Help: over the top quarantine inspection fee!!

Bedankt voor de tip!
Wij laten de meubels dus helemaal on-ingepakt, en we zijn ook
zelfs aanwezig (hoop ik) dus wij kunnen er op letten.
Volgens mij staat bij ons wel in de contract dat zij alle
meubels zeevaardig inpakken.

ik ben blij dat ik de keuze heb gemaakt om alles hier te laten en te verkopen. Ik neem alleen foto's en boeken en wat kleine emotinele waardevolle spullen mee. Dat kan gewoon in een paar dozen. Ik weet dat nieuw kopen ook duur is, maar meenemen loopt zo ook aardig in de kosten op. Ik vind het ook een heerlik gevoel om alles weg te doen, dat je gewoon even helemaal niets hebt, dan heb je ook niet veel om je druk over te maken. Hoe meer spullen/bezittingen hoe meer stress.

Ieder z'n keus natuurlijk. Wij hadden in de afgelopen jaren spullen vergaard die we mooi vonden en als we die zouden verkopen in NL (krijg je relatief weinig voor) en hier weer alles nieuw zouden moeten kopen weet ik zeker dat minimaal 5x zoveel kwijt zouden zijn geweest.
Maar je hebt gelijk: het loopt aardig in de papieren en ja, er was wat stress te bespeuren maar aan de andere kant hadden we gisteren binnen 4 uur onze complete huisraad hier staan en hoeven we ons daar hier in Oz niet meer druk om te maken  :)

marymary: succes met je nieuwe start 'from scratch'!

Hi sas,

dat van die stank in kleding ed hadden wij ook al gehoord; wij gaan alles (kleding enzo) luchtdicht (dus vacuum zeg maar) in laten pakken; hopelijk helpt dit tegen de stank! we weten wel al dat we absoluut geen etenswaren in de container mogen doen nu deze gefumigeerd gaat worden, wel jammer, ik had al wat containers salmiak lollies ingeslagen, haha!

sjak

Bedankt voor de info Sas!

Dus als ik het goed begrip zit het zo:

Als ze je container inspecteren ben je gewoon 1500 of
ietsje meer kwijt, of je hem al vooraf hebt laten fumigeren of niet?

En als je het laat doen zijn sommige van je spullen soms niet
meer te gebruiken? Het meeste is al ingepakt, en niet echt
luchtdicht.

In dit geval lijkt het mij verstandig om gewoon mijn container
met rust te laten en dan "let's hope for the best".
Over twee weken gaat het gebeuren, dus dit draatje kwam
voor mij precies op het juiste moment.  :-D

Opnieuw beginnen is ook leuk. Had ik mischien ook
graag gedaan, maar ik heb er de energie niet voor
over om mijn spullen te verkopen en daar weer nieuwe
te regelen, dus het moet maar alles mee.

Is ook leuk, dan voel je je daar direct thuis. :)

:up:

Annemarie

Hai,hai.

Wij hadden dus ook die hoge kosten bij de Quarantaine.
We moesten iets van $1500,- dollar betalen om de container te laten inspecteren.Kan je nagaan want we hadden alles heeeeeeeeeeel goed schoongemaakt en alle kleine houten spulletjes schoongemaakt en niet helemaal verpakt in folie dus ze konden er zo naar kijken.We hadden 1 houten tafel en 4 houten stoelen mee zonder beestje.

Maar ze vonden het toch de moeite om ff te kijken en echt alle dozen open te maken zelfs waar kleding inzat en foto's.

Ook wij hadden achteraf spijt van dit alles aangezien we dachten goedkoop  klaar te wezen.

Nog ff over het reinigen van je container.ik  heb van mensen gehoord die dat ook hadden gedaan.Ze hebben de meeste kleding,dekbedden,kussen enz moeten weggooien omdat die lucht er niet meer uit te krijgen was.
Weet dus niet of het nou zo'n goed idee is om dat te doen als er kleding enz in je container zit.Als er alleen meubels enzo inzitten maakt het denk ik niet zo heel veel uit.

En ja betalen vd quarantaine moet gewoon.Valt weinig bezwaar tegen te maken.

Groetjes Sas

Ja.. ook wij moeten al snel de container pakken en ook wij waren blij met deze informatie.
Wij hopen er ook maar het beste van. Er komen toch waanzinnig veel van die containers op zo'n schip binnen zou je zeggen.......moeten ze dan net die van mij helemaal ,ondersteboven inspecteren...... Ja HET KAN, als ik zo lees dan zijn ze echt wel gefocused op de containers, maar toch hoop ik mazzel te hebben.
Jullie horen later wel of dit het geval was of dat ik me dan aansluit bij Jan en Sas....

Goed poetsen en inpakken ,gelikte paklijsten maken en dan duimen maar....
Bedankt vooor de info en succes voor alle die nog moeten pakken en POETSEN,
Groet Ingrid

Ik had vantevoren gekeken naar kosten van de quarantaine en het ging altijd om AUS$ 200-500 (ik zag pas later de AUS$ 1,500 van Sas). Dus je bent absoluut niet sowieso die 1500 dollar kwijt. Lees mijn start van dit draadje nog maar eens hoe ze bij mij aan 1600 dollar gekomen zijn.
Ik heb ook gesprek gehad met verhuisbedrijf hier in Brisbane over mijn container en zei zeiden dat ik wel erg pech had gehad. Ook leuke: tegelijkertijd kwamen van iemand anders 2 containers binnen en die hoefden maar AUS$ 750 (dus 375 per stuk) te betalen... Thanks for telling me  :|
Aan de andere kant heb ik meer meubels van hetzelfde type als de kisttafel die behandeld moest worden en die hebben ze wel met rust gelaten. En ik zie echt geen verschil! Dus toch beetje geluk gehad: als ze hadden besloten om alle meubelen te fumigaten....

OK, dus het ligt ook onder andere eraan hoe lang ze bezig zijn.
Nou ja, daar heb je gewoon geen controle over.
Ik ben in ieder geval "prepared for the worst"

:-D

Back