HELLUP !!

Jerden

Active Member
Vanmorgen een mail gekregen van Adelaide. Ik zag in bijlage al "pre-grant" staan, maar ook Health Undertaking Form. En nu weet ik echt totaal niet meer wat er aan de hand is.

In hun pre-grant schrijven ze oa: "I am writing to advise that your application for migration to Australia is nearing completion. A decision whether or not visas will be granted will be made when all the requirements listed in this letter have been met."

Dan staat er een initial entry date van 22 augustus 2010!! :wacko: :wacko:

En verderop staat "Health Undertaking requirements apply to the following:

Each applicant named above (dat is dus enkel Jeroen) should complete and sign a Form 815: Health Undertaking and send the completed form to this office. The travel details section may be left blank.
Applicants signing an undertaking agree to report to the health authority in the state or territory
of intended residence within 4 weeks of arriving in Australia. It is very important that the Health
Undertaking Service be contacted immediately on arrival in Australia, so they can advise on
what further action needs to be taken."

Wat wil dit in godsnaam zeggen!?? :blink:

Betekent dit dat we voor augustus naar Australie moeten gaan voor een medisch onderzoek, en dat we pas als we terug zijn weten of we een visum krijgen, en dan dat visum zullen moeten gaan valideren voor januari 2011?? (want van dan zijn onze VOG's). Of betekent dit dat we die form moeten invullen dat we akkoord gaan met dit onderzoek, dat we dan ons visum krijgen, maar dat we dan een initial entry date hebben van 22 augustus? Ik heb die hele santekraam al 4x gelezen en ik kan het er gewoon niet uit afleiden. Ik heb ook al naar onze paneldokter gebeld, want bij de uitleg over die Health Undertaking staat dat het oa voor tuberculosis is of andere ernstige ziekten zoals hepatitis of leproses. Nu vraag ik je :-o Medicijnen slikken voor de maag lijkt me toch nog van een andere orde. De paneldokter zei dat alles in orde was buiten die medicijnen voor de maag, en hij heeft nog nooit gehoord dat iemand naar Australie moet gaan voor een medisch onderzoek. Hij zei dat het de laatste tijd wel vaker voorkomt dat mensen bij de immigratiedienst doen alsof iemand zomaar eventjes op en af kan naar Australie, en hij raadde me aan hen te vragen of dat bijkomend onderzoek ook in Belgie kan gebeuren.

Ik heb dus al een form ingevuld, maar ja, het weekend komt er weer aan dus dat wordt waarschijnlijk weer wachten tot volgende week, en ook bij deze brief hebben we weer een tijdslimiet van 28 dagen.

Oh man, ik word helemaal gestoord van deze hele actie. Waarom moeten er nu bij elke stap die we nemen complicaties opduiken. :wall: :wall:

Waarschijnlijk heeft op dit forum nog niemand dit aan de hand gehad, ik heb er in elk geval nooit iets over gelezen, maar mss kunnen jullie er nog een andere interpretatie aan geven. Ik weet echt niet wat ik ervan moet denken, en die initial entry date duikt steeds als een groot monster voor me op. Hoe langer we wachten met vliegtickets boeken, hoe duurder ze zullen zijn, maar ik wil ook niet nu al boeken voor het geval een overijverig ambtenaartje daar een fout gemaakt heeft.

Als iemand die brief eens zou willen lezen wil ik die gerust doormailen, want mss zie ik gewoon iets over het hoofd, of is mijn Engels ineens te slecht om het nog te begrijpen....

Hellup please......
 
Hey Denise,

No worries. Volgens mij is het de bedoeling dat je het formulier ondertekend waarin staat dat je (Jeroen) belooft je aan te melden bij een medische instantie binnen 4 weken na aankomst in Australië, gewoon op het moment dat jullie daar zelf naartoe willen reizen als jullie het visum eenmaal hebben. Gewoon als een soort dubbelcheck o.i.d. Ik kan me voorstellen dat je na al die spanning en complicaties het even niet meer helder ziet. Maar ik heb het twee keer gelezen en ik kan er niets anders van maken..

Succes met alles, ík denk dat we hier snel zullen lezen: VISA GRANT!!!

:up:
Marika
 
Ik lees het ook zoals Marika aangeeft.

Een iets meer rechtstreekse vertaling is:

Ze geven aan dat jullie visum aanvraag bijna is afgerond en dat afronding afhankelijk is of je bijgaande formulier wilt invullen en retourneren.

Ze vragen je het formulier in te vullen en de reisgegevens blanco te laten (je hebt immers nog geen officiële bevestiging van entry datum) Dit formulier is, zoals ik het lees, een belofte door Jeroen dat hij bij aankomst in Oz, binnen 4 weken zich zal melden bij de 'health authority' in de staat waar je aankomt/gaat vestigen. Ze geven aan dat het belangrijk is dat Jeroen dit doet zodat de 'health authority' advies kan geven over eventuele verdere acties.


Nog even volhouden.... jullie krijgen echt wel visum grant...*pakt je hand vast en geeft er geruststellende klopjes op* geloof me maar, komt goed! :wink:
 
Denise,

lees deze eens: http://www.immi.gov.au/media/fact-sheets/22health.htm

Ik interpreteer het ook zoals Marika, hoor. Door te ondertekenen belooft Jeroen dat hij binnen de 4 weken na jullie aankomst in Ozz naar een medische instantie zal gaan.
Volgens mij ziet het er goed uit voor jullie, want eenmaal die ondertekening binnen is, zullen ze beslissen over jullie visum.
Ik zou wel willen weten waar het precies over gaat. Het moet al bijna iets op de longfoto zijn als de paneldoctor zegt dat er niets aan de hand was. De radioloog stuurt de foto naar Ozz en niet naar de paneldoctor, dus dat kan die doctor dan niet weten. Volg je nog? Anyway, ik zou dus wel meer info vragen en ik zou dat aan mijn CO vragen, daar heb je die toch voor?

Die initial entry date, daar snap ik ook niet veel van, maar dat zou ik ook aan CO vragen...

KOM OP MEID!!! Nu de moed niet opgeven. Gewoon eens diep ademhalen, vraagjes naar je CO sturen en ja, weer even afwachten tot verdere richtlijnen. Laat je niet kennen nu, daarvoor ben je te dicht bij de grant!
Goede moed!
Angeline.
 
If the x-ray shows evidence of previous but now inactive TB the applicant may be asked to sign an undertaking at the time of visa grant.

By signing the undertaking, the applicant agrees to contact the Health Undertaking Service on a free call number on arrival in Australia. The applicant also agrees to report for follow-up monitoring to a State or Territory health authority, as directed by the Health Undertaking Service. The visa is not at risk, once in Australia, no matter what status of tuberculosis is diagnosed as a result of the monitoring.

Deze quote komt uit de link die Angelina net heeft gegeven. Nu staat dit overigens niet alleen bij TB.
 
Het moet al bijna iets op de longfoto zijn als de paneldoctor zegt dat er niets aan de hand was.


Mijn longfoto hebben ze destijds direct overgedaan omdat er een heel klein hoekje niet op zichtbaar was terwijl de wel zichtbare gedeelten helemaaal goed waren. De arts die de longfoto met ons besprak zei dat ze daar in Australië heel moeilijk over kunnen doen en dat ze daarom de foto nogmaals hebben gemaakt zodat elk hoekje van mijn longen erop stond.
Dus misschien is er zoiets aan de hand bij jullie?
 
Hey Jerden,

Ik kan jullie spijtig genoeg niet helpen, maar wou je gewoon steunen en veel sterkte wensen en ik denk ook dat je je vragen omtrent entry date best aan je CO stelt, die moet deze vraag toch kunnen beantwoorden.

Sterkte :up:
 
Hoi Jerden,

Ik lees het ook zoals Marika en Katren.
Lijkt zo niet iets om je zorgen over te maken,maar dat je je idd moet welden binnen 4 weken na aankomst.
Die entrydate is wel erg dichtbij, daar zou ik mijn CO eens op aanspreken.

Succes! Marie
 
Ik lees het als dat je je visum krijgt als je aan de requirements voldoet. De enige requirement is het tekenen van een formulier waarin je akkoord gaat met een bezoek aan de health authority. Zolang je dat doet lijkt me er niks aan de hand met het visum.

Die initial entry date is een hele aparte, is dit misschien jullie lodgement date? Nee, ik zie het al aan jullie handtekening, dat kan ook niet.
De initial entry date is toch altijd een jaar na de medicals/vog?

Ze maken het wel spannend zeg....nog iets meer geduld nodig blijkbaar, maar leuk is het zeker niet meer.
 
He, bedankt allemaal voor de steunbetuigingen en de hulp, dat is een hart onder de riem :smile:

Ik loop al de hele dag met een knoop in mijn maag, straks ben ik nog degene die medicijnen moet gaan slikken... :-(

Heb ondertussen op het Britse forum ook al wat info bijeen gesprokkeld, daar zijn toch wel wat meer mensen die zo'n health undertaking moeten doen (mss zijn ze in NL en Belgie wel een stuk gezonder!?)

Wat ik eruit heb kunnen afleiden is dat je voor je medicals een A of een B kan krijgen. A betekent niets aan de hand, B betekent dat ze wat reserves hebben bij je lichamelijke toestand, en in die gevallen moet je zo'n Form 185 invullen en akkoord gaan met een onderzoek en evt behandeling in Australie. Als je dat doet zou het visum toegekend worden, MAAR, en dit is een zeer grote maar, je medicals zijn maar 6 maanden geldig (anders altijd een jaar), vandaar dus een initial entry date die veel vroeger ligt dan we verwacht hadden. Wat mij nog altijd niet duidelijk is is of ze je visum dan weer kunnen intrekken als het resultaat van het onderzoek hen niet bevalt. Als ik dit lees: "The visa is not at risk, once in Australia, no matter what status of tuberculosis is diagnosed as a result of the monitoring" lijkt het mij van niet, maar ja, dit gaat dan weer over TB en volgens onze radioloog waren de X-rays in orde. Dus dat is het volgens mij niet. Onze paneldokter denkt ook dat het te maken heeft met die medicijnen voor zijn maag. Ik weet natuurlijk ook niet hoe hij dat vertaald heeft "breukje in het middenrif" en zelfs of hij het vertaald heeft. Want die symptomen die Jeroen heeft (eigenlijk gewoon last van zuur als hij gegeten heeft) kunnen ook andere oorzaken hebben, zoals de heliobacter bacterie of zoiets. Bij hem is dat niet het geval, maar mss zitten ze daarom zo moeilijk te doen in Australie. Wie zal het zeggen? De ellende is dat je zo moeilijk kan communiceren met ze. Alles moet met zo'n form en dan moet je weer 5 dagen wachten op antwoord. En ondertussen tikt de tijd maar door.

Ik had, nadat ik alles nog eens een paar keer gelezen had, ook echt wel het gevoel dat ze alleen maar willen dat we dat ondertekenen en dat we dan een visum kunnen krijgen. Maar Jeroen wil het niet ondertekenen zolang we geen antwoord hebben van onze CO. Op het Britse forum las ik dat sommige mensen nadat ze dat opgestuurd hadden nog tot 10 weken moesten wachten alvorens ze hun visum kregen. Dat wordt dan echt een ramp. Want blijkbaar is het bij zo'n Health Undertaking dus echt wel zo dat je initial entry date verkort wordt met 6 maanden. En in de pre-grant letter staat: "If all requirements are met and visas are granted, all applicants will be required to make at least an initial entry to Australia on these visas by no later than -22 August 2010. The initial entry date cannot be extended once the application is finalised, and a visa may be cancelled if a visa holder does not enter Australia by that date." Dus daar zitten we echt wel aan vast. En als we in het ergste geval 10 weken moeten wachten tot we zeker weten dat we het hebben, dan kunnen we pas in mei onze tickets gaan boeken :shock: Vind dan nog maar eens iets aan een redelijke prijs, trouwens, vind dan überhaupt nog maar iets.

Oh oh, ik mag er niet teveel bij nadenken want dan ga ik gillen. :loudcry:

Ik zou in ieder geval wel zeker willen weten dat het gaat om die maag. Maar ik heb ondertussen al 2 forms opgestuurd waar ik nog geen antwoord op heb, kan ik nu nog een derde gaan opsturen?? Ik weet niet hoeveel ze kunnen hebben. Want ik wil ze ook weer niet op hun zenuwen werken... (zij werken mij al genoeg op mijn zenuwen :naughty2: )

Dit is inderdaad echt niet leuk meer. Al goed dat ik hier op het forum wat stoom kan aflaten. En mss nuttig voor als er nog eens mensen in deze stiuatie komen. Ik heb al zitten denken dat we mss beter onze mond gehouden hadden over die medicijnen. Het is niet alsof ze dat in het onderzoek hadden kunnen terugvinden. Maar ja, daar zijn we dan weer te eerlijk voor. Damn :wall:
 
Ik heb al zitten denken dat we mss beter onze mond gehouden hadden over die medicijnen. Het is niet alsof ze dat in het onderzoek hadden kunnen terugvinden. Maar ja, daar zijn we dan weer te eerlijk voor. Damn :wall:

Maar dan zou je in Australie zitten met zo'n knagend gevoel van what if.. nu zit je op dit moment in een zenuwlijdende situatie, maar als je dat visum eenmaal hebt dan ben er ook vanaf, anders dan wanneer je de waarheid achterwege had gelaten.

Succes nog even!
 
Of betekent dit dat we die form moeten invullen dat we akkoord gaan met dit onderzoek, dat we dan ons visum krijgen, maar dat we dan een initial entry date hebben van 22 augustus?

Ja ,dat klopt. Don't worry !
 
Het ziet er dus eigenlijk goed uit; het visum is niet in gevaar, alleen de initial entry date is enorm snel.
Maar als je die eerste test gehad hebt, ben je dan overal van af en wordt je weer een A? Of blijf je altijd een B met extra regeltjes/medische testen? Het lijkt me in ieder geval niet logisch dat ze je eerst permanent residence maken en je vervolgens binnen een half jaar het land weer uitzetten....

Ik wordt nu wel benieuwd wanneer iemand geen A is, maar B.
 
Ik wordt nu wel benieuwd wanneer iemand geen A is, maar B.

Lucy,

lees deze dan eens: http://www.immi.gov.au/gateways/panel_doctors/conducting_medicals/instructions/panel-doctors-instructions.pdf

Vooral dan pagina 44 en pagina's 54 t.e.m. 58.

Groet,
Angeline
 
jee, dat is duidelijk, bedankt voor de info. Wat een opsommingen zeg....
Ben blij dat ik niet weet wat er allemaal met de gezondheid aan de hand kan zijn en ik hoop niet dat ook wij nog voor onaangename verassingen komen te staan.
 
Wauw Angeline, waar vind je die informatie toch altijd!?? Dat ben ik nog nergens tegengekomen, maar ja, ik zat dan ook een beetje als een kip zonder kop rond te zoeken, te paniekerig om alles uitgebreid te lezen. Bedankt hoor, da's in elk geval al een duidelijk verhaal rond die A en B. Ik vind dat van Jeroen er wel niet tussen, dus ik denk dat hij een beetje twijfelgeval was doordat hij al sedert 2004 medicijnen neemt, en dat hij daarom een B gekregen heeft. Ik heb voor alle zekerheid gisteren weer een form opgestuurd om te vragen wat er nu precies met zijn medicals aan de hand is. Ik weet niet of de CO daar info over heeft (medisch geheim?) maar ik wilde het toch proberen.

En Lucy: ik denk dat hij altijd een B zal blijven. In de Form 815 moet hij akkoord gaan met:
- to phone the Health Undertaking Service on 1800 811 334 within 4 weeks of my arrival in Australia;
- to report to the state or territory health clinic to which the Health Undertaking Service refers me;
- to present my copy of this document to that health authority, to place myself under the health authority’s professional supervision and to undergo any required course of treatment, chest x-ray
examination or investigation;
- to inform that health clinic each time I change my address in Australia throughout the period during which my health is being monitored;
- to inform that health clinic whenever I am about to leave Australia and to report upon my return, throughout the period during which my health is being monitored;
- and (for applicants outside Australia) to inform the Australian Government office where I lodged my application if, before my departure, I change my proposed address in Australia or travelling
times

Blijkbaar zal hij gedurende een bepaalde periode opgevolgd worden, zullen ze een behandeling voorstellen en als hij dat allemaal doet is het in orde. Maar of ze zijn visum nog kunnen intrekken daarna weet ik dus niet zeker, ik denk (hoop!) van niet maar ja. Ze kunnen dat denk ik wel doen als je niet meewerkt en als je hun behandeling niet wil opvolgen. En daar zit Jeroen dan weer een beetje mee. Want hij kan geopereerd worden aan dat breukje in zijn middenrif, maar de dokters hier raden dat af omdat het heel gemakkelijk weer kan losschieten (of zoiets... ik ben geen medicus...)en ze vinden het dan beter als hij gewoon medicijnen slikt ervoor. Maar je weet natuurlijk niet wat zij daar gaan voorstellen... :|

Da's misschien dan een vraag voor mijn volgende form ... <_< (ze zien me daar wel weer aankomen...)

Het wordt een spannende week volgende week...
 
Back
Top