HELP, werving Australië

VineVinyl

New Member
Goededag,

Zal u ziet een nieuwe member op het forum. Wij, een zeer goede vriend en ik, willen zoals meerdere zeer graag met de grootst mogelijke spoed naar Australië. Beide zijn we nog onder de 25 en onafhankelijke, vrije jongens.
Omdat voor ons beide binnenkort ons arbeidscontract ten einde loopt de spoed.
Sinds geruime tijd speelt het buitenland al door ons hoofd. Curacao was het bijna geworden maar dat ketste op het laatste moment af. Graag willen we mooi weer & palmbomen en dergelijke dus Queensland (het noorden) ligt dus voor de hand. Nu las ik dat Australië op zoek is naar jonge mensen voor het land.
Nu dacht ik dat ik ergens een soort lijst zag van mensen die Australië zocht. Artsen en bouwkundigen enzo.
Nu is mijn vraag; is het verplicht dat je zo iemand bent of hoef het niet per se?
Waar kan ik deze lijst vinden?
Is het rijbewijs (vooral het vrachtwagenrijbewijs) geldig in Australië? Ik ben vrachtwagenchauffeur en kan dus eventueel als trucker aan de slag maar dan moeten mijn hollandse rijbewijzen & chauffeursdiploma wel geldig zijn uiteraard.
Alvast ons dank voor uw hulp.
 
In principe moet je een skilled worker zijn, de beroepen die daarvoor in aanmerking komen staan op de SOL list. Meer info hierover kun je vinden via de search hier op het forum, of lees booklet 6 van www.immi.gov.au

Nu heb ik wel begrepen dat als een bedrijf aan kan tonen dat ze een functie niet zomaar in kunnen vullen, dit beroep niet perse op de SOL hoeft te staan als ze je willen hebben en een sponsorship aanbieden...dus dit zou een optie zijn mocht vrachtwagenchauffeur niet op deze lijst staan.

Dan zou  je kunne proberen zelf transportbedrijven te benaderen in australie.

De expo 3-4 october richt zich volgens mij alleen op mensen die een beroep hebben van de SOL list.....

Succes!

Gr. SAb
 
Welkom op het forum :up: :up:

Jeetje jullie hebben wel haast geloof ik. Het straalt zelfs van je post af. Als ik die doorlees dan krijg ik gewoon de zenuwen :-D :-D :-D Maar vertel  is wat over je zelf. Opeilding, werk......
Als je echt haast heb dan kan je een work en holiday visa aanvragen...(heet dat zo??) Dan naar oz toe gaan en hopen dat je een bedrijf zo enthousiast krijgt om je t egaan sponseren. Heb er meerderen over gehoord of het altijd even succes vol is,.... ik heb daar persoonlijk mijn twijfels over??!...
succes en groetjes Barry
 
Tja,het is inderdaad niet erg gemakkelijk om naar Australië te emigreren. Ik hoop dat jullie daar rekening mee houden,er komt heel wat bijkijken. Om te emigreren naar Australië is niet belangrijk waarom jij of jullie naar ginder willen maar waarom Australië jou zou willen. Veel geluk met het uitpluizen van alles,hier op het forum vind je in ieder geval veel informatie!!

Kimmeke
 
[quote author=Bear link=topic=2418.msg25644#msg25644 date=1125081560]
Als je echt haast heb dan kan je een work en holiday visa aanvragen...(heet dat zo??)
[/quote]

Het heet officieel het "Working Holiday Program" en hier op de DIMIA website is er meer info over te vinden. Dit is (denk ik) de snelste manier om in Australië te geraken.
 
Als je onmiddelijk wilt weten wat je mogenlijkheden zijn om te kunnen emigreren zou je de emigratie - test moeten doen.
Dit kan bij elke migration-bureau over de hele wereld.
Dit kost je niets en je hebt onmiddelijk antwoord.
Je kan het ook op eigen houtje proberen kost je minder maar je krijgt ook gratis stress.
Laat je eigen goed informeren want .......HAASTIG SPOED IS ZELDEN  precies.

Succes en houd ons op de hoogte van de vorderingen.
 
Back
Top