Het grote leuke huizentopic!!

Luuk

XPdite Sponsor
Ik denk dat iedereen hier wel huisjes aan het kijken is in de omgeving waar hij/zij wil gaan wonen. Eerst huur, misschien later om te kopen! En ookal ga ik pas in februari 2009 in Melbourne wonen ben ik nu al huisjes aan het kijken. Beetje buurten bestuderen qua prijs / kwaliteit verhouding, etc.

Vastgoed bekijken kan op:
http://www.realestate.com.au
http://www.domain.com.au

Natuurlijk is de pizzahut van mammavark een bekende hier:
http://www.realestate.com.au/cgi-bin/rsearch?a=o&id=104608689&f=0&p=10&t=res&ty=&fmt=&header=&cc=&c=24038102&s=vic&tm=1203399627

Hebben jullie al wat leuks gevonden?
 
Ik zou hier best kunnen wonen. Kwam ik toevallig tegen.. dit is wat realistischer!

Erg moeilijk, Melbourne is best groot. Maarja, waar kom ik aan het werk? Ik weiger langer dan een half uur van deur tot deur te reizen, met OV of auto. Ik hoef niet dichtbij stad of strand te wonen, ik hoef ook geen groot huis. Als ik maar een achtertuin met bomen heb, het liefst een veranda oid.
 
[quote author=Luuk link=topic=8447.msg111724#msg111724 date=1203504252]
Ik weiger langer dan een half uur van deur tot deur te reizen, met OV of auto. Ik hoef niet dichtbij stad of strand te wonen, ik hoef ook geen groot huis. Als ik maar een achtertuin met bomen heb, het liefst een veranda oid.
[/quote]

Een half uur vanaf de voordeur van je werk is nog steeds midden in de stad ben ik bang! (Tenzij je woont pal naast een station, en je werkgever ook pal naast een station zit!). En of daar de huizen met veranda en bomen zo makkelijk voorhanden zijn betwijfel ik.

Maar ik heb dan ook geen ervaring met huizenjacht in Melbourne...
 
[quote author=r2d2 link=topic=8447.msg111737#msg111737 date=1203509798]
[quote author=Luuk link=topic=8447.msg111724#msg111724 date=1203504252]
Ik weiger langer dan een half uur van deur tot deur te reizen, met OV of auto. Ik hoef niet dichtbij stad of strand te wonen, ik hoef ook geen groot huis. Als ik maar een achtertuin met bomen heb, het liefst een veranda oid.
[/quote]

Een half uur vanaf de voordeur van je werk is nog steeds midden in de stad ben ik bang! (Tenzij je woont pal naast een station, en je werkgever ook pal naast een station zit!). En of daar de huizen met veranda en bomen zo makkelijk voorhanden zijn betwijfel ik.

Maar ik heb dan ook geen ervaring met huizenjacht in Melbourne...
[/quote]

Je hebt ook Boxhill bijvoorbeeld.. volgens mij wel aardig bereikbaar met de auto. Ook in Scoresby zitten veel bedrijven, ook goed bereikbaar.. :)

En ik vroeg me af; het weer is vaak goed.. waarom geen Vespa ofzo voor de deur om naar 't werk te gaan? Minder last van file's.. :)

vespa_fulloption.jpg
 
[quote author=Luuk link=topic=8447.msg111724#msg111724 date=1203504252]
Ik weiger langer dan een half uur van deur tot deur te reizen, met OV of auto.

[/quote]

ben benieuwd hoe je dit ziet in 2009 als je hier echt bent :roll:
 
[quote author=Luuk link=topic=8447.msg111724#msg111724 date=1203504252]
Ik weiger langer dan een half uur van deur tot deur te reizen, met OV of auto.
[/quote]

Jij gaat het heel lastig krijgen...

:up:
 
Nou, Luuk, voor ons was de keus waar te gaan wonen niet zo moeilijk toen wij hierheen kwamen. Ik kom zelf van oorsprong uit Mnt Evelyn en heb daar nog steeds familie wonen. En het is er nog steeds geweldig mooi, ik heb Mnt Dandenong al veroverd en verklaard tot 'mijn' berg...... :grin:
Ondertussen wonen we in een huurwoning in Kilsyth, vlakbij Mnt Evelyn en het is daar ook net zo mooi. We waren van plan rustig een jaar uit te trekken om dan iets te kopen, maar het ziet er naar uit dat de rentestijgingen behoorlijk wat roet in onze plannen gooien. Huizen onder de 300 duizend zijn schaars (3 slaapkamers) en met een rente van bijna 8 % is de aflossing schrikbarend te noemen. We zijn goedkoper uit in onze huurwoning.....Nou hebben we het wel getroffen met onze woning, geen vervelende landlord en we hebben zelfs een rumpusroom (nu eetkamer). Dus denken we erover het contract nog eens te verlengen..... Tenzij we natuurlijk ons droomhuis tegenkomen...... :roll:  Dan zullen we toch een tripje naar de bank overwegen.....
 
[quote author=AJ link=topic=8447.msg111828#msg111828 date=1203557386]
[quote author=Luuk link=topic=8447.msg111724#msg111724 date=1203504252]
Ik weiger langer dan een half uur van deur tot deur te reizen, met OV of auto.
[/quote]

Jij gaat het heel lastig krijgen...

:up:
[/quote]

Waarom?

Als ik in een rustigere buurt ga werken dan in het business center, zoals Boxhill of Scoresby.. en daar in de buurt een woning neem.. een auto koop, of een scooter. Of desnoods de fiets. Waarom zou ik dan niet binnen een half uur op mijn werk kunnen zijn?
 
Ik zou hier best kunnen wonen!

Maarja, dat is dan wel vlakbij zee, ver van de stad, Boxhill en Scoresby.

Ik hoop toch niet in het centrum te moeten werken. Of ik moet juist weer vlakbij het OV wonen. Is dat een beetje snel?
 
Vergeet niet dat er op de ringwegen van Melbourne in de spits net zulke lange files kunnen staan als op de A10 Amsterdam. Je kan bijvoorbeeld theoretisch in een half uur van Point Cook naar het centrum van Melbourne met de auto, maar als je rond (Australische) spitstijd op http://traffic.vicroads.vic.gov.au/trafficinfo/default.aspx?width=1024 kijkt dan zal je zien dat je dat zeker niet gaat halen als je naar je werk wilt.

Ik heb zelf ook een paar keer proberen te fietsen in Melbourne, maar dat kan ik je zeker afraden...gekkenhuis! Tenzij je langs de "boulevard" in St Kilda wil rijden of een fietstocht langs de Yarra maakt.

OV is naar mijn mening wel goed, zolang je niet te vaak hoeft over te stappen...dat is in Nederland ook zo.
 
[quote author=Luuk link=topic=8447.msg111848#msg111848 date=1203578221]


Waarom?

Als ik in een rustigere buurt ga werken dan in het business center,
[/quote]

Ja dat kan allemaal prima maar dan moet je daar wel net even je baan vinden. Meestal ga je eerst voor het huis en dan voor je baan. Toch?
 
[quote author=Inge link=topic=8447.msg111863#msg111863 date=1203587962]
[quote author=Luuk link=topic=8447.msg111848#msg111848 date=1203578221]


Waarom?

Als ik in een rustigere buurt ga werken dan in het business center,
[/quote]

Ja dat kan allemaal prima maar dan moet je daar wel net even je baan vinden. Meestal ga je eerst voor het huis en dan voor je baan. Toch?
[/quote]

Ik ben in een redelijk luxe positie denk ik.. hoop ik! Ik heb op dit moment voor mijn afstuderen sollicitaties lopen bij o.a. Océ NL, die zitten bijvoorbeeld in Scoresby in Australie.. En ze hebben aangegeven mij te willen ondersteunen met het vinden van werk bij Océ Australia. :) IBM hetzelfde verhaal. LogicaCMG ook het zelfde verhaal.
 
[quote author=EandE link=topic=8447.msg111859#msg111859 date=1203582751]
Vergeet niet dat er op de ringwegen van Melbourne in de spits net zulke lange files kunnen staan als op de A10 Amsterdam. Je kan bijvoorbeeld theoretisch in een half uur van Point Cook naar het centrum van Melbourne met de auto, maar als je rond (Australische) spitstijd op http://traffic.vicroads.vic.gov.au/trafficinfo/default.aspx?width=1024 kijkt dan zal je zien dat je dat zeker niet gaat halen als je naar je werk wilt.

Ik heb zelf ook een paar keer proberen te fietsen in Melbourne, maar dat kan ik je zeker afraden...gekkenhuis! Tenzij je langs de "boulevard" in St Kilda wil rijden of een fietstocht langs de Yarra maakt.

OV is naar mijn mening wel goed, zolang je niet te vaak hoeft over te stappen...dat is in Nederland ook zo.
[/quote]

Okay, bedankt voor je tip.. Hoe laat moet ik gaan kijken? :) En fietsen zal inderdaad moeilijk worden. Jammer. En een scooter?
 
Hoi Luuk,

Scooters weet ik niet zo goed, nooit geprobeerd. Ik kan me ook niet herinneren dat ik ze veel heb zien rijden in Melbourne (andere steden meer) maar dat zegt niets.

Zeg, maar ik ben nu toch wel benieuwd hoe jij je visum aan het regelen bent. Je moet nog afstuderen (en hebt dus geen werkervaring behalve je stage neem ik aan?) maar je verwacht al wel begin 2009 in Australie te staan. Uit jouw verhaal maak ik op dat je voor een sponsored visa gaat? Maar dan nog willen ze toch werkervaring zien, of heb ik het daar mis?

Groet,
E
 
Ik ga Luuk sponsoren als upperman,
Hij laat zijn eelt op zijn studentenhandjes zien.
Elke mm eelt is 1 maand werkervaring.

Komt helemaal goed met Luuk.

Jack :evil:
 
[quote author=EandE link=topic=8447.msg111878#msg111878 date=1203594329]
Hoi Luuk,

Scooters weet ik niet zo goed, nooit geprobeerd. Ik kan me ook niet herinneren dat ik ze veel heb zien rijden in Melbourne (andere steden meer) maar dat zegt niets.

Zeg, maar ik ben nu toch wel benieuwd hoe jij je visum aan het regelen bent. Je moet nog afstuderen (en hebt dus geen werkervaring behalve je stage neem ik aan?) maar je verwacht al wel begin 2009 in Australie te staan. Uit jouw verhaal maak ik op dat je voor een sponsored visa gaat? Maar dan nog willen ze toch werkervaring zien, of heb ik het daar mis?

Groet,
E
[/quote]

Ik ga niet voor een sponsored visa.. ik krijg (hopelijk) keurig een Permantent Residence stempeltje in mijn paspoort. Mijn vriendin is wat ouder dan ik, en heeft al wel genoeg werkervaring. En ze heeft het juiste beroep.. :) Overigens heb ik wel "echte" werkervaring, ik ben 20 uur per week accountmanager naast mijn studie. Zou ook nog een optie zijn, maar wel 1 met een kleine kans.
 
Back
Top