help!

frihel

New Member
Hallo iedereen,

hebben recent te horen gekregen dat we mogen emigreren naar NT.
JIPPIE!  Eindelijk.....maar nu????
Hebben al vaker wat rond gehangen in NT maar wonen is toch anders....
Ben nu dus op zoek naar alle info die maar mogelijk is én naar maatjes die we kunnen uitnodigen voor een cocktailtje als we aangekomen zijn!
We zijn natuurlijk ook op zoek naar werk ( social worker en trck/busdriver), een gezellig huissie, info over wat, waar en hoe in Darwin/Katherine en wat is verstandig over het laten overkomen van onze camper (unit die past op laadvloer van pickup)?
We willen rond jan 2009 aankomen in Darwin, vantevoren nog ff rondreizen in Azie alvorens weer aan t werk te moeten.
Weten jullie misschien iets over het uitruilen van huizen, dus tegen een huisje in NT een huisje in het mooie Limburg???
Zijn benieuwd naar iedere reactie...
frihel
:up:
 
[quote author=frihel link=topic=8998.msg120293#msg120293 date=1214672151]
Hallo iedereen,

hebben recent te horen gekregen dat we mogen emigreren naar NT.
JIPPIE!  Eindelijk.....maar nu????
Hebben al vaker wat rond gehangen in NT maar wonen is toch anders....
Ben nu dus op zoek naar alle info die maar mogelijk is én naar maatjes die we kunnen uitnodigen voor een cocktailtje als we aangekomen zijn!
We zijn natuurlijk ook op zoek naar werk ( social worker en trck/busdriver), een gezellig huissie, info over wat, waar en hoe in Darwin/Katherine en wat is verstandig over het laten overkomen van onze camper (unit die past op laadvloer van pickup)?
We willen rond jan 2009 aankomen in Darwin, vantevoren nog ff rondreizen in Azie alvorens weer aan t werk te moeten.
Weten jullie misschien iets over het uitruilen van huizen, dus tegen een huisje in NT een huisje in het mooie Limburg???
Zijn benieuwd naar iedere reactie...
frihel
:up:
[/quote]

Ik zit nu sinds Januari hier in Darwin.
Heb eerst in Palmerston gewoond, maar vond het echt helemaal niks (Het Almere van Darwin)
Woon nu in Fannie Bay, vlak bij het strand.
Huren is duur hier in en rond Darwin, omdat er veel vraag is en weinig aanbod. Ik betaal 360 per week voor een 2 bedroom unit. Kopen is zo mogelijk nog duurder.
In het droge seizoen is het weer best aangenaam (mei tot september) maar daarbuiten is het hier warm en vooral heel erg drukkend (95% vochtigheid)
De UV straling is hier bijna het hele jaar rond heel erg hoog, hoger dan in andere delen van Oz.

Werk is hier zat, maar de kosten zijn hoog en de salarissen liggen niet hoger dan in andere delen van Oz. Ik mag niet klagen, omdat ik als Engineer aan de slag ben en daar gillen ze heel hard om (en het betaalt ook aardig)

Ik ben hier naartoe gekomen vanwege een carriere move. Er zijn best leuke dingen aan wonen in Darwin (weinig file's, geen kou), maar ik ben hier rond Juni volgend jaar weer weg....

Groetjes, Bart
 
[quote author=perthpete link=topic=8998.msg120428#msg120428 date=1214900200]
Misschien toch naar Perth ... :?
[/quote]
Stug volhouden  :wink:
 
[quote author=perthpete link=topic=8998.msg120428#msg120428 date=1214900200]
Misschien toch naar Perth ... :?[/quote]

Pete hoe wist je dat ,
Trouwens ik kom ook naar Perth , en we gaan in dezelfde straat wonen waar jij woont.
Zit het effe niet mee  en je hoort ''kolere'' dan is het Bart, hoor je g%dverd@mme dan ben ik het.
Het word een KEI gezellig straatje waar jij nu woont :up:

Cheers,

Jack :evil:
 
[quote author=perthpete link=topic=8998.msg120428#msg120428 date=1214900200]
Misschien toch naar Perth ... :?
[/quote]

Waarom wil je toch iedereen naar Perth hebben? Commissie misschien? Hm.... :wink:
 
[quote author=robijntje link=topic=8998.msg120422#msg120422 date=1214898385]
Hoi Bart, waar wil je dan gaan wonen?
[/quote]
In principe wil ik niet in Perth zelf gaan wonen, maar een stuk landelijker.

Ideaal zou dan een Fifo job als Engineer in de mijnen of offshore zijn, dan hoef ik maar eens in de 2 weken naar de luchthaven.
Dus als je een leuk dorpje weet binnen een straal van anderhalf uur rijden van Perth Airport, dan hoor ik graag alle suggesties.

Neem Jack trouwens maar met een korreltje zout, hij zit hier in het NT voorlopig nog wel een tijdje gebakken....



Bart
 
Dag Beste Bart,

Je kunt beter zeggen dat ik hier nog wel een tijdje zit aan te bakken branden.
Wanneer kom je eens een pilsje pakken.
Heb binnekort een wereld lasser nodig :wink:


Cheers,

Jack :evil:
 
[quote author=Jack link=topic=8998.msg120492#msg120492 date=1214970810]
Dag Beste Bart,

Je kunt beter zeggen dat ik hier nog wel een tijdje zit aan te bakken branden.
Wanneer kom je eens een pilsje pakken.
Heb binnekort een wereld lasser nodig :wink:


Cheers,

Jack :evil:





[/quote]

Je hebt mijn nummer, bel me maar om een afspraak in mijn drukke agenda te maken.
Heb een paar projectjes onder handen:

-Revisie van een Alfa 1750 Bertone GTV voor een maatje
-Voorwiel ophanging reviseren van een Renault 16 van een ander maatje
-Lidmaatschap van de auto enthousiastelingen club
-Bestuur van de Camera club
-Klassieker zoeken voor mezelf
-Contact houden met vrienden en familie in NL
-Sociaal netwerk uitbouwen
-Werken voor geld bij mijn baas

Dus.....  :p
 
Zoals Bart wil zeggen in 1 korte zin , '' heb geen tijd voor je beste man''.

Altijd fijn ....mensen die rechttoe aan zijn en er niet om heen draaien :up:

Jack :evil:
 
hoi Bart,

dank voor je reactie!
We waren ff een weekje weg naar Frankrijk, vandaar dat ik niet heb gereageerd.
Ik weet inderdaa dat t errug benauwd kan zijn in NT, vandaar dat ook onze 1e keuze Perth was, maar ja.....het visum beslist!!!!
Laat jij dan in juni een leuk huisje achter als je gaat verhuizen????
Heb jij wel wat aardige lui ontmoet in Darwin? De laatste keer dat we in NT waren (eeeeeuwen geleden hihi) vond ik dat er veel jongeren waren...dus da's wel aardig!
Zou graag wat meer info van je willen als je tijd en zin hebt.....

groetjes
Frihel
 
Wat wil je nog meer weten?

Er zijn inderdaad een hoop jongeren in en rond Darwin. Als je de ozzies bedoelt (en niet de backpackers) dan kun je zeggen dat er een hoop yobbo's rondlopen.
In vergelijking met NL kun je de goede vaklui met een kaarsje zoeken (vraag maar aan Jack), dus je springt er al snel bovenuit.
Waarom zou je voor hetzelfde salaris als in Adelaide in de hitte gaan werken, terwijl eten en huizen stukken duurder zijn?

Sommige mensen vinden het geweldig hier, waarschijnlijk omdat het nog meer laid back is als waar dan ook...
Ik heb inderdaad een paar aardige mensen ontmoet, waar ik veel mee optrek. Mijn ervaring is, is dat vooral de oudere mensen boven de 40 een betere mentaliteit dan de jeugd hebben.
Gisteren bijvoorbeeld: onze voorman in de draaierij (een schot) had de apprentice zijn eigen schuifmaat te leen gegeven. Een paar uur later zag hij dezelfde schuifmaat met een grote scheur in het glas. Dat de schuifmaat stuk was, was nog daaraan toe. Maar dat die zelfde apprentice glashard bleef ontkennen dat hij het had gedaan was de druppel...

Er zijn natuurlijk wel een aantal goede vaklui. Maar de dame van HRM houdt ze heel kort, omdat ze anders een loopje met je nemen (drankmisbruik, te laat of niet verschijnen etc...)

Desondanks is er hier in de NT heel veel werk, want er gebeuren allerlei grote projecten met gas en ertsoverslag.
Dus ze proberen heel hard mensen uit het zuiden aan te trekken. Maar ik vraag me af of het dan de besten zijn die naar het noorden willen komen....

Als je nog vragen hebt.....    Bart
 
hoi Bart,

wat te gek dat je zo snel reageert!
Gelukkig ben ik zelf ook al 46 en mijn vriendje is 51, dus dat scheelt...hihi....
worden we tenminste érgens serieus genomen......!
Ben ook wel benieuwd naar t kopen van een goeie pick-up....is dat tenminste wel nog te betalen in NT en wat zijn zo de huurprijzen van een klein huissie?
Ben "social worker" en men zegt dat er genoeg werk is...maar we zouden t ook niet echt errug vinden om eerst wat rond te hangen en te reizen.....
Vandaag dé "grand letter"  gekregen van de DIMA..toch wel n feestje waard....
We willen verder eigenlijk onze camperunit verhuizen naar NT maar ik zie op deze site heel veel verschillende prijzen, adviezen etc etc......heb jij enig idee over hoe en wat...
verder kan mijn man je vriend die wat bezig is met knutselen aan ouwe auto's wellicht nog een handje helpen....we hebben zelf een doe-het-zelf-garage gehad....met...je snapt t al....voornamelijk bezig zijn met het oplappen van leuke gezellige autootjes....
Ga je echt binnenkort naar Perth? Buiten dat Perth voor ons ook 1e keus was...weet ik niet zo precies waarom.......wat is er in Perth dat iedereen daar naar toe wil???? misschien moet ik toch maar een andere keuze opgeven aan de de DIMA-officer en vragen voor n transfer!!!!!!
Wat is trouwens een HRM-officer?

Och...zo kan ik nog wel ff doorgaan......wel gezellie om te met iemand te kletsen die een alles-willen-weter, alles kan vertellen.....

doei
helma
 


OFX
Back
Top