Helaas Harriet the turtle is niet meer

Syl

Active Member

Harriet131_250.jpg

Harriet
Sex: Female

Collected by Sir Charles Darwin in 1835, Harriet is the oldest living animal on the planet. She gives biologists an insight into the potential longevity of giant tortoise species and to the damage potentially already done in skewing the age structure of existing populations. She is the oldest captive land animal on the planet at present. It is a privilege and an honour to meet this beautiful animal, and thousands of people all over the world will attest to this. Harriet also enjoys eating hibiscus flowers and a good scratch!

Helaas.....hoorde net op het nieuws dat Harriet op de rijpe leeftijd van 176 is overleden... :cry: Zij was een van de inwoners van Australia Zoo (Crocodile Hunter Steve Irwin...you know who). She was the oldest living animal on the planet!!!

Syl

Nou......ik weet het niet.

176 is wel errug oud, hoor. Dan overleef ik zelfs mijn kleinkinderen (als mijn 6 jaar oude dochter t.z.t. tenminste denkt aan het creeren van nakomelingen).

Enne, ik ben veel te benieuwd naar wat er "aan de andere kant" is!!

Nee, ik ben niet suicidaal!  :-D

Marc

Nou volgens mij is aan de andere zijde niets dus ik kies liever voor het zekere dan het onzekere  :wink:

Zal wel door de Schotse bloedlijn komen zijn; Highlander  :evil:

Same here Jeanine!! Vond het wel bijzonder om zo'n stok oud wezen te zien........ze was nog behoorlijk uit de kluiten gewassen ook :)

Groetjes
Syl

Fascinerende dieren zij het. Jammer dat ze dood is, maar dat ze de oudste op aarde is zegt ook wel weer wat. Ze was echt wel oud.

ik ben nog in die zoo geweest. dus ik heb ook nog de eer haar ontmoet te hebben gehad... denk ik... heb iig wel een reuzenschildpad gezien en ik denk niet dat ze daar veel van hebben...

die zoo trouwens is wel aardig, maar je ziet daar meer pics van die croc hunter dan dieren...  en ze hebben zelfs barbiepoppen van hem en t gezin... over een groot ego gesproken :evil:

Ja Henk, vond je dat ook zo disgusting? Die zelfophemelarij? Yuk. Maar ze zijn enorm aan het uitbreiden, dus 't zal wel naar een goed doel gaan. Dochterlief heeft nou ook haar eigen show...

Ik geloof dat ik Harriet iets hoorde mompelen dat het nou toch wel mooi was geweest... ;-)

Overigens gehood van de croco-farms waar ze puur en alleen krokodillen fokken voor hun huid. Huppekee, naar Parijs. Echt. Maar ja, zo strippen ze in China de huid van nog levende katten af. Gaat ook naar Europa.

Harriet slaapt nu in ieder geval lekker...

Doeg Harriet. Ben blij dat ik je vorig jaar nog heb mogen feliciteren met je 175e verjaardag. Slaap lekker.

Ja, erg hè, die Crocodile Hunter rotzooi in die Zoo maar de zoo op zich is wel de moeite waard, vind ik.

Groetjes,

Erna

Euh: we kunnen die Steve Irwin goodies wel disgusting vinden maar blijkbaar is er vraag naar en gaat groot deel van de opbrengst naar het behoud van wildlife in Oz. Steve is dus (met zijn grote ego) wel eventjes zo ongeveer de grootste weldoener van Oz op dit gebied he! De dierentuin is voor hem een cashcow om zijn projecten te financieren.

On topic: ik ben ook blij dat we Harriet vorig jaar oktober nog gezond en wel hebben kunnen zien. Sindsdien is ze dus hard achteruit gegaan (knap, voor een schildpad  :-D :-D :-D)

Oh die Steve Irwin is wel goed enzo... Daar hoor je mij ook niet over.

Maar ik ga naar die DIERENtuin om DIEREN te zien....

En ik hoef dus echt niet een miljoen keer diezelfde kop te zien!

het gaat nog net niet zover dat ze posters op de koppen van de dieren hebben geplaatst :-D..

Arme dieren, zij moeten dag in dag uit tegen die kop aankijken!

Kan iemand de dierenbescherming in Australie bellen?!!!!! :-D :-D :cool:

Nee hoor Bono: ik ben ook een fan van 'm. Normaal heb ik het niet zo met overdreven, schreeuwerige mannetjes maar Steve is wel cool. Hij is gewoon een beetje een adhd menneke (no offence) maar ik vind z'n enthousiasme voor waar die voor staat aanstekelijk.

Heb hem ook nog live gezien op z'n offroad bike met 2 kids; groette ons nog met een brede grijns  :)

Same here Jan! :up:  ik vind ook dat hij een hoop "goeds" in de aanbieding heeft...hetzij verpakt in een soms wat irritant jasje :)

En voor een hoop mensen is hij nou eenmaal de grootste trekpleister van Australia Zoo......mensen equals inkomsten en dat geld gebruikt hij (volgens de berichtgeving) grotendeels om weer terug te pompen in de natuur en goede doelen. 
Trouwens wij waren er ook verleden jaar en ik vond de prijzen van food & beverages vergeleken bij een hoop andere (pret) parken heel redelijk . Had in ieder geval niet het idee dat ons een poot uitgedraait werd so to speak.

Groetjes
Syl

176-year-old tortoise dies slow death

Father time has finally caught up with the world's oldest animal in captivity. Giant Galapagos tortoise Harriet has died of a suspected heart attack at the ripe old age of 176 on the Sunshine Coast.  She was a star attraction at Steve Irwin's Australia Zoo since the 1980s and even features in the Guinness Book of Records for her longevity.

Her history is as colourful as the hibiscus flowers she lovingly munched on. It is believed Harriet was one of three animals naturalist Charles Darwin brought back from his trip to the Galapagos Islands in 1835 and which led to his theories of evolution and natural selection. A few years later, Sir Charles gave them to a Brisbane-bound friend. For about 100 years Harriet was mistakenly thought to be a male.

At 176, Harriet was recognised as the world's oldest living chelonian - a reptile with a shell or bony plates. Mr Irwin said he considered Harriet a member of the family.
"Harriet has been a huge chunk of the Irwin family's life," he said. "I have grown up with this gorgeous old girl and so have my kids. "She is possibly one of the oldest living creatures on the planet and her passing today is not only a great loss for the world but a very sad day for my family.

"She was a grand old lady."

Oke, oke, ook wij vonden dat Mr. Irwin ondanks zijn afwezigheid errug aanwezig, maar ja the stuff sells! En als de opbrengst voor een groot gedeelte naar een goed doel gaat dan 'GO STEVE  :up:'.

Bovendien levert het ook wel leuke plaatjes op!

349e41c5.jpg

Hgr, Jeanine

[quote author=Jan Katers link=topic=5019.msg63805#msg63805 date=1151117356]
Nee hoor Bono: ik ben ook een fan van 'm. Normaal heb ik het niet zo met overdreven, schreeuwerige mannetjes maar Steve is wel cool. Hij is gewoon een beetje een adhd menneke (no offence) maar ik vind z'n enthousiasme voor waar die voor staat aanstekelijk.

Heb hem ook nog live gezien op z'n offroad bike met 2 kids; groette ons nog met een brede grijns  :)
[/quote]

Ik vind hem ook helemaal geweldig! Moest ff aan hem wennen, maar de passie die die man in zich heeft voor zijn vak..........ik vind eigenlijk dat iedereen zo gepassioneerd moet zijn bij wat-ie doet! Maakt het leven een stuk interessanter!

Marc

Nee Bono, ik heb niks tegen Steve zelf want hij doet enorm veel goed werk maar ik hou nou eenmaal niet van al die troep die hij verkoopt. Dat er mensen zijn die het kopen blijkt wel want anders lag die winkel er niet vol mee en het is uiteraard een goede zaak dat het verdiende geld gedeeltelijk weer aan de dieren besteed wordt.

Erna

mwah afgezien van die barbiepoppen vond ik het wel vrij normaal hoor in die winkel... allee'n die barbiepoppen gaven zijn sterallures toch wel weer...overdreven net als hijzelf in die shows..

maar waar ik me aan stoorde was dat om de twee meter in het park je wel een afbeelding zag van zijn kop... en dat is toch echt :spam: :eek:fftopic: :eek:fftopic: :blond:

IK KOM ER TENSLOTTE VOOR DE DIEREN, NIET OM EEN STEVE IRWIN TRAUMA OP TE LOPEN! MAAKT NIET UIT HOE GOED HIJ IS!

Back