Het grote avontuur

aussiebj

New Member
Hallo allen,

Zijn er bijeenkomsten/meetings binnenkort voor mensen die dit jaar bijvoorbeeld richting Australië vertrekken voor een langere periode?

Om bijvoorbeeld e.e.a. door te spreken:
  • Als men een koopwoning heeft in Nederland, wat hij/zij dan doet. Behoud je de woning en verhuur je deze door? etc.
  • waar laat je je eigen inboedel (NL) / verkopen etc.
  • verzekeringen (oa zorgverzekering)
  • abonnementen (dropbox, telefoon etc)
  • medicatie (indien nodig)
  • bank opzegging
  • uitschrijven gemeente etc. (na 9 maanden) of laat je je zelf ingeschreven staan
  • belasting technische vragen
  • andere zaken waar ik nu niet aan denk

Ons doel is om 1 december 2023 te vertrekken voor 1 jaar
🙂
Het zou om de volgende visa's gaan: 417 en 462.

Misschien zijn er mensen die precies hetzelfde willen, en we verhalen/ideeën/tips kunnen delen:).

(Ben wel benieuwd of hier animo voor is, desnoods wil ik met mijn vriendin wel iets opzetten kwa "meeting". Het is toch een heel avontuur, om aan al deze punten te denken. )
 
Die meetingplace heet xpdite :p
Er is een emigratiebeurs in Houten, daar is in het verleden wel eens met xpditers afgesproken.

Vergeet niet dat er geen vaste club is die in NL afspreekt, want uiteindelijk verhuizen de meesten naar AU.

Al die praktische vragen staan hier overigens op het forum.
 
Toen ik nog NL woonde heb ik wel wat Xpdite meetups bezocht. Je kunt deze hier organiseren als je wilt, je wet nooit wie er meeleest en toehapt.
De meetups waren vaak meer gezellig. De echte details werden/worden toch vaak hier besproken.
Dus start een Laatste stand Van Zaken en gooi je vragen zo concreet mogelijk er in!
 
Hier kun je kijken wat er georganiseerd is of je eigen meeting organiseren.


ETA: ik zie in je profiel dat jijzelf aangeeft dat je 30 jaar oud bent. Dat is de uiterste leeftijd voor de 417 en 462. Zorg dus wel dat je jullie visa hebben aangevraagd voordat je 31 wordt.
 
Last edited:
Hier kun je kijken wat er georganiseerd is of je eigen meeting organiseren.


ETA: ik zie in je profiel dat jijzelf aangeeft dat je 30 jaar oud bent. Dat is de uiterste leeftijd voor de 417 en 462. Zorg dus wel dat je jullie visa hebben aangevraagd voordat je 31 wordt.
Bedankt voor de herinnering ik ben paar dagen geleden 30 geworden ;)
 
Bijna negen jaar, maar wij gingen vanaf het begin hierheen met het idee om hier te blijven. Maar het weer, daarmee het buitenleven en laid-back houding van de Australiers zou ik niet graag meer inleveren.
Vet hoor! Klinkt goed. Alleen als ik WHV 1 2 3 jaar heb gehad. Zijn er dan meer mogelijkheden om te blijven nadat mijn visa wordt geaccepteerd?
Ik ben het "leven" hier in Nederland ook een beetje zat. Alles moet snel en nu nu nu... Hoe je het ook regelt het is nooit goed. :p
 
Vet hoor! Klinkt goed. Alleen als ik WHV 1 2 3 jaar heb gehad. Zijn er dan meer mogelijkheden om te blijven nadat mijn visa wordt geaccepteerd?
Ik ben het "leven" hier in Nederland ook een beetje zat. Alles moet snel en nu nu nu... Hoe je het ook regelt het is nooit goed. :p
Ik weet niet of iemand van 31 en 32 nog een tweede en derde WHV kan krijgen, volgens de Immigratiedienst kan dat niet. Dat moet je even goed nakijken voordat je je reis plant. En houd ook rekening met farm work verplichtingen mocht je het toch voor elkaar krijgen. Hier meer info:


En nee, na 1 of meerdere WHV's heb je geen recht om te blijven. Het is geen 'pathway to Permanent Residency' visumroute.
Als je langer of voorgoed wil blijven daarna, zul je een heel andere visumroute moeten kiezen. Hier meer info over langere verblijfsvisa:

 
Kijk ook even naar deze draad voor een samenvatting van je mogelijkheden:

 
Back
Top