HELP! Job offer in Melbourne, en nu?

Ira

Member
Ik weet niet of ik in de goede rubriek zit hier maar probeer het toch maar. Mijn man heeft 2 dagen geleden een aanbod gekregen om per 1 oktober -met uitloop tot 1 november- in Melbourne te gaan werken, zelfde baan als hier voor hetzelfde bedrijf. Ze hebben dringend iemand nodig. Maar.....hij is in NL eigenlijk tot het einde van dit jaar nodig bij zijn baas hier, we zouden daarna kijken wat de mogelijkheden in Sydney of Brisbane zijn begin volgend jaar. Natuurlijk kan hij eea met zijn huidige baas bespreken.
Melbourne is dus niet onze 1e keus. Maar aan de andere kant is het een kans om naar Australie te gaan. We zitten in tweestrijd: het salaris is lager dan verwacht (niet dat het volgens mij slecht is hoor!) en ze betalen niet alle relocationkosten. Ze bieden 120.000 dollar en 10.000 aan tegemoetkoming in relocationkosten. Vrienden van ons uit Sydney-Melbourne (wonen nu hier) vinden het niet echt een goed aanbod, zij dachten eerder aan 170.000 per jaar.
Aangezien wij geen spaargeld meer hebben (alles in het verleden opgemaakt aan ons NZ-avontuur en terugkeer naar NL) zijn we nu echt aan het twijfelen.  :|
Ik heb me in de rondte gezocht op internet en hier ook de search button gebruikt om goede wijken en primary schools te vinden maar word er niet veel wijzer van en hoop dus dat jullie me verder kunnen helpen:
Wat zijn goede/leuke wijken op max. 30 autominuten van het CBD in Melbourne?
Weet iemand een goede school of een link?
Als ik iets meer over wijken weet kan ik ook zoeken naar huizen, volgens onze vrienden betaal je in ieder geval in Sydney ongeveer 1000 per week voor een goede woning in een goede wijk en zij denken dat Melbourne niet veel anders is.

Alvast heel erg bedankt voor het lezen en hoop dat jullie me op weg kunnen helpen!

groetjes, Ira
 
Hoi Ira,

Je zal via de Melbourne website (zeker dat ze die eentje hebben) moeten gaan uitpluizen welke suburbs hoe zijn (kromme zin, sorry). Misschien dat je nou nog een beetje te chaotisch denkt? ;-)

Om je man z'n baas zou ik me niet druk maken. Ik bedoel, dat is heel aardig, maar op een gegeven moment is het toch over.

120.000. Mag ik vragen wat je man doet, want dat is voor hier heel behoorlijk.

1000 per week voor een huis in Sydney - dat ligt er maar aan waar je gaat wonen en hoe groot je het wilt, en hoe luxueus. Het kan ook minder, dacht ik toch.

Keep us posted,

Cheers,

Ireen :)
 
Hoi Ira,
Wat een luxe-probleem! :-D
Wij hebben vrienden (Australiërs) wonen in de buurt van Melbourne en volgens hen zijn de westelijke suburbs goedkoper dan de oostelijke, ook zou het verkeer er minder druk zijn. Voor scholen raden zijn de katholieke aan omdat deze volgens hen degelijk onderwijs geven en nieuwe kinderen goed geïntegreerd raken. Zo'n scholen kosten wel rond de 2500 A$ per kind per jaar.
Maar je zal ook nog wel veel info vinden via internet.
Sukses alvast!
Grtjs,
Nath
 
Voor zowel koop- als huurhuizen kan je op de onderstaande website alvast kijken voor een idee van hoe het eruit ziet en de prijzen. Aan het salaris te zien zit je man in een hoge managerjob of zo. Dus, kijk lekker rond evt. huur je de 1e 3 maanden of zo een mooi gemeubileerd huis (ze zijn er echt wel als je zoekt, zeker in de hogere prijsklasse). Je kan de 1e paar weken in een mooie holidayhome gaan 'zitten' of op een caravanpark, ligt er maar net aan waar je van houdt.

En er zijn echt veel mensen die met niet al te veel spaargeld aan dit avontuur beginnen. Je hebt in ieder geval al een pré, dat is de joboffer en de hoogte van het salaris. En die school, ik zou, maar dat  is ieder voor zich, er gewoon eerst naartoe gaan (austalië dus) en dan een feel krijgen van de omgeving en de school. Ga er gewoon eens kijken, ik weet niet hoe oud je kind(eren) is(zijn), maar een maandje later naar school bij zo'n verhuizing is in mijn opinie niet zo'n probleem.

Hé succes met alles en als je vragen hebt kom maar op (als ik het antwoord weet krijg je het van me  :-D :wink: :wink: :up:)

http://www.realestate.com.au/cgi-bin/rsearch?a=bhp&t=res

groetjes Miranda  :)
 
Hi Ira



Ik woon 28km ten Noord Oosten van Melbourne, groen en heuvelachtig. 

Mijn kinderen gaan naar een goede openbare school, er zijn 2 katholieke lagere scholen, een montesorri, steiner en nog een paar andere openbare scholen in de buurt, genoeg keuze dus.  Ook zijn er goede prive scholen.  Maar we zitten duidelijk buiten de drukte van de stad, maar niet in de heuvels (dandenongs).
Wij wonen op het moment in een 3 slaapkamer met studeerkamer (niet luxe hoor, maar een prima normaal huis)voor $1760.- per maand incl. een zwembad.

20-25 min rijden is een nederlandse playgroup en als je wilt kan je daar ook naar schrijven voor info. http://geocities.com/thedutchplaygroup/  De stad is op papier 30 min. hier vandaan maar dat is op zondagmorgen en als het niet druk is.  Het hangt er dus vanaf hoe laat je weggaat.

Stuur een pmtje en als je wilt kan ik je mijn telefoon nummer geven
Veel succes
Sidonia





Als  je wilt kan je me een persoonlijk emailtje sturen of bellen.
 
Hoi allemaal,

Heel erg bedankt voor jullie reacties.
Ireen;  mijn man zit in de IT, consultancy.
Het klinkt allemaal erg goed en het ziet er prachtig uit, ik heb wat rondgesnuffeld op het web over Melbourne.
We hebben na veel praten en denken toch besloten om er voorlopig niet mee door te gaan, ze bleven ook moeilijk doen over de relocation en wij weten van anderen dat bedrijven dit toch eigenlijk altijd wel betalen. We wachten nu op een nieuwe opportunity, misschien begin 2007.
Het is wel een moeilijke beslissing geweest omdat dit natuurlijk een kans was om Australie binnen te komen. Maar we wilden eigenlijk naar wat warmere oorden en hebben ook geen zin om dan na een tijdje weer te verhuizen. Dit willen we onze kinderen ook niet aandoen, die zijn in de afgelopen 4,5 jaar al 10 x verhuisd. Als we gaan, wordt het een definitieve keuze.
Dus hopelijk kan ik over een tijdje een mooi bericht posten.
Nogmaals bedankt en ik houd jullie op de hoogte.

groetjes, Ira
 
Back
Top