Het avontuur van TeamT

P
Je hebt helemaal gelijk. Waar zat ik met mn gedachten 🙃🤔 lezers in de toekomst, het gedeelte waar ik zei "niet onhaalbaar" even per situatie persoonlijk lezen😉.
Punt blijft: in NL heb ik dat bedrag van 5K netto nooit op mijn rekening binnen zien komen per maand, en toch kwamen we rond met een new born.
 
P

Punt blijft: in NL heb ik dat bedrag van 5K netto nooit op mijn rekening binnen zien komen per maand, en toch kwamen we rond met een new born.
Hier hetzelfde maak je niet ongerust. 😉 Ik zat netto maar net over de helft van die 5K.
 
Beste allen,

Bij deze weer even een update van TeamT..:). Inmiddels weer een paar maanden verder en we hebben onze visa ingediend (PR 186), incl medische test gedaan, engels test, Nominatie van de werkgever is goed gekeurd en nu is het wachten op de finale stempel! Tjonge, wat duurt dat lang en wat kost dat een geld zeg...anyway.
Nu zijn we bezig met de verhuur van ons huis in NL en we lopen toch wel tegen wat grenzen aan. Namelijk dat onze hypotheekverstrekker niet zomaar dit toestaat, nl alleen onder de volgende voorwaarden:
  • Je gaat tijdelijk ergens anders werken op verzoek van je werkgever en je bent daardoor niet in staat om je woning zelf te bewonen.
  • Je hebt dubbele woonlasten omdat je een nieuwe woning hebt gekocht en je oude woning is nog niet verkocht (Leegstandswet).
  • Je hebt dubbele woonlasten omdat je gaat samenwonen met je "nieuwe" partner (Leegstandswet).
Wil je om een andere reden je woning verhuren? Dan is dat niet toegestaan.

Wij gaan emigreren en werken bij een aussie werkgever en uitschrijven in NL. Klopt dat ik hier niet onderuit kom en ik mijn huis moet verkopen?
Mocht ik toch ergens een manier vinden dan zijn de onderstaande zaken voorwaardelijk: Het laatste punt snap ik niet helemaal?

De betalingen voor de lening blijven doorlopen.
De woning kan alleen verhuurd worden voor zelfstandige bewoning .De huurder vormt dus een duurzaam gemeenschappelijk huishouden: een gezin, een stel of een alleenstaande.
De inkomsten die komen uit de verhuur worden verpand aan de geldverstrekker.

Zijn er meer mensen hier die hiermee te maken hebben gehad en hebben jullie een oplossing gevonden?

Hopelijk kan iemand mij helpen.
Bedankt iig!

Groeten,
TeamT
 
Beste allen,

Bij deze weer even een update van TeamT..:). Inmiddels weer een paar maanden verder en we hebben onze visa ingediend (PR 186), incl medische test gedaan, engels test, Nominatie van de werkgever is goed gekeurd en nu is het wachten op de finale stempel! Tjonge, wat duurt dat lang en wat kost dat een geld zeg...anyway.
Nu zijn we bezig met de verhuur van ons huis in NL en we lopen toch wel tegen wat grenzen aan. Namelijk dat onze hypotheekverstrekker niet zomaar dit toestaat, nl alleen onder de volgende voorwaarden:
  • Je gaat tijdelijk ergens anders werken op verzoek van je werkgever en je bent daardoor niet in staat om je woning zelf te bewonen.
  • Je hebt dubbele woonlasten omdat je een nieuwe woning hebt gekocht en je oude woning is nog niet verkocht (Leegstandswet).
  • Je hebt dubbele woonlasten omdat je gaat samenwonen met je "nieuwe" partner (Leegstandswet).
Wil je om een andere reden je woning verhuren? Dan is dat niet toegestaan.

Wij gaan emigreren en werken bij een aussie werkgever en uitschrijven in NL. Klopt dat ik hier niet onderuit kom en ik mijn huis moet verkopen?
Mocht ik toch ergens een manier vinden dan zijn de onderstaande zaken voorwaardelijk: Het laatste punt snap ik niet helemaal?

De betalingen voor de lening blijven doorlopen.
De woning kan alleen verhuurd worden voor zelfstandige bewoning .De huurder vormt dus een duurzaam gemeenschappelijk huishouden: een gezin, een stel of een alleenstaande.
De inkomsten die komen uit de verhuur worden verpand aan de geldverstrekker.

Zijn er meer mensen hier die hiermee te maken hebben gehad en hebben jullie een oplossing gevonden?

Hopelijk kan iemand mij helpen.
Bedankt iig!

Groeten,
TeamT
Mijn antwoord zal je niet veel helpen ben ik bang.🤔 want onze oplossing was toch maar verkopen.

We hebben er redelijk fanatiek naar gekeken toen we verhuisden van appartement naar een huis om het appartement te verhuren, dus in Nederland blijvend.
Als het zo in je papieren staat, loop je tegen aardig wat muren aan om dit anders voor elkaar te krijgen.
-Je moet bijna al je hypotheek oversluiten naar een verstrekker die dit toestaat. En dat zijn er maar weinig. Maar dan komen de boetes voor oversluiten ( bij ons toen, 2017), iets met de rentevaste periode ( vraag me niet meer om details, dat weet ik echt niet meer)
-Je mogelijkheden voor financiering van een tweede huis kelderen behoorlijk. En wij waren niet in de luxe dat we een tonnetje op de bankrekening hadden.
- En het ontmoedigingsbeleid nu van de Nederlandsche overheid zal zeker niet helpen.

Tjdens het proces van emigreren
toch nog eens gekeken voor ons huis (2020). Maar met de kennis van het appartement en na de eerste gesprekken, zakte de moed al in de spreekwoordelijke schoentjes en toch maar opgegeven.

Uiteindelijk zijn wij blij dat we ons huis in nl verkocht hebben.
 
Eigenlijk hetzelfde. We hebben gekeken naar verhuren. Maar de enige methode is eigenlijk: vertel het niet aan je hypotheek verstrekker. En tsja, dat is niet heel fijn. Dus ook wij hebben uiteindelijk met verlies verkocht. Maar achteraf gezien een goede beslissing. Eenmaal hier wil je eigenlijk geen (grote financiële) connecties meer met NL. Hoop dat het een beetje helpt!
 
Back
Top