Help

Wilbert, bedankt voor de info, zo hebben we zeker wel even genoeg om door te lezen :up:

Peter

[quote author=Wilbert67 link=topic=2832.msg31621#msg31621 date=1129301107]
Je hebt niet perse specifieke boeken nodig(hoewel die er wel zijn).
Via deze links(er zijn er nog veel meer) krijg je in ieder geval een idee hoe de test in elkaar zit.
Zoek ook nog even verder op deze site dan vind je nog veel meer over de IELTS.
[/quote]

Ha die peter welkom hier, :lol:

Ik weet niet hoe ver je al bent met je visum aanvraag (volgens mij nog niet zo ver)
Maar ten eerste moet jij je beroep laten assessen (beoordelen) door een instantie, want daar kijken ze of je beroep gelijk of beter is als die van een australische collega.
Zonder positief assessment kun je geen skilled visum aanvragen.
Als dat zo is ( dat jij je beroep nog moet laten assessen) heb je de ielts voorlopig nog niet nodig (mijn mening).

Veel succes met je aanvraag! :up:

Groeten marcel

Marcel. bedankt voor de info, nee klopt we zijn nog niet lang bezig met onze visum aanvraag, we zijn net begonnen met informatie te zoeken. Als ik het goed begrijp van jou moet ik eerst mijn beroep laten essessen, en als dat positief terug komt kan ik verder met onze aanvraag??? Kan je misschien ook vertellen waar ik dat dan naar toe moet sturen.

Groeten Peter

[quote author=marc-el link=topic=2832.msg31664#msg31664 date=1129379919]
Ha die peter welkom hier, :lol:

Ik weet niet hoe ver je al bent met je visum aanvraag (volgens mij nog niet zo ver)
Maar ten eerste moet jij je beroep laten assessen (beoordelen) door een instantie, want daar kijken ze of je beroep gelijk of beter is als die van een australische collega.
Zonder positief assessment kun je geen skilled visum aanvragen.
Als dat zo is ( dat jij je beroep nog moet laten assessen) heb je de ielts voorlopig nog niet nodig (mijn mening).

Veel succes met je aanvraag! :up:

Groeten marcel
[/quote]

Waar je het naar toe moet sturen is afhankelijk van de organisatie die je skill-assessment moet beoordelen!
Zoek eerst even uit welk beroep je hebt en welke organisatie daar bij hoort

http://www.immi.gov.au/allforms/pdf/1121i.pdf

zoek dan via google de website van deze organisatie waar je dan weer kunt terugvinden aan welke eisen je voor je skill-assessment moet voldoen

Kijk op de site die wilbert67 hierboven heeft genoemt. :up:
Als je op deze site bent zie je de SOL-lijst.
Kijk dan of je beroep erop staat.
Zo ja, kijk dan onder het 5e rijtje (ASSESSING AUTHORITY) wie jou beroep moet assessen.
Zoek via de search boven aan het scherm of vraag het hier op de site hoe of wat over jou assessing authority.

Weet niet of je ADOBE READER op je pc geinstaleerd hebt maar die heb je wel nodig om de site van wilbert67 te openen omdat het een pdf file is.

Succes verder  :up: en als je re echt niet uit komt horen wij het hier wel weer

Groeten marcel

Bedankt voor alle goeie tips enzo

We hebben de kogel door de kerk en we gaan er voor
Mijn vraag is::

Mijn beroep komt voor op de SOL ,communications lineperson, ik heb daar 20jaar ervaring in dus dat zit wel goed, hoop ik.

moet ik nu al mijn diploma's papieren en werkervaringen laten vertalen door een vertaal bureau en dan op sturen naar de assessing authority.
Moeten dit de orginelen zijn of kopie's

Weet iemand toevallig ook nog een goed vertaal burea of instantie????

Dankje Peter :up:

Of je nu 10 of 20 jaar ervaring hebt maakt voor je skillassessment niet uit, het gaat er meestal met name om wat je de laatste 4-5 jaar hebt gedaan(dus bv 20 jaar ervaring maar laatste 2 jaar werkeloos heb je niets aan!)

Perssonlijk zou ik alles laten vertalen wat vertaald moet worden, hiervan kopien maken, deze laten certificeren en die dan opsturen(origineel hou ik zelf)

PS Peter, heb je al uitgezocht of je ook aan voldoende punten komt voor je visum= 120 pnt voor een skill independent bv

Hoi Wilbert bedankt voor je antwoord, ik doe het zelfde werk ook 20jaar zonder onderbreking, wat de punten betrefd, we gaan voor een skilled designated area sponsored (sub139) visa, en als het goed is heb je daar 110 punten voor nodig.

Groeten Peter :up:

[quote author=Wilbert67 link=topic=2832.msg31960#msg31960 date=1129576039]
Of je nu 10 of 20 jaar ervaring hebt maakt voor je skillassessment niet uit, het gaat er meestal met name om wat je de laatste 4-5 jaar hebt gedaan(dus bv 20 jaar ervaring maar laatste 2 jaar werkeloos heb je niets aan!)

Perssonlijk zou ik alles laten vertalen wat vertaald moet worden, hiervan kopien maken, deze laten certificeren en die dan opsturen(origineel hou ik zelf)

PS Peter, heb je al uitgezocht of je ook aan voldoende punten komt voor je visum= 120 pnt voor een skill independent bv

[/quote]

Nog beter Peter, als je inderdaad een familielid hebt die in het juiste gebied woont en bereid is je te sponseren heb je helemaal GEEN ounten nodig!!!!!!!!!!! :up:

Ik weet niet of je booklet 6 al hebt gekocht of gedownload?

Maar op pagina 22, 29, 9 staat wat info voor jou type visum.

Maar het is nu voor jou een stuk gemakkelijker te geworden. :lol:

Maar volgens mij moet je toch nog wel je beroep laten beoordelen door de assessing authority.

Ik heb eeven gekeken voor jou is het de TRA of te wel de TRADES RECOGNITION AUSTRALIA.

Maar om meer te weten te komen over de TRA kun je beter even hier kijken

www.xpdite.net/forum/index.php?topic2445,0

Veel succes verder, :up:
marcel

Marcel, bedankt voor je antwoord alleen het linkie werkt niet of ik doe iets fout maar ik kom elke keer uit bij de homepage van XPdite.

:up:Peter

[quote author=marc-el link=topic=2832.msg32101#msg32101 date=1129655198]
Ik weet niet of je booklet 6 al hebt gekocht of gedownload?

Maar op pagina 22, 29, 9 staat wat info voor jou type visum.

Maar het is nu voor jou een stuk gemakkelijker te geworden. :lol:

Maar volgens mij moet je toch nog wel je beroep laten beoordelen door de assessing authority.

Ik heb eeven gekeken voor jou is het de TRA of te wel de TRADES RECOGNITION AUSTRALIA.

Maar om meer te weten te komen over de TRA kun je beter even hier kijken

www.xpdite.net/forum/index.php?topic2445,0

Veel succes verder, :up:
marcel
[/quote]

Back