HELP,... IELTS-resultaten

mirjam

New Member
Hallo allemaal!!

afgelopen zaterdag heb ik het IELTS-examen gedaan. Even voor de duidelijkheid... Ik moet het naar NOOSR sturen en zij eisen de acedemic-versie en voor alle onderdelen minimaal een 7.

Hier mijn resultaten;

listening 7.5
reading 6.5
writing 7
speaking 8

AAAhhhh, heb dus voor één onderdeel een 6.5...
Heeft iemand ervaring hiermee??? Zou dit aanvaard worden??? Zou het naar een 7 afgerond worden????

Heeft iemand geruststellende woorden voor mij???
Heb net wel een mailtje gestuurd naar NOOSR, maar dacht wie weet heeft één van jullie wel ervaring of advies.

Groetjes Mirjam.

Ik ben bang dat je je IELTS-examen nog een keer zult moeten doen. Ik had begrepen dat het een "harde" eis is. Een bijkomend nadeel is dat je minimaal 3 maanden moet wachten voordat je het examen nog een keer mag doen.
Echt vervelend!

Hee Lost...

Tja, je hebt gelijk. Heb net mailtje van Noosr ontvangen. Ik baal hier zo enorm van!!! Op een half punt!!!
Ik vertrek over 10 dagen voor een half jaar naar Austrtralië dus ga het examen daar gewoon nog een keer doen. Pfff, hoop dat het dan lukt!
De rest van mijn papieren heb ik namelijk in orde...

Groetjes Mirjam.

Ik kan me helemaal voorstellen dat je daar ontzettend van baalt. Helemaal omdat je waarschijnlijk alles geregeld wilde hebben voordat je naar Australië zou gaan. Heel veel plezier in Australië en succes met je IELTS test!
Hou ons vanuit Australië op de hoogte.

:( Dat is echt zonde, een half punt. Was lekker geweest als alles geregeld zou zijn als je weg gaat. Jij had toch ook je test nodig om je PABO papieren over te zetten? Heb je nog les genomen voor de test of gewoon boeken over de test gekocht? Hoe vond je de test was ie moeilijk? ( ik moet de test in feb. gaan doen. :roll: )

In ieder geval ga je lekker een half jaar weg, heel veel plezier!!!!!!

Groetje Eva.

ps waar verblijf je het komende half jaar?

Eva & Eric said:
Jij had toch ook je test nodig om je PABO papieren over te zetten? Heb je nog les genomen voor de test of gewoon boeken over de test gekocht? Hoe vond je de test was ie moeilijk? ( ik moet de test in feb. gaan doen. :roll: )
Ik weet niet of die vragen voor mij bedoeld waren. Zo niet, dan geef ik toch ongevraagd antwoord :p.
Ik heb zelf geen PABO gedaan maar de lerarenopleiding biologie. Dit maakt voor de skills assessment bij de NOOSR niets uit, de eisen blijven hetzelfde: minimaal een 7 voor alle onderdelen van de Academic IELTS test.
Je kunt mijn ervaringen met de Academic IELTS test hier vinden:
http://www.xpdite.net/forum/viewtopic.php?t=110

Ik was echt dood zenuwachtig toen ik op het resultaat moest wachten. Ik was namelijk bang dat ik voor het onderdeel "Writing" geen 7 had, omdat ik mijn essay een beetje moest afraffelen. Gelukkig heb ik de test ruim gehaald:
Listening 9
Reading 8
Writing 8
Speaking 9

Ik heb me voorbereid met het oefenpakket dat je bij het testcentrum in Amsterdam kunt bestellen.

Hee...

Super gedaan Lost! Hoop dat het mij ook gaat lukken de volgende keer.
Ik had één oefenboek en daar ben je natuurlijk zo doorheen. Had dus vooraf ook al het gevoel dat ik het nooit zou redden.
Ik ga het nu in Oz overdoen, neem aan dat het daar beter gaat. Ik zit dan namelijk al ruim 3 maanden in een Engelstalig land!

Eva, over jouw vraag...
Wij (mijn vriend en ik) vliegen naar Cairns, daar hebben we een auto gekocht (super goed geregeld via internet; Auto barn) en dan gaan we langs de kust naar beneden met als doel in Perth te eindigen. Maar we hebben niks vast staan, dus we zien wel... Dat is het lekkere er aan!!

Oja, ik heb idd de pabo gedaan, vandaar Acedemic en minimaal 7's.

Groetjes!!

Hoi,

Ik heb, samen met mijn vriendin net gisteren (5 maart) de academic test gedaan, maar die viel ons bar tegen.

Netjes geoefend met het oefenpakket, enz. maar het niveau van deze academic was voor ons gevoel hoger dan het oefenpakket. We moeten ook voor alle onderdelen een 7 of hoger hebben, maar we zijn er allebei van overtuigd dat we over 3 maanden opnieuw2 aan de slag kunnen.

Over 10 werkdagen krijgen we defintief de uitslag.

Voorbereiden voor een IELTS is voor mensen die geen Engelse opleiding hebben gevolgd, toch wel noodzakelijk!

Zelfs listning (eigenlijk dus op  general nievau) en reading (op academic) waren pittig. Bijna alle anderen die academic deden, kwamen ook in tijdnood. De meeste mensen hebben zowel de tekst, als het essay niet optijd afgekregen.

Bereid dus goed je test voor!

Groeten Sander

[quote author=r2d2 link=topic=521.msg10323#msg10323 date=1110099164]
Zelfs listning (eigenlijk dus op  general nievau) en reading (op academic) waren pittig. 
[/quote]

wat bedoel je hiermee? De beoordeling voor academic is dan toch wel anders dan voor general???

gr yvonne

[Lost] Quote aangepast (tekst viel buiten de quote).

De onderdelen 'listening' en 'speaking' zijn voor iedereen hetzelfde.
De onderdelen 'reading' en 'writing' zijn voor de academic test iets pittiger dan voor de general test.

Klopt het als ik zeg dat je de listening en reading kunt vergelijken met je Schoolonderzoeken op de middelbare school? Een bepaalde case die je moet luisteren en daar dan vragen over moet beantwoorden? En voor het lezen precies hetelfde? Mark vertelde dat het speaking gedeelte maar een paar minuten duurt. Moet alleen voor de zekerheid achterhalen wat bestemmingsplan en structuurschets in het engels is  :lol: Voor hetzelfde geldt gaan ze vragen wat voor werk ik doe  :wink:

Vanavond en morgen toch nog maar even oefenen  :roll:

Bij luisteren + lezen krijg je inderdaad een aantal teksten waar je vragen (zowel open als meerkeuze) over moet beantwoorden of ontbrekende woorden invullen. Of het qua nivo vergelijkbaar is met schoolonderzoeken zou ik echt niet weten... :?

Het spreekgedeelte is in totaal zo'n 11-14 minuten. Het begint met wat praten over koetjes en kalfjes (hoe was je reis, wat voor werk doe je, hobby's, etc.). Dan krijg je een kaartje met een bepaald onderwerp. Je mag 1 minuut voorbereiden en dat moet je ongeveer 2 minuten over dat onderwerp praten. Daarna stelt de examinator je nog een paar vragen die met dat onderwerp te maken hebben en is het de bedoeling dat er een gesprek ontstaat. :blahblah:

Okee! Op die manier.. Ja nu weet ik wat ik daar van kan verwachten. Voor dat geprek maak ik me het meest "zorgen". Met mijn engels moet ik er altijd een beetje in komen en dan na een tijdje lukt het me meestal wel. Hebben vorig jaar een kamp gehad in Wales met scouting en in het begin was mijn engels enorm flut, maar op een gegeven moment begon ik zelfs engels tegen Mark te praten  :lol:

Misschien een goede oefening om thuis alleen nog maar engels tegen elkaar te spreken en elkaar te verbeteren op het moment dat je fouten maakt.
Op die manier ga je ook meer engels denken een loopt het nog soepeler.

Hoi,

Ik heb, samen met mijn vriendin net gisteren (5 maart) de academic test gedaan, maar die viel ons bar tegen.

Netjes geoefend met het oefenpakket, enz. maar het niveau van deze academic was voor ons gevoel hoger dan het oefenpakket. We moeten ook voor alle onderdelen een 7 of hoger hebben, maar we zijn er allebei van overtuigd dat we over 3 maanden opnieuw2 aan de slag kunnen.

Over 10 werkdagen krijgen we defintief de uitslag.

Voorbereiden voor een IELTS is voor mensen die geen Engelse opleiding hebben gevolgd, toch wel noodzakelijk!

Zelfs listning (eigenlijk dus op  general nievau) en reading (op academic) waren pittig. Bijna alle anderen die academic deden, kwamen ook in tijdnood. De meeste mensen hebben zowel de tekst, als het essay niet optijd afgekregen.

Bereid dus goed je test voor!

Groeten Sander
[/quote]

Pfoe wat een meevaller... was ik 2 weken nog zo teleurgesteld over de IELTS....

Vandaag de testresultaten van de IELTS test -Academic van 5 maart binnen gekregen:
Zowel mijn vriendin als ik hebben gehaald wat me moesten halen voor AER-NOOSR, alles minstens een 7.0

Mijn vriendin:
Listening  9.0
Reading    7.5
Writing      7.0
Speaking  8.0

Ik:
Listening  8.0
Reading    9.0
Writing      7.0
Speaking  7.0

Weer een stap dichter bij Oz.

GRoeten Sander & Vanessa

Well done!!!! :up:

Echt goed zeg, zelfs op academic niveau...

Wij hebben 'm vandaag gedaan, de general test.Hoeven maar op alles een 4.5 te halen maar toch knijpoen we 'm....

gr Yvonne

[quote author=Bear link=topic=521.msg11608#msg11608 date=1111439541]
[quote author=r2d2 link=topic=521.msg11447#msg11447 date=1111250668]
Mijn vriendin:
Listening  9.0
Reading    7.5
Writing      7.0
Speaking  8.0

Ik:
Listening  8.0
Reading    9.0
Writing      7.0
Speaking  7.0

Weer een stap dichter bij Oz.

GRoeten Sander & Vanessa
[/quote].[/quote]
[/quote]

Zodan!!  :up: :up: :up: Zulke cijfers endat voor academic level. Petje af goed hoor. Ik ben blij dat ik me general met een gemiddelde van een 7 heb gahaald

edit: sorry dubbelen post :oops: :oops: was eventjes aan het kl**ten

Bacchus: Heb hem voor je verwijderd

Is die IELTS test nou moeilijk? Ik zat op een site waar die test werd uitgelegd hoe dat dan allemaal ging, en werd wel een beetje nerveus ervan.. Ik heb 2 jaar in Amerika gewoond, mijn engels op alle gebieden vind ik close to perfect.. Mijn engels is volgens mij beter dan mijn Nederlands, want de school examens daar in de VS heb ik nog beter afgerond dan hier in Nederland.. Ik zit dagelijks te chatten met engelse vrienden, bellen met vriendin in Australie of engelse tv te kijken.. Dus zou het voor mij een eitje zijn? Of moet ik echt met m'n neus in de boeken en met m'n neus voor de tv en nog meer engels talige programma's kijken?

[quote author=Anoukie1983 link=topic=521.msg11613#msg11613 date=1111442876]
Is die IELTS test nou moeilijk? Ik zat op een site waar die test werd uitgelegd hoe dat dan allemaal ging, en werd wel een beetje nerveus ervan.. Ik heb 2 jaar in Amerika gewoond, mijn engels op alle gebieden vind ik close to perfect.. Mijn engels is volgens mij beter dan mijn Nederlands, want de school examens daar in de VS heb ik nog beter afgerond dan hier in Nederland.. Ik zit dagelijks te chatten met engelse vrienden, bellen met vriendin in Australie of engelse tv te kijken.. Dus zou het voor mij een eitje zijn? Of moet ik echt met m'n neus in de boeken en met m'n neus voor de tv en nog meer engels talige programma's kijken?
[/quote]Ik denk dat je je echt geen zorgen hoeft te maken. Met zelfvertrouwen en ervaring kom je een heel eind bij de IELTS. Ik heb zelf de IELTS ruim twee jaar geleden gedaan. Ik vond zelf mijn Engels toen al redelijk goed, had net een heel proefschrift in het Engels geschreven en had al twee jaar een Australische vriendin, dus ervaring zat vond ik. Ik scoorde toen voor de (general) IELTS 9/8.5/9/9, maar na nu 2 jaar in Australie is mijn Engels toch nog een stuk beter geworden volgens mijn vriendin (nu vrouw). Dus de ervaring die jij in 2 jaar Amerika hebt opgedaan moet zat zijn om een goed IELTS resultaat te krijgen, lijkt me.

Dank je wel.. Ik denk dat ik voor de zekerheid dan maar toch die General test ga doen ipv Acedemic level.. Mara goed, zie ik tegen die tijd wel.. Duurt nog wel ff voordat ik uberhaupt met m'n aanvraag kan beginnen..

Of krijg je nu meer punten als je die Acedemic Level haalt??

Back