Help!

Het kan natuurlijk wel zo zijn dat eviza het 309 heeft aangevraagd, maar een 100 heeft toegekend gekregen als je bijvoorbeeld al een X aantal jaar aantoonbaar in een relatie zit. Dan vraag je dus inderdaad een 309 aan, maar kun je 'beloond' worden met direct een 100, en ja tussen een 309 en 100 zit een wereld van verschil. Daar kan ik uit ervaring over meepraten.

Volgens mij was er recent nog iemand, ik geloof Gijs? die ook een 100 via een 309 aanvraag kreeg.
Wij kregen ook direct een 100, maar dat was in 2012.
 
Dit is wat HA erover zegt. Het gaat er dus om wanneer die 2 jaar is begonnen. Dus iedereen -inclusief ik- had gelijk :).
 

Attachments

  • 309.jpg
    309.jpg
    107.1 KB · Views: 6
Last edited:
Gek he? @Roels heeft de 100 nog steeds niet en de 309 al heel lang.

Volgens mij begrijp je het niet helemaal. Wat ik eerder ook al zei:
Als je langer dan een x aantal jaar in een relatie zit voordat je je 309 aanvraagt kun je direct een 100 toegekend krijgen, dus dan is die 2 jaar wachttijd helemaal niet relevant. @Roels en ikzelf voldeden hier helaas niet aan dus dan krijg je inderdaad eerst de 309 en kun je na 2 jaar de 100 aanvragen. Als je direct de 100 toegekend krijgt hoef je dit dus uiteraard maar 1x te doen.
 
Het kan natuurlijk wel zo zijn dat eviza het 309 heeft aangevraagd, maar een 100 heeft toegekend gekregen als je bijvoorbeeld al een X aantal jaar aantoonbaar in een relatie zit. Dan vraag je dus inderdaad een 309 aan, maar kun je 'beloond' worden met direct een 100, en ja tussen een 309 en 100 zit een wereld van verschil. Daar kan ik uit ervaring over meepraten.

Volgens mij was er recent nog iemand, ik geloof Gijs? die ook een 100 via een 309 aanvraag kreeg.

Inderdaad, Gijs vroeg een 309 aan en kreeg direct een 100. Dat was ook het geval bij mijn eigen visum aanvraag.
 
Volgens mij begrijp je het niet helemaal. Wat ik eerder ook al zei:
Als je langer dan een x aantal jaar in een relatie zit voordat je je 309 aanvraagt kun je direct een 100 toegekend krijgen, dus dan is die 2 jaar wachttijd helemaal niet relevant. @Roels en ikzelf voldeden hier helaas niet aan dus dan krijg je inderdaad eerst de 309 en kun je na 2 jaar de 100 aanvragen. Als je direct de 100 toegekend krijgt hoef je dit dus uiteraard maar 1x te doen.
Inderdaad, zoals ik al driemaal eerder heb gezegd: volgens mij begrijp ik er niets van.

In het plaatje van Home Affairs hierboven staat zoals het volgens HA hoort te gaan.

Zoals ik al zei: iedereen, inclusief ik, heeft hier gelijk.

Mijn vraag was of @Eviza al de 100 binnen heeft, want dat verandert de zaak drastisch met verzekeringen.
 


OFX
Back
Top