Hello :)

Kaditcha

New Member
Mijn naam is Emiel en ik ben 21 jaar oud. Op mijn 18e heb ik een jaar met de fiets door Australie gezwerfd met een Working Holiday Visum.

Momenteel doe ik een HBO management opleiding, maar over 2 jaar wil ik emigreren naar Australie.

Toen ik in Australie was kwam ik langs een dorpje in de buurt van Bundaberg, Bargara genaamd. En daar wil ik gaan wonen.

Ik ben op dit forum gekomen om praktische tips en advies over emigratie naar Australie. Misschien veel te vroeg, maar ik wil graag aan alle eisen voldoen, en als ik dan lees dat Dutchsnackbar geen skills heeft, terwijl hij wel afgestudeerd is, dan vraag ik mij af hoe ik het dan moet klaarstomen.

Okee, aangenaam! :)
 
Hoi! Welkom op het forum!

Ja, het is best moeilijk als je geen relevante werkervaring hebt enz. En ook al heb je het, dan nog....
Heb je toevallig familie in Oz? Of een Australische vriendin! :D
Jammer dat je je WHV al hebt gebruikt, anders zou je die kunnen gebruiken, en dan een employer daar zo ver kunnen krijgen om je te sponsoren... misschien kan dat ook op een vakantie visum. Is wel moeilijk, en hangt ook weer van je skills enz af.


Woon je al je hele leven in Krommenie trouwens??
Ik ben er geboren, en heb er de eerste 5 jaar gewoond(toen naar Oz verhuist), en ik ben 22!! En mijn broertje is 20.
We woonden aan de Evenwichtsstraat! Ik rij er altijd even langs als we in de buurt zijn(nu niet meer!!). Al mijn familie woont in Zaandam/Westzaan.

groetjes
Simone
 
Hoi emiel,

Tja die SOL lijst is een beetje raar. Tot een tijdje geleden stond communicatie (wat ik heb gestudeerd) e rnog in en ook advertising. Nu is het verdwenen en is het dichtsbijzijnde marketing related.

Du sik denk dat het er een beetje vanafhangt wat voor management opleiding je doet. Als die erop staat dan haal je t misschien net.

Succes
 
Hi Simone!

Grappig dat ik al meteen een dorpsgenote tref. Okee, long time ex-dorpsgenote... Ik woon nu 10 jaar in Krommenie, daarvoor in Zaandam gewoont. Woont een vriend van mij in de Evenwichtstraat, Tijmen Kroon, hij is nu ook 22, misschien ken je hem nog uit je kleutertijd. :)

Wat is een SOL-lijst? Is dat die lijst met al die beroepen en dat je dan punten krijgt? Ik ben wel op de immi-site van Australie geweest, en heb wel een beetje gespit, maar kvind hem tot nu toe erg moeilijk. Ook een reden waarom ik hier naartoe ben gekomen.

Fijne dag verder!
 
Nee, ik heb geen Australische vriendin, maar wel kennissen die tegen de tijd dat ik naar Australie wil emigreren, al 5 jaar ken. That's gotta count for something? Toch? Als je kunt aantonen dmv brieven en foto's? Zoiets heb ik gehoord...

En in het vierde jaar van mij studie ga ik op buitenlandse stage voor 3 maanden. Onze school heeft banden met de Melbourne Universiteit, en er is een programma voor. Dus dan kan ik ook mijn netwerk uitbreiden naar een eventuele sponsor(?) Wat betekent dat eigenlijk? Mijn idee van een sponsor is iemand die je geld geeft om je doel te verwezelijken en in ruil maak je 'reclame' voor die sponsor....

hmmz, veel te leren nog hier...
 
Kaditcha said:
Hi Simone!

Grappig dat ik al meteen een dorpsgenote tref. Okee, long time ex-dorpsgenote... Ik woon nu 10 jaar in Krommenie, daarvoor in Zaandam gewoont. Woont een vriend van mij in de Evenwichtstraat, Tijmen Kroon, hij is nu ook 22, misschien ken je hem nog uit je kleutertijd. :)

Wat is een SOL-lijst? Is dat die lijst met al die beroepen en dat je dan punten krijgt? Ik ben wel op de immi-site van Australie geweest, en heb wel een beetje gespit, maar kvind hem tot nu toe erg moeilijk. Ook een reden waarom ik hier naartoe ben gekomen.

Fijne dag verder!
Tijmen... klinkt wel bekend... Ik moet maar mijn moeder vragen! :D

Ik vrees toch dat je die immi site onder de knie moet gaan krijgen... Yep, is ingewikkeld, verwarrend, en veel, helaas!!!
Maar goed, hier wordt je zeker geholpen!


Helaas, die kenissen, dat zal niet echt helpen....

Nee, sponsor in anders.. Uhmmm, arghhh, moeijlijk uit te leggen. En mijn Nederlandse is ook niet best(en wordt weer snel minder). Betekent meer dat ze voor je in staan.
Dit kan een partner zijn (ik, als Aussie, sponsor mijn man), familie (een oom of tante), of een werkgever dus. Via hun krijg je dan een visum. Lees over employer sponsored visa op de immi site.

Stage zal vast goed zijn. Netwerken is altijd goed.
Is ook gewoon leuk!!

Succes!

Ik zit er niet meer helemaal in, dit visum gedoe. En nu ik zelf geemigreerd ben, en fulltime werk, ben ik er ook niet zo meer mee bezig.
Maar er zijn hier gelukkig veel anderen die er nog wel inzitten!

groetjes

Simone
 
de sponsor moet kortgezegd garanderen dat je de eerste twee jaar niet in financieele problemen komt. dit kan dus een werkgever zijn die een werkgarantie geeft, of in de relationele sfeer een spouse die je onderhoud en onderdak biedt.
 
de sponsor moet kortgezegd garanderen dat je de eerste twee jaar niet in financieele problemen komt.

Hi!! even over bovenstaande dat is inderdaad volgens de official ruling, however.....in de praktijk kwamen wij daar vrij makkelijk onderuit. Wij zijn destijds via een sponsorship binnen gekomen (hubbie werkte als Head Chef in een Restaurant/motel). De eigenaar was echt een verschrikking en wij zijn na een maand of wat opgestapt. Wij woonde ook op de premises dus wij stonden min of meer op straat. Na een nerveus telefoontje met de ambassade bleek dat wij gewoon konden blijven mits wij onszelf financieel konden onderhouden. M.a.w. we konden/mochten twee jaar lang geen aanspraak maken op financiele assistentie (dole, etc.). Gelukkig had hubbie binnen een paar weken weer een baan...and the rest is history :D

Maar goed, misschien hadden wij gewoon mazzel, het had ook kunnen eindigen met een enkeltje Nederland. Ik wilde in ieder geval onze ervaring toch even delen.
 
Bedankt voor de uitwisseling van ervaring, dat geeft duidelijker informatie dan de meeste (officiele) websites.

En als ik nou een Aussie vriend (gewoon vriend van het reizen) heb waarvan ik kan aantonen dat ik hem al heel lang ken dmv brieven, foto's e.d., en als hij zou instaan voor mijn financiele positie voor die twee jaar??

Is dat nog een mogelijkheid of hebben ze zich al ingedekt tegen dit soort doorhetnetglipperij?

Later!
 
kaditcha,

het soort 'snode plannetje' dat jij probeert uit te voeren is nu net de reden dat mensen die WEL een echte relatie met een aussie hebben zo verrekte lang moeten wachten!
ik heb mijn hele relatie binnenste buiten moeten keren, alles moeten verzamelen opsturen waaruit misschien, eventueel zou kunnen blijken dat ik een ECHTE relatie heb met mijn vriend en heb nu na 3 maanden nog steeds geen visum en wordt HEEL ERG BOOS om mensen als jij die op een oneigenlijke manier gebruik proberen te maken van visa.... :evil:

er zijn een aantal manieren om australie binnen te komen, en als jij aan geen van deze voorwaarden voldoet...jammer dan....maar maak het alsjeblieft niet moeilijker dan het al is voor mensen die wel een oprechte relatie hebben en een oprechte reden om naar australië te willen, om een visum te bemachtigen....

tanja
 
titatanja said:
kaditcha,

het soort 'snode plannetje' dat jij probeert uit te voeren is nu net de reden dat mensen die WEL een echte relatie met een aussie hebben zo verrekte lang moeten wachten!
ik heb mijn hele relatie binnenste buiten moeten keren, alles moeten verzamelen opsturen waaruit misschien, eventueel zou kunnen blijken dat ik een ECHTE relatie heb met mijn vriend en heb nu na 3 maanden nog steeds geen visum en wordt HEEL ERG BOOS om mensen als jij die op een oneigenlijke manier gebruik proberen te maken van visa.... :evil:

er zijn een aantal manieren om australie binnen te komen, en als jij aan geen van deze voorwaarden voldoet...jammer dan....maar maak het alsjeblieft niet moeilijker dan het al is voor mensen die wel een oprechte relatie hebben en een oprechte reden om naar australië te willen, om een visum te bemachtigen....

tanja

Bravo Tanja
 
Hmmm, ....het was toch een algemene vraag van "Kaditcha"??

Vergeet niet dat het altijd moeilijk is om "tongue in cheek" te lezen tussen de regeltjes. Ik kan me de frustratie wel voorstellen hoor, zeker als je al geruime tijd "wachtende" bent.

Ik weet het, ik heb makkelijk praten aangezien ik hier al geruime tijd zit maar ik vind deze site normaliter zo supportive & positief vandaar dat ik dit even kwijt wilde.

Heel veel succes in ieder geval!! :)

Groetjes Syl
 
goh. ik dacht dat deze site bedoeld was om eerlijke antwoorden op je vragen te krijgen....dat betekent naar mijn idee dat ik mijn mening mag geven, ook als ik het ergens niet mee eens ben....

en ik geloof helemaal niet dat hier iets 'tongue in cheek' aan te lezen was - de vraag leek me vrij duidelijk....

tanja
 
Ik kan me de frustratie wel voorstellen hoor, zeker als je al geruime tijd "wachtende" bent.

Hi! Even ter verduidelijking...met bovenstaande "wachtende" bedoelde ik dus jou :) Ik heb wel degelijk sympathie voor jouw situatie, en tuurlijk hoor ik ook liever een eerlijke mening dan een hoop gedraai om de hete brei. Maar waarschijnlijk is "Kaditcha" net zoals zoveel anderen ook gewoon "verliefd" geworden op Australië.... en probeert nu dus een visum te pakken te krijgen (zijn droom te volgen??). Het merendeel hier weet inmiddels uit ervaring dat hij nog een behoorlijke lange weg te gaan heeft voordat hij er een (if any) te pakken heeft. En achter een rechtstreekse vraag hoeven natuurlijk niet altijd snode plannetjes te schuilen... :wink:

Hopelijk hoef je zelf niet al te lang meer te wachten!! Heel veel succes in ieder geval.
Vriendelijke groet
Syl
 
Ik kan heel goe dbegrijpen dat iemand gefrustreerd is omdat hij/zij zo lang moet wachten maar ik vind ook dat iemand die probeert tussen de regels door te lezen zijn kans moet nemen als het hem zo lukt.
Vergeet niet regels zijn er gemaakt om overtreden te worden, anders waren die regels niet nodig geweest(dit is mijn mening over regels)kijk als uit indelijk blijkt dat hij het land weer uit moet dan is het jammer voor hem maar niet geschoten is altijd mis.
Enne Tanja ik hoop dat je niet lang meer hoeft te wachten maar bedenk in ieder geval als je hier bent ... het was het wachten waard want dat is het zeker!!!!


"Syl said:
Ik kan me de frustratie wel voorstellen hoor"]

Hi! Even ter verduidelijking...met bovenstaande "wachtende" bedoelde ik dus jou :) Ik heb wel degelijk sympathie voor jouw situatie, en tuurlijk hoor ik ook liever een eerlijke mening dan een hoop gedraai om de hete brei. Maar waarschijnlijk is "Kaditcha" net zoals zoveel anderen ook gewoon "verliefd" geworden op Australië.... en probeert nu dus een visum te pakken te krijgen (zijn droom te volgen??). Het merendeel hier weet inmiddels uit ervaring dat hij nog een behoorlijke lange weg te gaan heeft voordat hij er een (if any) te pakken heeft. En achter een rechtstreekse vraag hoeven natuurlijk niet altijd snode plannetjes te schuilen... :wink:

Hopelijk hoef je zelf niet al te lang meer te wachten!! Heel veel succes in ieder geval.
Vriendelijke groet
Syl
 
Hiya "the aussies" ik heb inmiddels elders Tanja al gefeliciteerd! Want ik las dat haar jacht op een visum inmiddels een positieve afloop heeft gehad en waarschijnlijk is ze nu druk aan het pakken.

Ben trouwens wel benieuwd hoe het nu met "Kaditcha" gaat?

groetjes vanuit een "winterig"????? Brisbane en het is nog wel zomer....

Syl
 
Syl said:
groetjes vanuit een "winterig"????? Brisbane en het is nog wel zomer....

Syl

En wat versta je onder 'winterig' ? Een typisch Nederlandse winter met sneeuw en ijs of gewoon koud ten opzichte van de normale temp ??

Ik wil namelijk best met je ruilen. :lol:
 
Hiya Bacchus!

Ja erg he, ik ben inderdaad wel een beetje verwend :oops: . Maar met "winterig" bedoelde ik een graad of 19 (aangezien het afgelopen week 33 was viel het dus ietwat tegen). Bovendien hebben wij eindelijk na een super lange droogte weer eens een paar dagen regen gehad! En als het dan valt dan valt het ook gelijk met bakken. Je had groot gelijk het was gewoon koud ten opzichtte van de normale temperatuur!

Enneh....sorry, van ruilen komt huilen heb ik van mijn Oma geleerd :lol:

Groetjes vanuit een eh...koeler Brisbane? :wink:
 
Syl said:
Enneh....sorry, van ruilen komt huilen heb ik van mijn Oma geleerd :lol:

Groetjes vanuit een eh...koeler Brisbane? :wink:

Het is je al vergeven.
Wel jammer dat je niet wilt ruilen, maar goed zoals de planning er nu voor staat is het de bedoeling dat wij in 2005 of 2006 ook naar Oz komen.
Voorkeur de staat Queensland, dan kunnen wij ook gaan mopperen wanneer het maar 19 graden is :wink:

Joost
 
cool, mijn draad heeft een staartje gekregen! Ik dacht: Laat maar zitten. Mijn doel hier was om wijsheid op te doen van mensen die met hetzelfde als ik bezig zijn of bezig zijn geweest, en niet om een uitbrander te krijgen. Ronduit belachelijk om zo gefrustreerd te reageren. Maar goed...

Gelukkig zijn er nog mensen die het hoofd wel koel houden.

Voor degene die het interesseert, volgend jaar ga ik 3 maanden stage lopen in Melbourne, want daar zit de grootste muziek-scene van Australie.
Ik hoop daar alvast een goede band met werkgevers aan te maken, zodat als het erop aankomt, ik ook mijn sponsors heb die mij werk kunnen garanderen. (uiteraard ook zodat ik weer eens kan duiken en de wombats op kan zoeken!) :D

Eindelijk eens conrete plannen!!!!!

cheers,mateys,
Emiel
 
Back
Top