo.... stomme jeugd.

Ik was eigenlijk op zoek naar vegemite, zodat Pieter dat ook kan proeven. Hij is er nog nooit geweest, dus het is een grote stap. maar hij volgt mij braaf he, ik heb hem goed getraind haha :grin: (das niet serieus he)

heb laatst dumplings gemaakt. Zo jammie! en zo makkelijk, geen rede om dat vaker te doen. Kan alleen met weinig mensen delen, want op mn werk weten ze officieel van niet. Het gekke is, mn twee dichtsbijzijnde collegas hebben broers die tijdelijk in australie hebben gezeten/zitten en nog in het buitenland zitten. Dus het gaat er vaak over. Ik bijt mn tong, tis niet handig als zij dat weten. De teleurstelling.... (hihi, ik ben zo lekker brutaal, dat ik dingen voor elkaar krijg die niet mogelijk zijn, zijn ze wel blij mee denk ik, al denkt mn baas er anders over :grin:)


ik zie nu trouwens dat dit topic nog een tijdje door is gegaan zonder mij. haha.
 
Hoi Marijke,

Wat vervelend dat je nog steeds heimwee hebt naar Australie. Ook al is het in mindere mate dan voorheen. Volgens mij blijft dat altijd op de achtergrond. Hetzelfde zie ik bij mijn man. Hij is een zoon van nederlandse ouders die in 1959 geemigreerd zijn met de hele familie van moeders kant. Toen mijn man 23 was is hij voor een vakantie naar Nederland gekomen om hier achtergebleven familie op te zoeken. Alleen...... die vakantie duurt al 18 jaar inmiddels. Hij was al 6 jaar in nederland toen wij verkering kregen. Na 2 jaar was er bij hem het verlangen om terug te gaan en ik heb het geprobeerd met een working holiday visum maar dat was geen succes bij mij. Dat is nu 9 jaar geleden. Inmiddels ben ik 9 jaar ouder en wijzer en speelt het toch weer in mijn achterhoofd om die kant op te gaan. Misschien eerder voor mijn mans plezier maar als ik er een paar duizend euro tegenaan moet gooien dan ben ik ook zeker bereid om er wel iets van te maken. De vorige keer was ik nog thuis en kostte het me slechts een ticket en de aanvraagkosten van een whv. Nu hebben we toch al aardig wat rotzooi verzameld in de 8 jaar dat we samenwonen/getrouwd zijn. Ook  hebben we 2 kinderen dus die hebben ook het nodige wat mee moet dus dat is zowieso een kist van 7-8m3.

Mijn man heeft nu ook steeds meer last van heimwee. Bij zijn vorige baas was hij de hele week druk als vrachtwagenchauffeur internationaal en had daardoor minder tijd om te piekeren. Toen het bij die baas minder druk begon te worden en uiteindelijk op faillissement uitdraaide kreeg hij meer heimwee, ook vanwege de geldzorgen en het slechte weer(daar klaagt hij al over sinds de begintijd van onze verkering) We bellen ook elke week met zijn ouders en schoonzus via skype en dat maakt de heimwee ook niet minder. Hij is nu wel weer aan het werk maar maakt naar eigen zeggen veel te veel uren, meer dan hij eigenlijk van plan was in eerste instantie. ook al vanwege dat hij de kinderen minder ziet. Hij heeft wel als voorwaarde gezegd toen hij deze baan kreeg dat hij wel het vooruitzicht wil hebben dat we met een half jaar weg zijn. Op zich moet het kunnen want als we gaan dan vraag ik een partnervisum aan (subclass 309/100) en ik heb van anderen op deze site begrepen dat als je langer dan 5 jaar getrouwd bent gelijk in aanmerking komt voor een permanent visum. We gaan dan via de schnell-procedure; een interview in berlijn en dan smiddags je visum kunnen ophalen.
We hebben wel een eigen huis wat we moeten verkopen dus dat zal wel enige tijd in beslag nemen. maar verder zie ik geen problemen.
Ik denk dat ik van mijn man de gelukkigste man op aarde maak als ik hem toezeg om mee te gaan. Dat wil hij al zo lang al komt het het ene moment meer ter sprake dan het andere moment. Hij mist alle lekkernijen zoals vegemite, twisties, timtams en het lekker aan het strand liggen bij zomerdag. Iets waar je van ons af eerst kleine 2 uur in de auto zit en het bestellen via internet laat je ook wel als werkloos bent. We zijn laatst wel bij tuckerbox in leiden geweest maar dat is al bijna op. Bovenal denkt hij dat het voor de kinderen beter is om daar op te groeien maar ik vind dat ze het hier ook niet slecht hebben, ook al is het in australie allemaal iets goedkoper.

Mijn schoonouders wonen in een western suburb van melbourne en daar zullen wij ook ergens gaan wonen, Ik geef dan wel de voorkeur aan een nieuwbouwwijk zodat er meerdere jonge kinderen in zo'n buurt wonen en wat mijn man betreft die woont liever in een oudere wijk maar ik zal meer thuis zijn bij de kinderen en dan wil ik ook wel graag leven naar mijn idee zodat je er beter tussen komt.

Genoeg over mijn heimwee. Ik hoop voor jouw dat je zo snel mogelijk weer terug kunt.
Waar je ook gaat wonen; heimwee zal altijd wel een rol spelen bij een van beiden. Tenminste als ik mijn eigen situatie bekijk.

Groetjes heidi
 
[quote author=Marijkeenpieter link=topic=8967.msg138468#msg138468 date=1242336259]
Stage-collega's die zonder nadenken een paar boerderijen toeeigenen, want dat is beter voor de ontwikkeling enzo.... stomme jeugd.
[/quote]

Pardon??
 
Ik ben ook een  ouder en als mijn kind zo over mij zou schrijven dan is er waarschijnlijk of bij kind of bij ouders heel veel fout gegaan, kreeg er iig wel extreem koude rillingen van.

Ik hoop dat je jezelf kunt vinden in het teruggaan naar Aus.
succes.
 
[quote author=Marijkeenpieter link=topic=8967.msg138468#msg138468 date=1242336259]

Ik was eigenlijk op zoek naar vegemite, zodat Pieter dat ook kan proeven. Hij is er nog nooit geweest, dus het is een grote stap. maar hij volgt mij braaf he, ik heb hem goed getraind haha :grin: (das niet serieus he)

[/quote]

Dat andere wel dan?. :shock:

Jack :evil:
 
he Heidi,  tis nu niet echt heimwee, als wel spanning. Zijn vandaag alle documenten die we al klaar hebben aan het inscannen, dat is zo spannend. En als je dan naar buiten kijkt, naar de regen, de drukke auto's, de smerigheid (tis markt, altijd een puinhoop, gemeente ruimt het wel netjes op hoor), dan stemt je dat niet positief over NL.

Gwen, ik weet niet wat je met je reactie bedoelt te zeggen, maar ik was aan het fitten op specifieke mensen, niet om te veralgemeniseren. Ben trouwens pas 3 jaar ouder dan zij, dus of ik recht van spreken heb...  :grin:

Lizzy, en dan te bedenken dat er geen fysiek geweld is geweest en de trauma's te overzien zijn. Ik ken ergere verhalen. Overigens gaan dezelfde verhalen al zeker drie generaties terug. Oma mishandeld, moeder niet opgevoed, bij mij niet goed. Zelfde aan vaders kant. 1 rede voor het breken van contact is om deze cirkel te breken, ik wil niet nog een verprutste generatie laten opgroeien. Doe ik erg mn best om mn gedrag te veranderen en dat lukt gelukkig wel redelijk.
 
[quote author=Marijkeenpieter link=topic=8967.msg138575#msg138575 date=1242477475]
Gwen, ik weet niet wat je met je reactie bedoelt te zeggen, maar ik was aan het fitten op specifieke mensen, niet om te veralgemeniseren. Ben trouwens pas 3 jaar ouder dan zij, dus of ik recht van spreken heb...  :grin:
[/quote]

Oké  :smile: Ik wilde al zeggen.. je bent stagiaire om te leren he..
Maar goed, snap ook wel dat je soms even goed gefrustreerd kan zijn door mensen die dingen niet goed doen.


Ik hoop voor je dat het je gaat lukken om de keten te breken. Ik weet uit mijn studie dat dat verrekte moeilijk is. Respect voor je dat je in de gaten hebt wat er aan de hand is en probeert het zelf beter te doen.
Zelfkennis is een belangrijke basis in ieders leven.
 
Ik sluit me aan bij de wijze woorden van gwen.

Elke dag een nieuwe kans, ik wens je heel veel sterkte en geluk
 
Back
Top