Hello from born Aussie

Jennifer Aerle

New Member
Goedendag.

Mijn naam is dus Jennifer, en ik ben geboren in Australie in 1964.
Helaas ben ik ontvoerd door mijn vader op 6 jarige leeftijd naar Nederland, mijn vaders geboorteland.
Afgelopen jaar terug geweest in Australie, mijn moeder bezocht en veel familie gezien.
Wat hou ik van dit land! Daar liggen mijn roots.
Kan ik nog een Australische paspoort verkrijgen?
 
Ben hier niet helemaal in thuis maar bel de Australian Embassy in Berlijn, of je moeder in Australia belt Home Affairs.

Ik vond trouwens met een snelle Google actie onderstaande en dat zou van toepassing zijn denk ik met de info die je gaf (primaire vraag: Je Australisch birth certificate, ook hier zou je Moeder kunnen helpen/bellen met de lokale instanties)

https://www.passports.gov.au/passpo...lityoverview/Pages/confirmingcitizenship.aspx

If you were born in Australia before 20 August 1986, your full birth certificate issued by an Australian Registry of Births, Deaths and Marriages (RBDM) will suffice to confirm your citizenship, provided your parents were not in Australia as foreign diplomats or consular officers at the time of your birth.
 
He Jennifer,
Moet volgens mij geen enkel probleem zijn. Ik ben in 1970 in Oz geboren uit Nederlandse ouders en eind 1971 naar Nederland verhuisd. In 2000 formulieren ingevuld om Australische nationaliteit te bewijzen en daarna Ozzie paspoort aangevraagd. En in 2014 lekker terug verhuisd :) Dus moet voor jou ook zo kunnen. Succes!
 
Back
Top