HELLUP: Extra bagage meenemen op de vlucht.

TessavdA

Member
Hoi allemaal!👋

Terwijl wij hier op ons balkonnetje een wijntje en biertje aan het nuttigen zijn (jaaa, het weer laat het eindelijk toe!) in het pittoreske Alkmaar, zitten wij te brainstormen over hoe wij al onze bagage meegaan nemen.
We zijn er sowieso over uit dat we een aantal dingen, zoals winterkleding, sentimentele spullen en eventueel wat potten en pannen, gaan verschepen in een gedeelde container. Dit zetten wij pas in gang zodra we een vaste verblijfplek hebben, wat misschien wel even gaat duren voordat we die gevonden hebben. Maar hoe hebben jullie dat gedaan met extra bagage meenemen op de dag van vertrek?!
Ik wil mijn werk tools meenemen (hairstylist) en genoeg spullen om de eerste 3 maanden te overbruggen. Dit gaat natuurlijk meer wegen dan de toegestane 25kg ruimbagage. Het bijboeken van extra bagage hebben wij bij de airline al opgezocht, dat gaat €50 per kg kosten (Singapore Airlines).

Hoe hebben jullie dit gedaan? 🫨 Wij zien door de bomen het bos niet meer!

Groetjes Tessa en Benny
 
Hoi allemaal!👋

Terwijl wij hier op ons balkonnetje een wijntje en biertje aan het nuttigen zijn (jaaa, het weer laat het eindelijk toe!) in het pittoreske Alkmaar, zitten wij te brainstormen over hoe wij al onze bagage meegaan nemen.
We zijn er sowieso over uit dat we een aantal dingen, zoals winterkleding, sentimentele spullen en eventueel wat potten en pannen, gaan verschepen in een gedeelde container. Dit zetten wij pas in gang zodra we een vaste verblijfplek hebben, wat misschien wel even gaat duren voordat we die gevonden hebben. Maar hoe hebben jullie dat gedaan met extra bagage meenemen op de dag van vertrek?!
Ik wil mijn werk tools meenemen (hairstylist) en genoeg spullen om de eerste 3 maanden te overbruggen. Dit gaat natuurlijk meer wegen dan de toegestane 25kg ruimbagage. Het bijboeken van extra bagage hebben wij bij de airline al opgezocht, dat gaat €50 per kg kosten (Singapore Airlines).

Hoe hebben jullie dit gedaan? 🫨 Wij zien door de bomen het bos niet meer!

Groetjes Tessa en Benny
Wij vlogen met een airliner die 32kg per persoon accepteerden. 2 volwassenen en 2 kids x 32kg plus absolutely all hand luggage you can fit is wat wij gedaan hebben. En de rest; dat zal je gewoon moeten kopen of vooruit sturen per zeevracht (kan per doos ook).
 
Blijkbaar mag je extra bagage meenemen bij sommige luchtvaartmaatschappijen als je aangeeft dat het voor emigratie is. Dat hebben wij gedaan bij Singapore airlines en gekregen (ik dacht dat copy van ons gesponsord visum en contract werkgever toen voldoende was). Enige probleem is mogelijk de eventuele aansluitende binnenlandse vlucht in Australië. Dat was met Quantas en SA kon niet garanderen dat die deze regeling zouden overnemen. We hebben dan contact opgenomen met Quantas maar zij konden ons ook geen garantie geven omdat zij die procedure niet hanteerden al snapten zij het probleem wel.
Toen we dan in Australië aankwamen en aan Quantas uitlegden dat we ‘dankzij’ SA meer toegelaten kgs hadden waren ze heel behulpzaam en boden ze aan dat als het systeem problemen zou geven ze de ‘extra’ bagage met een latere vlucht zouden nasturen zonder kost. We zagen er ook tamelijk zielig uit met 8 grote koffers, maximum handbagage, 2 doodvermoeide kinderen en ouders….dus dat zal wel geholpen hebben.
IMG_0606.jpegIMG_0605.jpeg
 
Last edited:
Wij vlogen met een airliner die 32kg per persoon accepteerden. 2 volwassenen en 2 kids x 32kg plus absolutely all hand luggage you can fit is wat wij gedaan hebben. En de rest; dat zal je gewoon moeten kopen of vooruit sturen per zeevracht (kan per doos ook).
Vooruit sturen hebben wij ook aan zitten te denken maar waar stuur je het naartoe als je nog geen woonruimte hebt? De zeevracht is ook niet echt te peilen qua tijdsbestek heb ik vernomen...
 
Vooruit sturen hebben wij ook aan zitten te denken maar waar stuur je het naartoe als je nog geen woonruimte hebt? De zeevracht is ook niet echt te peilen qua tijdsbestek heb ik vernomen...
Uiteindelijk hadden wij ook nog bagage over welke niet meer in de koffers paste. Dat hebben we in een doos per post verstuurd. 1/ was toen relatief duur. 2/ verstuurd naar hotel waar we eerste weken zouden verblijven maar het duurde idd enkele weken eer het aankwam, dus we waren er al weg.
Wat betreft de bestemming: de zeevracht hadden we ingeplanned dat die later zou aankomen dan onszelf en we tegen dan huis hadden gevonden. Dat later is meestal geen probleem. Ik ga ervan uit dat je relatief dicht tegen vertrek alles verzend en dan duurt het weken. En in Aus gaat alles wat logistics betreft vaak in de No Worries mode dus tegen dan heb je allang een huis 😎. Je houdt je mover gewoon op de hoogte van je adres voor de laatste rit van depot naar je huis.
 
Uiteindelijk hadden wij ook nog bagage over welke niet meer in de koffers paste. Dat hebben we in een doos per post verstuurd. 1/ was toen relatief duur. 2/ verstuurd naar hotel waar we eerste weken zouden verblijven maar het duurde idd enkele weken eer het aankwam, dus we waren er al weg.
Wat betreft de bestemming: de zeevracht hadden we ingeplanned dat die later zou aankomen dan onszelf en we tegen dan huis hadden gevonden. Dat later is meestal geen probleem. Ik ga ervan uit dat je relatief dicht tegen vertrek alles verzend en dan duurt het weken. En in Aus gaat alles wat logistics betreft vaak in de No Worries mode dus tegen dan heb je allang een huis 😎. Je houdt je mover gewoon op de hoogte van je adres voor de laatste rit van depot naar je huis.
Ja deze planning hadden wij ook in gedachten. Alleen omdat mijn werktools al aardig wat ruimte en kgs in beslag nemen (en ik die wel meteen mee wil nemen om z.s.m aan de slag te kunnen), blijft er zo weinig over voor resterende dingen. En aangezien je toch een aantal maandjes moet wachten op je zeevracht zou het fijn zijn als je meer dan de toegestane kg mee kan nemen op de heenvlucht... Dat is meer het probleem.
Maar ik denk dat zodra we de vliegtickets geboekt hebben we inderdaad even contact op nemen met de airline om te vragen wat hun voor ons kunnen betekenen.
 
Leuk om mee te lezen! Wij vertrekken in november naar Adelaide.
Goed om te weten dat SIA extra bagage toelaat voor als je gaat emigreren. Toch onze favoriete luchtvaartmaatschappij :)
Die van mij ook! Dan maar wat meer betalen, maar dan weet je dat je 26 uur goed zit. 😜
En wie weet tot in Adelaide!👏
 
Back
Top