HELP,... IELTS-resultaten

Maluka en ik hebben hem inmiddels ook gedaan. De general versie dan. Vond het erg meevallen. Ik weet dat ik bij de luistertoets op de laatste pagina een paar woorden niet heb gehoord, omdat het vrij snel ging toen. De leestest vond ik moeilijker. Heb echt geen idee wat ik daarvoor gehaald zou hebben. De schrijftest ging erg goed. Had maar 2 woorden waarvan ik twijfelde hoe je het nu precies schreef. Daarna het kletsen. Ook dat ging goed. Het enige wat me tegenviel was de lange zit.... 2.5 uur achter elkaar luisteren, lezen, schrijven en daarna wachten, wachten, wachten totdat je mag gaan kletsen.
Hebben vandaag 10 dagen geleden de test gedaan en de uitslag zal een dezer dagen in de bus vallen. Ben zooooooo benieuwd!

En ik kom zojuist thuis en de uitslagen van zowel Annemiek als mij liggen in de bus :)

Kon natuurlijk niet wachten met het openmaken en hierbij dus het resultaat !!

Annemiek
Listening: 8.0
Reading: 6.5
Writing: 6
Speaking: 7

Maluka
Listening: 7.0
Reading: 7.0
Writing: 7
Speaking: 7

(ik wist altijd al wel dat ik een regelmatige leerling was, maar wist niet dat ik zo'n score kon halen met engels)  :lol:

:up:Zo, da's binnen! :up:

Snel trouwens zeg de uitslag!

(Dat zou kunnen betekenen dat wij 'm vlg week donderdag/vrijdag zullen krijgen... pasen zit er nl tussendoor.)

Nou, Geniet ervan!!!

gr Yvonne

Jups....ik had 4 keer een 6.0 nodig en Annemiek 4 keer een 4.5....dit hebben we dus gehaald

[quote author=Anoukie1983 link=topic=521.msg11661#msg11661 date=1111487475]
Of krijg je nu meer punten als je die Acedemic Level haalt??
[/quote]

Nee, je krijgt hiervoor niet meer punten.
De Acedemic is bedoeld voor een aantal beroepen, bijvoorbeeld als je een visa aanvraagd met als beroep leraar.

[quote author=victoria link=topic=521.msg12023#msg12023 date=1112214545]
Nog niks.....

Krijg buikpijn van dat wachten.....
:-(
[/quote]

JIIIIIIPPPPPPPPIIEEEEEEEEEEEE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :-D

Eindelijk vandaag de uitslag gekregen en het was voldoende!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :-D

Nu hebben we alles gehad, (alleen de assurer heeft in mei zijn interview nog). Ga meteen naar het postkantoor. :-D

Nog even de cijfertjes:
Patrick:              Yvonne:
Listening:7.0         7.0
Reading: 5.5          7.0
Writing:7                6
Speaking: 8            7

Het is een mooie dag!

gr yvonne

Misschien 'n stomme vraag: als je de test op Academic niveau doet, en hij valt tegen, kan je hem dan niet "om laten zetten" naar een General, waar de score dan weer hoger uitkomt (vergelijk bijvoorbeeld: een gemiddeld cijfer 7 in de brugklas VWO staat gelijk aan een gemiddeld cijfer 8 op HAVO-niveau). Of werkt het zo niet en moet je vóóraf beslissen welk niveau je doet? Ik kan me namelijk voorstellen dat je nog niet weet welk visum je wilt gaan, en dús niet zeker weet of General dan wel volstaat. In dat geval zou ik eerder op Academic niveau de toets willen doen...

En iemand had het over zo'n oefentest aanvragen. Waar kan ik dat doen (website/telefoonnummer)?

[quote author=Martien link=topic=521.msg12871#msg12871 date=1113504559]
Misschien 'n stomme vraag: als je de test op Academic niveau doet, en hij valt tegen, kan je hem dan niet "om laten zetten" naar een General, waar de score dan weer hoger uitkomt (vergelijk bijvoorbeeld: een gemiddeld cijfer 7 in de brugklas VWO staat gelijk aan een gemiddeld cijfer 8 op HAVO-niveau). Of werkt het zo niet en moet je vóóraf beslissen welk niveau je doet? Ik kan me namelijk voorstellen dat je nog niet weet welk visum je wilt gaan, en dús niet zeker weet of General dan wel volstaat. In dat geval zou ik eerder op Academic niveau de toets willen doen...

En iemand had het over zo'n oefentest aanvragen. Waar kan ik dat doen (website/telefoonnummer)?
[/quote]

De meesten gaan hun IELTS test pas afleggen in een stadium waarbij je dus al wel heel goed weet met wat voor visum aanvraag je bezig bent en dus ook weet wat je nodig hebt general of academic.

Misschien 'n stomme vraag: als je de test op Academic niveau doet, en hij valt tegen, kan je hem dan niet "om laten zetten" naar een General, waar de score dan weer hoger uitkomt (vergelijk bijvoorbeeld: een gemiddeld cijfer 7 in de brugklas VWO staat gelijk aan een gemiddeld cijfer 8 op HAVO-niveau).[/quote]

Uhm..nee , dat kan dus niet !

Of werkt het zo niet en moet je vóóraf beslissen welk niveau je doet? Ik kan me namelijk voorstellen dat je nog niet weet welk visum je wilt gaan, en dús niet zeker weet of General dan wel volstaat. In dat geval zou ik eerder op Academic niveau de toets willen doen...
[/quote]

Nee het werkt idd zo niet. Zoals "Bear" al schreef is het gebruikelijk dat je je IELTS gaat afleggen als de assessend instantie dit wil hebben.

Je wilt je IELTS ook weer niet te vroeg afleggen want het is beperkt geldig (een jaar dacht ik!?) en dan is het verlopen als je het nodig hebt !  :-o

[quote author=Aussielover link=topic=521.msg12891#msg12891 date=1113534427]
Je wilt je IELTS ook weer niet te vroeg afleggen want het is beperkt geldig (een jaar dacht ik!?) en dan is het verlopen als je het nodig hebt !  :-o
[/quote]

Maar tegenwoordig is het met Skilled Independent goed mogelijk toch om binnen een jaar het visum binnen te hebben. Volgens mij is de IELTS idd een jaar geldig. Annemiek en ik hebben hem maart 2005 gehaald en nu is de Skills Assessment de deur uit. Die komt over een week of 7 a 8 (ruim inschatten, ze zeggen zelf 10 weken, maar de meesten hebben bij de ACS met 5 weken antwoord)...en daarna kan de uiteindelijke visum-aanvraag volgen. En dat doen we toch echt wel voor maart 2006 :)
Op zich denk ik niet dat het veel voorkomt dat je IELTS verloopt voordat je je visum-aanvraag hebt kunnen doen!

idd met de nieuwe regels is het heel goe mogelijk om alles binnen het jaar af te hebben. Maar het wordt wel close.

Lost: Quote weggehaald (quote had geen functie).

Back