Help, ik wil naar Aus, maar hoe?!

Oh en Remieo, wat grappig dat je ook journalistiek hebt gedaan! Leuke studie, leuk vakgebied, maar de carriere mogelijkheden zijn idd nihil, zeker in this day and age... (En sowieso vind ik de kwaliteit van leven veel beter in Aus , daar kan geen gouden Nederlandse carriere tegenop als je het mij vraagt, maar da's weer een ander verhaal ;-)). Hebben jullie al meer duidelijkheid, gaat je vriendin nog voor die verkorte bachelor? And what about you? Ga jij dan mee op haar studentenvisum ofzo? Ik wist niet dat dat kon...

Hoi Lisette,
Ben heel benieuwd te lezen of je via Tafe een studenten visum kan krijgen... Dan is dat voor mij misschien ook nog wel een optie ;) Ik neem aan dat de kosten via Tafe niet zo bizar hoog zijn als via de uni (30 mille per jaar)?

Ik en mijn vriendin zitten een beetje in hetzelfde schuitje. Heb zelf ook de nutteloze bachelor journalistiek met veel ervaring maar ja... Mijn vriendin studeert nu deeltijd fysiotherapie in Nederland. Omdat het een deeltijd studie is kan ze geen stage lopen in het buitenland en weten we niet of het papiertje geldig is in Oz. We gaan nu wellicht de loophole proberen via de verkorte bachelor fysio in Perth. Zij kan dan na haar studie in NL daar een verkorte bachelor opleiding fysio doen die waarschijnlijk minder dan twee jaar duurt. Dan heeft ze een Australisch diploma en dat is hopelijk een voordeel qua werk vinden. Goed, jij hebt niks aan het hele verhaal maar misschien werkt het inspirerend ;)

Zou mooi zijn als het via Tafe ook werkte dan zouden we misschien geen drie jaar meer moeten wachten....;)
 
Ben ook erg benieuwd naar het niveau van het onderwijs, of het pittig is, te ja of te nee....

Nieuw Zeeland is inderdaad een mooi stuk dichterbij :) Bevalt het goed?

Niveau onderwijs: ik werk bij TAFE SA en heb daar wat cursussen & een opleiding via m'n werk kunnen doen. Ik ervaar TAFE als MBO-HBO, met overstapmogelijkheden richting universiteit (bij bep. opleidingen).
Ik heb vorig jaar een Certificate IV gedaan in Training & Assessment en heb dat zeker niet als moeilijk of erg tijdrovend ervaren (heb een HBO achtergrond). Zal ook wel aan de richting liggen (= ligt het je ja of nee). De grootste uitdaging voor mij was wel het online leren. Ik moest de lessen (1x per week, 2 uur) per videoconferentie volgen en daarnaast was er een online klaslokaal.

Ik had het geluk dat een collega hier dezelfde opleiding deed en dat we dus met z'n tweetjes in het lokaal hier zaten, want ik geloof dat ik het anders heel lastig had gevonden om me te concentreren. De lessen werden opgenomen en konden later dus via de PC opnieuw bekeken/beluisterd worden, maar dan heb je wel een goede internetverbinding nodig.

Ik wil ook graag mijn mogelijkheden verbreden, maar zie - behalve de kosten - vooral op tegen het afstandsonderwijs.

Ben wel benieuwd wat jij gaat doen en hoe je het gaat ervaren.
 
Waarom moeten internationale studenten drie keer zo veel betalen als Aussies? Vind ik echt achterlijk, maar goed...
Omdat het achterlijk zou zijn als de Australische belastingbetaler de studie van een internationale student zou moeten subsidieren. Australiers kunnen ook niet even naar Nederland gaan om te studeren voor een paar duizend euro per jaar.
 
Hoi Lisette,
Leuk weer eens van je te horen, doorzetter die je bent :) Nieuw-Zeeland is inderdaad al weer een stuk dichterbij en omscholen kan slim zijn. Voor de SOL moet je op www.immi.gov.au zijn :) Succes!
 
Interessant topic, en voor mij ook een beetje relevant. Ik heb mijn 2nd WHV wel bemachtigd maar stress nu al hoe ik het daarna zal doen. Ik zit nu nog in NL, en wil hierover ook vast informatie verzamelen. Ik overweeg ook studie, maar inderdaad, het is wel duur zeg! Maar het is wel een optie, ik ken ook mensen die studeren en werken, het zal niet makkelijk zijn, maar het kan.

Ik houd dit topic in de gaten! Heel veel succes met je plannen!

Wellicht begrijp ik het verkeerd, maar dat wwooffen heeft geen zin hoor, tenzij je het voor de lol wil doen.

Hoezo? WWOOFen mag ook gewoon voor je rural work, dat heb ik zelf ook gedaan. Dat wilde ik ook voorstellen, kun je niet met een toeristenvisum terug en met een paar maandjes WWOOFen alsnog je 2nd WHV proberen te bemachtigen? Of moet je rural work per se zijn gedaan tijdens je eerste WHV jaar?
 
Interessant topic, en voor mij ook een beetje relevant. Ik heb mijn 2nd WHV wel bemachtigd maar stress nu al hoe ik het daarna zal doen. Ik zit nu nog in NL, en wil hierover ook vast informatie verzamelen. Ik overweeg ook studie, maar inderdaad, het is wel duur zeg! Maar het is wel een optie, ik ken ook mensen die studeren en werken, het zal niet makkelijk zijn, maar het kan.

Ik houd dit topic in de gaten! Heel veel succes met je plannen!



Hoezo? WWOOFen mag ook gewoon voor je rural work, dat heb ik zelf ook gedaan. Dat wilde ik ook voorstellen, kun je niet met een toeristenvisum terug en met een paar maandjes WWOOFen alsnog je 2nd WHV proberen te bemachtigen? Of moet je rural work per se zijn gedaan tijdens je eerste WHV jaar?
Op een toeristenvisum mag je niet werken, dus ook al laat de werkgever je illegaal werken, je zal het niet kunnen uitleggen aan IMMI.
 
Op een toeristenvisum mag je niet werken, dus ook al laat de werkgever je illegaal werken, je zal het niet kunnen uitleggen aan IMMI.
Dat weet ik, maar WWOOF valt onder vrijwilligerswerk; je werkt voor kost en inwoning. Daar is dus niks illegaals aan, en je mag gewoon WWOOFen op een toeristenvisum. WWOOFen telt ook (als je het juiste werk doet) voor je farm work, maar de vraag is dus of de drie maanden per se tijdens je eerste jaar WHV gedaan moeten zijn of niet. Dat zou je even moet nazoeken. Ik kan het op de WWOOF pagina zo snel in ieder geval niet lezen.
 
Wwoofen telt inderdaad wel mee voor je 2e whv (en is legaal op toeristen visum), maar moet op je 1e whv uitgevoerd zijn zoals slatsr al aangaf.
 
Inderdaad die regels, daar heb je je aan te houden. Ik heb in de afgelopen 20 jaar heel veel geprobeerd, maar het beste wat je kunt doen is kijken naar de beroepenlijst en daar je studie op af stemmen.
En blijven dromen Lizette....de mijne gaat uiteindelijk ook bijna uitkomen (mijn man heeft wel het juiste beroep ;-)
 
@Katjavdl ; heb jij werkelijk op die SOL lijst zitten zoeken en dan maar beginnen studeren?? Zou ik ook wel zien zitten.. && je probeert al 20 jaar naar Aussie te gaan??? Wow ..
 
Nee ik heb geen studie gekozen om daar te geraken. Ik heb het geluk gehad dat mijn man een vak heeft geleerd :) en ik lift mee op dat visum :up:
Ik bedoel maar te zeggen, geef nooit op. En als je wilt kun je door al vroeg in je leven bepaalde keuzes te maken het lot een beetje helpen.
 
Back
Top