Het Komt steeds dichterbij...

Ja zit niet aan tijd gebonden gelukkig ..of het nu 1-4 mnd zou zijn. Financieel gezien ben nu de mogelijkheden aan het bekijken. Wil deel luxe camper huren misschien, 4x4 huren. Zou graag met een goede bioloog de outback ingaan op zoek naar de gevaarlijke giftige slangen en spinnen. Duiken witte haai. En eens survival dingen leren van de aboriginals lijkt me zeer interessant.
Ik heb in mijne jeugd ooit iemand ontmoet in de usa en op high school gezeten een jaar...een meiske uit australie ..brisbane. Misschien die eens proberen op te zoeken. En een fellow uit NZ.

Misschien wel aanmelden singlereizen want alleen is ook maar alleen natuurlijk. Maar eerst eens daarheen reizen lijkt me de beste keuze.

Ja zit niet aan tijd gebonden gelukkig ..of het nu 1-4 mnd zou zijn. Financieel gezien ben nu de mogelijkheden aan het bekijken. Wil deel luxe camper huren misschien, 4x4 huren. Zou graag met een goede bioloog de outback ingaan op zoek naar de gevaarlijke giftige slangen en spinnen. Duiken witte haai. En eens survival dingen leren van de aboriginals lijkt me zeer interessant.
Ik heb in mijne jeugd ooit iemand ontmoet in de usa en op high school gezeten een jaar...een meiske uit australie ..brisbane. Misschien die eens proberen op te zoeken. En een fellow uit NZ.

Misschien wel aanmelden singlereizen want alleen is ook maar alleen natuurlijk. Maar eerst eens daarheen reizen lijkt me de beste keuze.
Ik weet niet of de outback de juiste plaats is om te zoeken naar giftige slangen en spinnen. Te veel ruimte om weg te kruipen. Maar daarvoor hoef je echt niet zo ver weg. Om een indruk te geven: in Kenthurst (Sydney) waar wij vroeger woonden kwam ik bij een rondje ramen lappen gemiddeld wel drie tot vier funnelweb spiders en een aantal red backs tegen (oud huis met houten kozijnen in niet zo heel goede staat en veel ramen) en daar heb ik ook mijn eerste slang gezien, een red belly black snake. Tegenwoordig wonen we net buiten Brisbane en zie ik in de zomer regelmatig slangen door de tuin kruipen. In huis komen we af en toe onze huisspin tegen, een huntsman spider. Voor de natuur hoef je nooit ver weg in Australie. Neemt niet weg dat de outback natuurlijk wel heel bijzonder is.

De "outback" betekent afgelegen gebieden dus dat is zo'n 80% van Australie. Je zou op bepaalde plekken een culturele toer kunnen doen om de aboriginalcultuur in dat gebied wat beter te leren kennen. Dit kan op veel plekken zoals rond Uluru, in Kakadu, de Kimberley en noorderlijk Queensland.

Hou er rekening mee dat er meer dan 200 verschillende aboriginalstammen zijn die allemaal een andere cultuur en taal hebben. Er is niet 1 aboriginalcultuur wat veel mensen denken.

Succes met de planning!

Ik weet niet of de outback de juiste plaats is om te zoeken naar giftige slangen en spinnen. Te veel ruimte om weg te kruipen. Maar daarvoor hoef je echt niet zo ver weg. Om een indruk te geven: in Kenthurst (Sydney) waar wij vroeger woonden kwam ik bij een rondje ramen lappen gemiddeld wel drie tot vier funnelweb spiders en een aantal red backs tegen (oud huis met houten kozijnen in niet zo heel goede staat en veel ramen) en daar heb ik ook mijn eerste slang gezien, een red belly black snake. Tegenwoordig wonen we net buiten Brisbane en zie ik in de zomer regelmatig slangen door de tuin kruipen. In huis komen we af en toe onze huisspin tegen, een huntsman spider. Voor de natuur hoef je nooit ver weg in Australie. Neemt niet weg dat de outback natuurlijk wel heel bijzonder is.
Weet je zeker dat het funnel webs waren? Die zitten normaal ondergronds en alleen de mannetjes komen er uit om de vrouwtjes te vinden. Ze leven niet in/onder raamkozijnen, daar zijn ze te groot voor en drogen ze ook in no-time uit. Oh, ook niet onbelangrijk, funnel web spiders kunnen helemaal niet langs muren klimmen ;)

Last edited:
De staat van de kozijnen was op sommige plaatsen niet al te best, met hier en daar verrotte stukken met ruimtes waar gemakkelijk een funnelweb in past en op horizontale delen vaak vochtig genoeg om niet uit te drogen. Ze hoefden ook niet langs muren te klimmen aangezien we ramen tot op de grond hadden en daar waren dan ook de slechtste stukken en ze zaten ook vaak in de ruimtes onder de kozijnen. Dat in combinatie met rural living trekt dat wel spinnen aan. Inderdaad zagen we de mannetjes wel eens buiten hun schuilplaats, vaak na regenachtige periodes. Ik heb veel spinnen gevangen en bekeken op deze manier en ik vind het altijd leuk om de soort op te zoeken. Maar ik geef toe dat het lastig is om de funnelwebs van andere spinnen te onderscheiden en ik ging ook maar gewoon uit van de kennis van onze huiseigenaar.

Last edited:
In mijn andere leven zou ik graag bioloog zijn geweest lol...vind alles wat kruipt en doet en beetje gevaarlijk voor de mens is wel heel interessant. Ook in zee.

Ik ga eens kijken of we zonder sponsorship naar australie kunnen gaan verhuizen. Gewoon niet afhankelijk te moeten zijn van iemand of werkgever is het beste vind ik. En in d tussentijd eens een vacance naar australie en nz doen. Dan maar engelse test moeten doen..zal niet zo moeilijk zijn denk ik. Heb ook alle tijd van de wereld en zit nergens aan vast ofzo.

Belangrijkste voor mijn (ons) is dat onze katten geen risico lopen daar in huis om gebeten te worden door iets wat gevaarlijk voor hen ken zijn...zijn onze kids. Hoe doen jullie dat met jullie huisdieren? Is er enig risico voor hen? Iemand al mindere ervaringen gehad met wild animals?

In mijn andere leven zou ik graag bioloog zijn geweest lol...vind alles wat kruipt en doet en beetje gevaarlijk voor de mens is wel heel interessant. Ook in zee.

Ik ga eens kijken of we zonder sponsorship naar australie kunnen gaan verhuizen. Gewoon niet afhankelijk te moeten zijn van iemand of werkgever is het beste vind ik. En in d tussentijd eens een vacance naar australie en nz doen. Dan maar engelse test moeten doen..zal niet zo moeilijk zijn denk ik. Heb ook alle tijd van de wereld en zit nergens aan vast ofzo.

Belangrijkste voor mijn (ons) is dat onze katten geen risico lopen daar in huis om gebeten te worden door iets wat gevaarlijk voor hen ken zijn...zijn onze kids. Hoe doen jullie dat met jullie huisdieren? Is er enig risico voor hen? Iemand al mindere ervaringen gehad met wild animals?
Gezien je interesse voor alles wat kruipt en gevaarlijk is zou je misschien een snake catcher kunnen benaderen en vragen of je een keer mee mag als je hier bent. Zij delen je passie en doen ook veel aan educatie o.a. via Facebook (Sunshine Coast Snakecatcher 24/7 heeft vaak leuke posts). Dan krijg je een indruk van deze dieren in 'real life'. Er zitten en aardig wat in onze buurt (Sunshine Coast, Gold Coast, Lockyer Valley)

Wat gevat voor je huisdieren betreft, hangt het er een beetje van af van waar je woont. In Sydney hadden we de funnel web spiders, maar die zijn niet giftig voor honden. Er waren ook wel slangen, maar niet zo veel als waar we nu wonen (rural Queensland). Hier hoor je regelmatig van huisdieren die gebeten of gewurgd worden door slangen, maar dat zijn vaak kleine honden die de hele dag buiten lopen. Katten zie je hier niet zoveel.
Ik laat mijn honden nooit alleen rondstruinen en dat zou ik ook niet doen met katten als ik die zou hebben. Onze honden zijn altijd rond ons huis en daar komen slangen minder gauw (we houden het gras daar kort), hoewel we wel een paar keer een confrontatie hebben gehad met onze Duitse Herder en een slang. Gelukkig is hij niet gebeten, aangezien hij op mijn commando stil bleef staan. Dichter bij de stad heb je dit soort problemen niet of een stuk minder en verder naar het zuiden waar het koeler is, komen slangen ook veel minder voor.

Last edited:
Heb een paar emigratie bureaus gecontacteerd en de paar werkgevers waar ik de sollicitaties mee heb lopen zijn aan het informeren of ik uitsluiting krijg voor de testen omdat ik lang ik de usa heb gewoond. Zou Mooi zijn!
Nee onze kids (cats) zijn binnen katten. Of er moet een tuin gedeelte zijn die compleet afgesloten kan worden dan eventueel zouden ze alleen buiten mogen als wij ook buiten zitten natuurlijk.

Mijn partner is panisch voor giftige spinnen en gevaarlijke dieren. Als ex para commando heb ik al verschillende gevaarlijke dieren trainingen gehad. Maar idd op mijn lijstje staat al sowieso biologen en snake/ spider handlers contacteren om van te kunnen leren. Ook (zee) biologen ivm sharks en andere leuke diertjes. Hoop ook aboriginals te vinden die mijn hun oude survival technieken willen leren.

Helaas nog niets vernomen van de sollicitaties..zullen zien. Heb just vernomen van een vriend uit nl dat ie 3 mnd naar Australië is geweest..

Het zou me verbazen als je uitsluiting krijgt. Regels zijn regels en dat geldt hier meer dan waar dan ook. Toen wij de IELTS deden was er een Ierse jongen die ook gewoon de test moest doen, terwijl hij perfect Engels sprak. Het gaat immers niet alleen om het spreken. En lang in de USA wonen wil niet zeggen dat je het schrijven en lezen ook beheerst,mzowel je daar meestal wel van uit gaat. Wel hoef je voor een visum over het algemeen een lagere score te halen dan als je beroep geregistreerd moet worden (dat was bij mij zo) of als je extra punten nodig hebt voor een visum.

Wat insecten en reptielen betreft zijn jij en je partner wel twee uitersten! Maar zoals ik al zei, als je in de suburbs gaat wonen, zal je er weinig last van hebben. En een troost voor je partner, het went erg snel al die beestjes.

Hoi Janneke ja we zijn ene kant zeer verschillend..mijn leven is totaal Anders geweest dan de hare. Kom ' van de straat' zeg maar en zij uit rijke familie.
Nee idd het hoeft niet veel te zeggen dat ge ergens lang woont dat ge de taal goed schrijft en leest etc...maar 2 werkgevers waar ik momenteel een job application heb lopen vertelde mijn dit dus ga er maar vanuit dat ze kennis van zaken hebben?? En de waarheid spreken.

Maar ik ga liever op independent visum en zelf aanvragen dan ergens aan vast te moeten gaan zitten. Althans zo ben ik.
Kost meer tijd en geld misschien maar soit heb tijd genoeg.

Om de tussentijd maar vacance naar daar doen...

Heb ook nog andere opties lopen..niet Australië.

Misschien hebben die werkgevers ook wel gelijk. Ik weet het ook niet zeker, maar ik ben wel heel benieuwd. Het is sowieso het proberen altijd waard. Je hebt groot gelijk als je liever voor een skilled visum gaat. Dan kun je werken waar je wilt en hoef je niet perse als chef aan de slag. Als ik het zo hoor zal die IELTS voor jou wel lukken, tenminste als je geen problemen hebt met schrijven. Goed dat je tijd genoeg hebt en eerst nog een vakantie kunt plannen.

Back