Help, Internetliefde !!

Eyerizz

New Member
Hoi Allemaal,

Ik ben Iris, ben 23 jaar en kom uit Rotterdam.
Waarschijnlijk een bekend verhaal maar "My Story" :

Mijn interesse voor Australie is altijd groot geweest
en helemaal nadat ik mijn droomprins op internet heb leren kennen.
Dus gevolg : Ik ga emigreren.
Ik weet niet goed hoe ik dit moet aanpakken en hoop dat jullie je kennis met mij willen delen en me een beetje opweg kunnen helpen  :wink:

We hebben er alles voor over om samen te zijn.
In December probeer ik daarheen te gaan of hij hierheen, even kijken wat het beste uitkomt.
Volgend jaar juni ga ik zoiezo een maand en Juni 2008 wil ik voorgoed gaan , dus we hebben nog even de tijd.
Hoe kom ik nou het makkelijkst aan een visum. In de maand dat ik daar ben trouwen ? Of kan dat niet zo makkelijk, gaan ze er een probleem van maken dat we niet samen wonen...enz.

Ik kan alle info gebruiken die er is, dus brand los asjeblieft  :-D

Groetjes Iris

He hallo IRIS,

Leuk verhaal, jij gaat daarheen of hij komt hierheen :up:
En 2008 emigreren en je wilt trouwen, harstikke leuk.

Maar weet je al hoe hij er uit ziet of in het echt ontmoet :-D

Ga ervoor , zou ik zeggen,

Jack :evil:

We cammen , bellen schrijven en msnen iedere dag (weinig slaap door het tijdverschil  :roll:)
Mijn plannen voor Australie stonden er al, alleen nu met een extra bonus erbij.
In December word onze eerste REALLIFE ontmoeting...en kan niet wachten!!!!

En wie niet waagt wie niet wint...

He Eyerizz,

Kun je niet emigreren op skilled visum.
Vertel wat meer wat je doet , welke opleidingen je gevolgd hebt en wat je werk is.
Met die informatie kunnen we je ook helpen en niet alleen steunen.

Het is nu 21.05uur, ga snel wat slapen want je vriend is bijna wakker.

:up: :up:

Hoi Jack,

Van mijn opleidingen moet ik het denk ik niet hebben.
Ik heb gewoon mavo gedaan en ben toen gaan werken.
Ik werk bij de Eneco en zit al een jaartje of 6 in de Administratie dus werkervaring genoeg.

En ik blijf nog even op tot 11 uur om Andrew goedemorgen te zeggen voor hij naar zijn werk gaat en dan kruip ik mijn bedje in  :roll:

Hi Iris,

Welkom op het forum... gebruik de searchknop en je zult heeeeel veeel info vinden!

Groetjes,
Lela

Hoi Iris,

Het verhaal komt niet zo bekend voor want we hebben hier maar weinig internet liefdes.

De meeste hier gaan, individueel of als gezin/stelletje op een skilled (werk) visum.
Anderen hebben een relatie met een Australie (vaak ontmoet op vakantie) en gaan op een partner visum.

Mijn advies:
Ga een jaar op een working holiday visum (met zo'n visum mag je een jaar en soms 2 jaar blijven).
Ga gelijk in het begin van je jaar samenwonen en verzamel bewijs materiaal dat je samenwoont.
Vraag op het einde van dat jaar een spouse visum aan (je hoeft dan niet te trouwen).

Andere optie is fiancee visum.

Over al deze visums is hier genoeg info te vinden.

Welkom hier op het forum!

Prima idee van CJ! Lekker eerst een WH visum en goed orienteren (en inderdaad kun je op die manier ook gelijk relatie "bewijs" verzamelen. Misschien kan jij een jaartje hierheen en kan hij een tijdje naar Nederland komen?

Nog niet zo lang geleden schreef hier ook iemand mee op het forum (Search: Maverick) die ook zijn grote liefde via internet had ontmoet...(helaas liep zijn verhaal iets minder rooskleurig  :-( af).  Maar misschien heb je ook wat aan zijn informatie?

Heel veel succes in ieder geval, het is wel een spannend avontuur in ieder geval :up:

Groetjes
Syl

Hoi !!!!
Kan iemand deze vraag beantwoorden :

Als ik volgend jaar juni naar Australie ga voor een maand.
Is het dan mogelijk om binnen een maand te trouwen ?
Het jaar daarop wil ik voorgoed gaan...is dat dan een groot voordeel voor mijn visum ?
Of heb je dan nog steeds het probleem in het bewijzen van je relatie ?
Of kan je niet zomaar trouwen daar ?

Ik hoop dat iemand hier het antwoord op weet  :)

Iris

Hoi Eyerizz,

Je kan best in Australie trouwen, maar 1 maand en 1 dag voor je gaat trouwen moet je wel een notice of intended marriage lodgen. (Dan kan je Australische partner waarschijnlijk ook in z'n eentje in Australie doen, daar hoeft jij volgens mij niet perse bij te zijn.) Het lodgen van dit formulier 5 weken voor het huwelijk is wel een voorwaarde (net zoals je in Nederland ondertrouw hebt.)

Je visum procedure wordt er niet echt makkelijk door.

Waarom ga niet eerst op een working holiday visum? Dat is super gemakkelijk om te organiseren en kan je hem eerst even in levende lijve ervaren voor je met hem trouwt.  (Dan loop je minder risico's dan trouwen met iemand die je  nog nooit hebt ontmoet.)

Ik ken natuurlijk niet alle details enzo, maar t lijkt me dat je wel erg hard van stapel loopt.  Je hebt hem nog nooit ontmoet, alleen via cam, msn, internet gesproken en gezien en dan al meteen trouwen????

Mijn advies: ga eerst op een toeristenvisum of een working holiday maker naar Australie. In het laatste geval kan je werken en reizen en samenwonen dus. Dan leer je elkaar beter kennen en weet je ook hoe hij is als je met hem samenwoont. Bovendien is het daar een andere cultuur. In het begin is alles mooi en aardig, want het is een soort vakantie. En vakanties zijn altijd top! Zeker in Australie, maar het gaat er om dat het na die 'vakantie'ook klikt tussen jullie. En wat dat betreft kan je beter eerst een proef jaartje samenwonen dan meteen trouwen.

En geloof me, dat is heel erg anders dan over internet.  Zelf heb ik in Australie ook iemand ontmoet en woonde meteen bij haar samen. En dat is na 10 weken uitgegaan. Goed, misschien allemaal heel negatief enzo, maar geloof me als je je zomaar in het wilde weg in zo'n avontuur stort, dan is er een grote/kleine kans dat je crashed.

Dus whv of tourist visa zou ik eerst doen. Kijk of t in real life ook klikt tussen jullie en jij en Australie. Waar woont die jongen trouwens en hoe lang ken je hem al?

Misschien is dit bericht een domper voor je, maar dat is beter dan achteraf...... :cry: :oops: :? :-o :oops: :cry:

In ieder geval en wat je ook doet:  :up: :up: :up: :up: :up: :up: :up:

He mensen, Henk en  droomprinsesje Eyerizz:-D

Ik vind het verhaal van Henk geen negatief verhaal maar een verhaal wat je eigenlijk wel mee moet nemen als belangrijk.

Er zijn meer mensen die via internet de man/vrouw van zijn leven heeft gevonden.
Prima, niks mis mee, maar net zoals in het dagelijks leven , of je nou op iemand gek bent die je in het weekend tegen komt of via internet.
Samenwonen is toch samen geven en nemen.
Misschien schrijft hij zich als een droomprins voor en hangt hij bijna elke avond in de kroeg en komt goed zat thuis waar jij niet van houd of als jij thuis komt staan de kaarsjes al klaar op tafel...... alleen de eend wil niet gaar worden :-D ,...en dat wist je ook niet dat hij zo leuk romantisch kan zijn ,..........misschien hou je niet van eend oke had hij even moeten vragen maar het blijft leuk.

Wat Henk eigenlijk wil zeggen is leer elkaar even goed kennen , het is heel gemakkelijk om via de telefoon of internet jezelf mooi voor te schrijven.
Als je elkaar een hele tijd kent dan komt meestal de juiste persoon boven en als het dan nog leuk is , is trouwen nog leuker.

Een goede help is misschien goede vriendin :up: Irene alias Eerainuh vraag aan haar hoe zij het gedaan heeft, ......op tourist visum of iets ander naar Australia bedoel ik maar dat begreep iedereen wel

Veel succes,

Cheers,

yep, je haalt me de woorden uit de mond Jack :-D Of beter gezegd: kopieert t van mijn verhaaltje :-D :-D

Het is hetzelfde met vakantie liefdes. Leer je elkaar op vakantie kennen dan is het rozegeur & maneschijn zwiijmel zwijmel kwijl kwijl etc enzovoorts...

En dan kom je terug en zie je elkaar in een andere situatie....BANG... :-o :-o :-o en misschien wel :cry: :cry:'

Maar ja t kan natuurlijk ook meevallen en dat t toch :-D :) is....

IIG  :up: :up: :up: :up: :up: :up: :up: :up: :up: :cool:

He Henk,

Het enige waar ik me "zorgen" over maak is.....Als ze nu maar eend lust.

KWAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAKKKK!!!!!!!!!!! :eek:fftopic:

KWAK KWAK :devil:

KWAAK :flying:

KWAKKERDEKWAAK :loldevil:

KWAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAK :redcard:

Hoi, ik snap heel goed wat jullie bedoelen.

Ik ben dan wel een dromertje en ben verliefd maar zie nog wel de realtiteit hoor.
Ik probeer gewoon uit te zoeken wat de mogelijkheden zijn.
Ik ken hem nu een half jaar, en gaat gewoon irriteren zover bij elkaar vandaan.
in December komt hij dus hierheen voor een maandje. dan ga ik in juni nog tussen 1 en 3 maanden daarheen. En het jaar daarna ga ik pas mijn visum aanvragen. (juni 2008 wil ik erheen)

Voor ik hem had leren kennen stonden deze plannen er al, dus ik ga niet voor hem.
En het trouwen was een idee van ons beiden , maar meer omdat we dachten dat dat het makkelijker zou maken.
Als dat niet het geval is is het helemaal niet nodig om zo snel te trouwen.
En idd misschien gaat het wel fout, maar dat is voor latere zorg.
Voorlopig staat mijn datum vast op juni 2008, en als het dan nog steeds zo is...heb ik er wel een goed gevoel over!

Dus ik probeer gewoon uit te zoeken wat het makkelijkst is.
Ik ga daarniet heen alleen voor hem en ik trouw niet zomaar met iemand die ik niet ken.

Dank je voor de goede raad.

Heb trouwens nog nooit eend op  :wink:

Trouwen helpt volgens mij niet. Heb andere verhalen hier gelezen op het forum van stelletjes die een (spouse ofzoiets) visa wilden hebben. Zij moesten aantonen dat ze voor hun trouwen elkaar ook al kenden via foto's enzo.

Dat is wel iets, maak foto's met datum er op. Gezellig knuffellend enzo  :-D  Dan toon je iig aan dat je elkaar al langer kent. En bewaar e-mails ofzo.

Dus trouwen nee.

Ach, misschien maken we je ook wel een beetje bewust  somber hoor. Tenslotte zijn er hier nog vrijgezellen en heb jij een heel leuk koppie :wink: :wink: :wink: :wink:

:angeldevil: :hi: :lol1: :loldevil:

Back