HET GROTE XPDITE EMIGRATIEBOEK naar Australie

Misschien heeft iemand hier nog iets aan?

http://www.immi.gov.au/living-in-australia/settle-in-australia/beginning-life/select/eng.htm

Op zich een goed idee; maar ik zou eerder voor een Wiki kiezen. Deze is uiteindelijk door iedereen onderhoudbaar en veel envoudiger up-2-date te houden.

Ik heb even gespeeld met een Wiki. Ik ben het met je eens dat een Wiki theoretisch de beste oplossing is. Er kleven echter ook een paar grote nadelen aan. De grootste is "vandalisme" van pagina's. Als je op het internet naar de wat kleinere implementaties van een wiki kijkt dan zul je zien dat er heel veel pagina's vernield zijn. Dit probleem wordt kleiner naar mate meer mensen meehelpen om de informatie up-to-date te houden.

De software die ik voor de portal gebruik is heel flexibel en kan net als een wiki geconfigureerd worden, zodat iedereen die mee wil helpen alle emigratie informatie aan kan passen. Het heeft bovendien niet het nadeel dat het zo open is dat iedereen ook zomaar de pagina's kan vernielen.

Vandalisme los je een heel stuk op door te werken met passwords. Niet iedereen hoeft te kunnen editen, per ongeluk of express kun je inderdaad een boel kapot maken. Helemaal mooi als het in de huidige software past, dan kunnen bv alleen de mensen inzien/editen die geregistreerd zijn, dat scheelt misschien wel 95% van de ongein. En het is een beetje kip en ei: als er genoeg mensen gebruik van maken dan valt vandalisme gelijk op en kun je het herstellen; als het in ongebruik raakt dan neemt die controle direct af met alle gevolgen van dien.

Initieel moet je flink gaan harken door het forum om de basis te vullen, daarna zou je misschien mensen kunnen aanwijzen die bepaalde gebieden (werk/inkomen/staten etc) monitoren en relevante info verwerken in de topics.

Count me in....  :smile:

Misschien kan ik hier en daar wat bijdragen. Ik heb redelijk verstand van electronica en computers (gelicenseerd radio zend amateur VK2GWK) en ook wat er mis kan gaan als je spullen uit NL meeneemt naar Oz.
Verder denk ik dat ik redelijk goed gegoogelde (mooi nieuw woord eigenlijk,he?) teksten kan lezen, interpreteren vertalen en uitleggen dankzij het feit dat ik ooit als jurist ben opgeleid..... DIMIA, ATO en andere overheids sites in Oz zijn zeer ruim gedocumenteerd. Eigenlijk kun je alles vinden als je weet hoe je moet zoeken.....

Over google gesproken: misschien is het een goed startpunt om op diverse onderwerpen het forum te doorzoeken en alles wat relevant oogt te linken aan het wiki-topic. De volgende stap dan is om de informatie uit de posts te halen en in een logisch geheel te ordenen.

Kun je met die wiki n iet alleen rechten geven aan <bepaalde personen> ? Dan voorkom je vandalisme volgens mij.

[quote author=FOL link=topic=5700.msg79774#msg79774 date=1169636421]
Kun je met die wiki n iet alleen rechten geven aan <bepaalde personen> ? [/quote]

Ja dat kan wel (alhoewel de beveiliging niet granulair is) maar dan valt eigenlijk de belangrijkste reden weg om wikisoftware te gebruiken. Hetzelfde kan ik bereiken met de huidige portalsoftware.

Ik ga dit weekend de portalsoftware updaten en daarna zal ik contact opnemen met iedereen die aangegeven heeft mee te willen helpen.

De portalsoftware is geupdate en als het goed is heb ik de noodzakelijke aanpassingen gemaakt. Als iedereen die mee wil helpen informatie op de portal te zetten mij even een PM stuurt, dan maak ik de accounts aan.

Lost,

Ik heb hier helemaal geen verstand van, maar ik wil je wel even laten weten dat ik m'n petje voor je afneem.  :up:
Dat alles bij elkaar moet je toch heel wat uren per week kosten zo.  :computer:

Ik heb het stuk over bankieren van Henk gelezen en dacht gelijk weer aan dit topic. Ik denk dat ik ook wel een bijdrage eraan kan leveren. Ik heb al veel geschreven over rijbewijzen, internet, huizen enz.. Mag ik ook een bijdrage leveren?

[quote author=Lost link=topic=5700.msg78886#msg78886 date=1168814582]
Ik heb even gespeeld met een Wiki. Ik ben het met je eens dat een Wiki theoretisch de beste oplossing is. Er kleven echter ook een paar grote nadelen aan. De grootste is "vandalisme" van pagina's. Als je op het internet naar de wat kleinere implementaties van een wiki kijkt dan zul je zien dat er heel veel pagina's vernield zijn. Dit probleem wordt kleiner naar mate meer mensen meehelpen om de informatie up-to-date te houden.

De software die ik voor de portal gebruik is heel flexibel en kan net als een wiki geconfigureerd worden, zodat iedereen die mee wil helpen alle emigratie informatie aan kan passen. Het heeft bovendien niet het nadeel dat het zo open is dat iedereen ook zomaar de pagina's kan vernielen.
[/quote]

met veel belangstelling dit gelezen, Misschien te overwegen om Tintportal toe te voegen.
Hiermee kan je een X aantal toegang geven voor aanmaak/update ect.
Dit portal werkt in combinatie met SMF en optimaal te beveiligen.

Uploaden is zeer eenvoudig en kan door middel van pakkages uploaden in het beheer menu.

Mocht (S/T/X)Wiki toch weer terug in de picture komen, geef dan een gil als je hulp nodig hebt, ik heb er in het verleden een opgezet en er redelijk wat ervaring mee.

Inhoudelijk heb ik van Melbourne redelijk veel verstand, maar dat heeft Hawk ook ;-)

Cheers,
Erik

Ik ervaring met Melbourne? Ja, ik woon er. Nou ja, misschien weet ik meer dan ik denk.
Ik heb net wel een stukje geschreven over Internet: http://www.xpdite.net/node/69 Voor geinteresserden.

Uiteraard geschreven in Jip en Janneke taal.

[quote author=wasawa link=topic=5700.msg83920#msg83920 date=1173635854]
met veel belangstelling dit gelezen, Misschien te overwegen om Tintportal toe te voegen.
Hiermee kan je een X aantal toegang geven voor aanmaak/update ect.
Dit portal werkt in combinatie met SMF en optimaal te beveiligen.
[/quote]

Ik heb een tijd geleden naar TinyPortal gekeken maar dat pakket is helaas veel te beperkt voor wat ik ermee wil doen. De integratie met SMF is fantastisch, maar qua functionaliteit is het niet te vergelijken met de software die ik nu gebruik (Drupal). Ook zijn er in het verleden nogal wat vulnerabilities uitgebuit die in TinyPortal zaten. I.i.g. bedankt voor de tip :up:.

[quote author=EandE link=topic=5700.msg83944#msg83944 date=1173650463]
Mocht (S/T/X)Wiki toch weer terug in de picture komen, geef dan een gil als je hulp nodig hebt, ik heb er in het verleden een opgezet en er redelijk wat ervaring mee.
Inhoudelijk heb ik van Melbourne redelijk veel verstand, maar dat heeft Hawk ook ;-)
[/quote]

Bedankt voor het aanbod, maar ik heb (om diverse redenen) besloten om de wiki in Drupal op te zetten. Als je mee wilt helpen artikelen erop te zetten, heel graag. Laat me even weten of ik een account voor je aan moet maken.

[quote author=Lost link=topic=5700.msg83963#msg83963 date=1173678046]
... Als je mee wilt helpen artikelen erop te zetten, heel graag. Laat me even weten of ik een account voor je aan moet maken.
[/quote]

Ik help graag, al moet ik nog wel even goed nadenken over wat ik kan bijdragen.

Back