[quote author=Eyerizz link=topic=4841.msg61991#msg61991 date=1149690498]
De meeste mensen (mijn omgeving) snappen namelijk niet dat op internet iets mooist kan ontstaan of dat je elkaar daar een beetje kan leren kennen.
[/quote]
Zag dit bericht pas gisteren maar ik kan me er helemaal in vinden. Ben nu zelf getrouwd met een australische en we hebben een zoontje van nu 14 maanden met een tweede kindje op komst. Ik moet je wel bekennen dat ik altijd hetzelfde heb gezegd hoor. Als je iemand leert kennen via internet kan het nooit iets serieus worden en tja...... ik had het fout

.
Ik was ooit eens op zoek naar wat reis informatie in '99 denk ik. Ik wilde in m'n eentje een reis maken voor lange tijd. Heb gekeken naar America en Zuid America en bezocht travelsites. Op een MSN message board stond een verhaal van een persoon dat alleen door de states had gereisd en ik herkende de dingen in dat verhaal waar ik dus zelf al die tijd aan heb lopen denken. Dus een mailtje gestuurd en gevraagd om uitleg over hoe en wat te regelen. Kreeg al gauw een berichtje terug en dat was dus het begin. Kwam er al gauw achter dat de persoon een zij was en in australie woonde. Via e-mail ging het naar de messenger waar we soms sessies hadden van tien!!!! uur achtereen (nee dit is niet overdreven) En al vanaf het begin klikte het. Na een aantal maanden besloot ik maar eens te bellen aangezien voice over internet in die tijd niet echt je van het was zeker met dial-up. En al gauw rezen de telefoonkosten de pan uit. Ik was vaak aan het werk dus belde mobiel (beslist geen aanrader)
Na weer een paar maanden hadden we besloten dat het goed was elkaar eens te zien. En dat gebeurde dan ook in december 2001 kwam Penny naar nederland. Geweldige tijd gehad en een hoop gezien. Het afscheid viel dan ook zwaar maar het was ook wel goed hoor. Dan weet je pas echt wat je mist. Had ook bewust twee weken daarna geen contact opgenomen gewoon om voor mezelf alles op een rijtje te zetten. Daarna spraken we elkaar weer en al gauw hadden we besloten dat ik nu naar australie zou komen. WHV geregeld en ticket geboekt voor november met een geldigheid van twee maanden. Eindelijk was het dan zover in November 2002. We hadden besloten om een WHV te regelen just in case ik iets goeds zou vinden qua werk dan kon ik altijd langer blijven.
Het beviel me vanaf het begin en ik heb in december 2002 haar ouders ontmoet. Geweldige mensen en ik leerde een hoop van ze. Echte bush bashers en schitterende verhalen dat ze hadden. Kreeg een baan in Port Hedland en besloot daar te blijven bij haar ouders terwijl penny terug ging naar Perth. Ticket gecancelled en gespaard voor een nieuwe.
Wel om een lang verhaal kort te maken ik heb mijn droom om een lange reis te maken verwezenlijkt want ik ben het hele jaar Australie gebleven en heb vele plaatsen gezien. Dit heb ik overigens alleen gedaan. Wel na ieder project weer naar perth afgereisd om elkaar te zien. We zijn wel samen naar sydney en melbourne gevlogen om nog wat familie te zien.
Jeetje..... best een lang verhaal aan het worden nu. Hopelijk doe je wat inspiratie op zit ik me in ieder geval niet voor niets wezenloos te typen hier
We hadden ongeveer twee maanden voor mijn vertrek besloten om met elkaar verder te gaan dus informatie zoeken. Het is een spouse visa geworden omdat dit het eenvoudigste te regelen was. Ik weet trouwens geeneens meer of het uberhaupt mogelijk was gelijk in australia te blijven nadat je WHV verloopt is maar er is een hoop verandert in de laatste jaren met betrekking tot de visa's. Ik zou teruggaan naar nederland en wist nog niet voor hoelang.
We kwamen tot de ontdekking dat alles wat we samen ondernomen hadden relevant was voor het aanvragen van een spouse visa. Dus foto's van ons beiden toen we op reis waren, tickets met beide namen erop. Ik betaalde toen ik hier was ook een hoop mee aan het huishouden dus rekeningen bewaard. Ik heb wat vrienden van haar ontmoet die ons samen goed leerden kennen en die hebben we later gevraagd om een verklaring op papier te zetten. Gezamenlijke huurovereenkomst. Oh ja telefoon rekeningen met nummerspecificatie om aan te tonen dat we contact hebben gehouden als we niet bij elkaar waren.
Kortom alles waarmee je aan kan tonen dat je relatie oprecht is helpt.
Ik denk daarom ook niet dat het verstandig is om maar overhaast te gaan trouwen op een touristenvisum want dat wekt meer de indruk van een schijnhuwelijk.
Ik heb trouwens ook mijn huwelijksaanzoek gedaan net voordat mijn WHV afliep en jawel heb heel ouderwets toestemming gevraagd aan haar vader. Wel grappig hoor, opeens kwam dat verlegen jongetje in me naar boven
Goed als backpacker heb je natuurlijk geen geld voor een verlovingsring dus die heb ik in nederland laten maken en opgestuurd.
Trouwens ze hebben hier in australia ontzettend veel 9 karaats goud en dat is in mijn ogen geen goud. Dus opletten als je vriendje je een 9 karaats prul wil geven gewoon niet accepteren hoor. Das niet goed genoeg voor een nederlandse moet je maar zeggen
Terug in nederland een spouse visum aangevraagd met alles er omheen (medical, tickets en al het bewijsmateriaal om de relatie aan te tonen) Van het moment van aanvraag versturen naar berlin tot approval duurde 1 week!!! Moet ik wel vermelden dat ze hier in australie wel zeiden dat dit uitzonderlijk snel is. De tijd die er voor staat is drie maanden namelijk. Ben na vijf maanden in nederland weer teruggegaan naar australie.
Alle informatie staat op de DIMIA website en even had ik een agent overwogen om mijn visum aanvraag te regelen maar na aanvraag van een quote kwam ik daar op terug. Dieven zijn het. Het is echt heel eenvoudig als je de informatie van de website volgt.
Niet teveel foto's en ga zeker geen plakboek maken. Stop ook niet je papieren in losse folders want alles gaat naar verschillende afdelingen en het is hoogst irritant om iedere folder uit elkaar te trekken.
Ook nog een tip ga de DIMIA niet bellen voor iets onnozels. Gebruik het een forum als dit of de website. Penny belde eens hier in australie met een vraag en er werd letterlijk gezegd " we zijn hier om mensen buiten de grens te houden niet om iedereen binnen te halen, alle informatie staat op internet" Nu weet ik niet echt of dat gewoon iemend was geweest met een slechte dag of dat dit dus hun standaard is maar het geeft je in ieder geval geen goed gevoel. De mensen hier op het kantoor van DIMIA waren in ieder geval een stuk vriendelijker.
Dus neem je tijd en ga niets overhaast doen. Feit is wel dat je aannemelijk moet maken dat je relatie oprecht is en langdurig zal zijn. Zorg dat je genoeg informatie verzamelt dat bruikbaar is en volg de aanwijzingen op de DIMIA website en wie weet komen we elkaar ooit nog eens tegen hier in australie.
Heel veel succes en vooral geluk samen, want ik kan nu uit ervaring spreken dat een relatie dat ooit is begonnen via internet wel degelijk tot iets moois uit kan groeien.