HELP!!

thefirstlady

New Member
Hallo!
Daar is tie dan, de eerste van vele (vragen)
Ik ben pas net begonnen met het uitzoeken van Visa ed en snap er nu al niks meer van, hoe gaat dit verder??? :shock:

Ik wil samen met mijn duitse vriend (on het ff ingewikkeld te maken)
over ongeveer 1 a 2 jaar voor altijd naar Oz.
Mijn vriend is dan Diplomeerd mechanical Engineer, 60 punten olé!!
Moet hij dan ook werkervaring hebben? Hij heeft wel stages gelopen maar nog geen echte baan gehad.
Ikzelf kan ook wel een occupation vinden waarvoor ik geleerd heb, maar werk sinds een jaar in een beroep dat niet in de lijst staat. Moet ik nu nog van beroep veranderen om die 12 maanden van de laatste 18 werkervaring op te doen? Of kan ik ook met mijn vroegere werkervaring gaan??
En mijn vriend krijgt waarschijnlijk wel sneller een visum omdat hij investment bonuspunten halen kan, kan ik dan niet makkelijker een partner visum aanvragen? We gaan dan ook wel trouwen als dat moet, hahaha romantisch he!! :lol:

Ik hoop dat iemand raad weet, want ik weet niet waar ik moet beginnen!!

Groetjes
Petra
 
Ha, ik heb je vragen gevonden.

Het maakt niets uit waar je vriend vandaan komt, als je maar kunt aantonen dat jullie een relatie hebben (liefst op papier). Voor Mechanical Engineer 60 punten is correct, maar dat komt hem niet aanwaaien; daar moet hij het een en ander voor doen; 3 verhaaltjes schrijven, analyseren, CV, getuigschriften, etc. Nu lees ik dat jullie pas over twee jaar die kant op willen. Je duitse vriend moet wel het een en ander aan werkervaring hebben; je kunt dan extra punten krijgen bij het indienen van het complete pakket. Stages zouden gerekend kunnen worden alszijnde werkervaring, maar ik zou daar niet op bouwen. Hij zou nu een baan moeten hebben die speciefiek met werktuigbouwkunde te maken heeft.
Wat jouw beroep betreft, ik zou het wel weten; probeer allebei in een beroep terecht te komen die mee zouden kunnen gaan tellen voor je specifieke werkervaring, voor jouw leeftijd, werkervaring, diploma's kun je punten voor krijgen (hoe meer punten hoe beter).
En dan nu een tip (moneysaver!): die investering hoeft helemaal niet, er zijn meerde mogelijkheden om voor bonuspunten in aanmerking te komen. Hij spreekt toch duits, nou, een bewijs van school en voila, 5 punten. Meer bonuspunten kun je niet krijgen.

Hier is je start.
Succes :!:
 
Hoi!
Welkom op het forum!!

thefirstlady said:
Hallo!
Ik wil samen met mijn duitse vriend (on het ff ingewikkeld te maken)
over ongeveer 1 a 2 jaar voor altijd naar Oz.
Mijn vriend is dan Diplomeerd mechanical Engineer, 60 punten olé!!
Moet hij dan ook werkervaring hebben? Hij heeft wel stages gelopen maar nog geen echte baan gehad.
Ikzelf kan ook wel een occupation vinden waarvoor ik geleerd heb, maar werk sinds een jaar in een beroep dat niet in de lijst staat. Moet ik nu nog van beroep veranderen om die 12 maanden van de laatste 18 werkervaring op te doen? Of kan ik ook met mijn vroegere werkervaring gaan??
Dit gevonden, hier: http://www.immi.gov.au/migration/skilled/basic_requirements.htm
Recent work experience
This requirement is separate from the need to have your skills assessed as suitable for your nominated occupation before you apply.

If your nominated occupation is worth 60 points (see the points for your nominated occupation on the SOL), you must have been in paid employment in a skilled occupation (any on the SOL) for at least 12 of the 18 months immediately before applying.
Dus.......... het lijkt niet alsof het in dat beroep hoeft, maar wel PAID.

Voor DIMIA hoef je volgens mij dus niet werkervaring voor dat beroep te hebben, maar misschien wel voor de skills assessment, en dat verschilt per skills assessing authority dacht ik. Voor TRA bijvoorbeeld heb je wel 3(of was het nou 6????) jaar werkervaring in je nominated beroep nodig.
Hier heb ik het al eerder over gehad met Globed(Edwin en Mariken), maar voornamelijk via pm. En hun gaan via Noosr, en zoals ik al zei, verschilt het per skills assessing authority (TRA, NOOSR, ACS, etc etc).
Edwin heeft toen ook de vraag op British expats gezet, en George Lombard (goeie migration agent) antwoorde:
http://britishexpats.com/forum/showthread.php?s=&threadid=223084&highlight=globed

thefirstlady said:
En mijn vriend krijgt waarschijnlijk wel sneller een visum omdat hij investment bonuspunten halen kan, kan ik dan niet makkelijker een partner visum aanvragen? We gaan dan ook wel trouwen als dat moet, hahaha romantisch he!! :lol:

Ik hoop dat iemand raad weet, want ik weet niet waar ik moet beginnen!!

Groetjes
Petra
Je kunt dan idd misschien mee met je partner (als spouse of de facto), maar dit heet geen 'Partner visum'(die zijn voor mensen met een australische partner), dus raak niet in de war ;) (dat gebeurt namelijk wel snel, dat ken ik :D)

Ik denk dat het wel goed om bij een migration agent een gratis assessement te laten doen of zo.
Ik vrees dat je aanvraag iets lastiger wordt dan normaal.
Neem in ieder geval een die al in Oz zit!!

Succes! En we wachten op nog meer vragen ;) :D

groetjes
Simone
 
Allemaal bedankt voor de info.
Ik denk dat ik deze meneer Lombard maar eens ga mailen,
daar lijkt iedereen goede ervaringen mee te hebben.
Kan ik bij hem zo een graties test laten maken?
Het zou zooo erg helpen als we in ieder geval weten welk visum voor ons mogelijk zou zijn, dan kunnen we ons specifiek met deze voorwaarden gaan bezighouden!

Fijn weekend allemaal en tot de volgende vraag!! :)

Groetjes
Petra
 
thefirstlady said:
Allemaal bedankt voor de info.
Ik denk dat ik deze meneer Lombard maar eens ga mailen,
daar lijkt iedereen goede ervaringen mee te hebben.
Kan ik bij hem zo een graties test laten maken?
Het zou zooo erg helpen als we in ieder geval weten welk visum voor ons mogelijk zou zijn, dan kunnen we ons specifiek met deze voorwaarden gaan bezighouden!

Fijn weekend allemaal en tot de volgende vraag!! :)

Groetjes
Petra
Ja, George Lombard is een goeie.
Volgens mij kun je eerst een test doen op hun website: http://www.austimmigration.com.au/pages/skilled.htm

Daarna kan je hem idd emailen. Ik weet niet hoeveel info hij geeft gratis, maar volgens mij redelijk veel, en anders kom je daar wel achter!

Fijn weekend!!
:D
 
Back
Top