Lisette_J
New Member
Oh en Remieo, wat grappig dat je ook journalistiek hebt gedaan! Leuke studie, leuk vakgebied, maar de carriere mogelijkheden zijn idd nihil, zeker in this day and age... (En sowieso vind ik de kwaliteit van leven veel beter in Aus , daar kan geen gouden Nederlandse carriere tegenop als je het mij vraagt, maar da's weer een ander verhaal ;-)). Hebben jullie al meer duidelijkheid, gaat je vriendin nog voor die verkorte bachelor? And what about you? Ga jij dan mee op haar studentenvisum ofzo? Ik wist niet dat dat kon...
Hoi Lisette,
Ben heel benieuwd te lezen of je via Tafe een studenten visum kan krijgen... Dan is dat voor mij misschien ook nog wel een optie Ik neem aan dat de kosten via Tafe niet zo bizar hoog zijn als via de uni (30 mille per jaar)?
Ik en mijn vriendin zitten een beetje in hetzelfde schuitje. Heb zelf ook de nutteloze bachelor journalistiek met veel ervaring maar ja... Mijn vriendin studeert nu deeltijd fysiotherapie in Nederland. Omdat het een deeltijd studie is kan ze geen stage lopen in het buitenland en weten we niet of het papiertje geldig is in Oz. We gaan nu wellicht de loophole proberen via de verkorte bachelor fysio in Perth. Zij kan dan na haar studie in NL daar een verkorte bachelor opleiding fysio doen die waarschijnlijk minder dan twee jaar duurt. Dan heeft ze een Australisch diploma en dat is hopelijk een voordeel qua werk vinden. Goed, jij hebt niks aan het hele verhaal maar misschien werkt het inspirerend
Zou mooi zijn als het via Tafe ook werkte dan zouden we misschien geen drie jaar meer moeten wachten....