Het leven in australie

[quote author=tinusv link=topic=1924.msg18290#msg18290 date=1118899862]tickets 972 euro (met z'n tweeen, dus 486 euro per stuk)[/quote]
Is dat met Onur Air ofzo? Ik dacht dat wij relatief goedkoop zaten met SIngapore maar daar hebben we toch meer dan het dubbele van jouw ticket voor neer moeten leggen... Vertel!

Er was rond januari een super actie bij Singapore airlines. En aangezien we in maart wilden vliegen... Voor die prijs wil je wel naar Australie!

[quote author=tinusv link=topic=1924.msg18308#msg18308 date=1118905842]
Voor dit geld heb je echt een brik, als je al wat kan vinden voor dit geld. De 2e handsautomarkt begint hier bij 5000 dollar en een beetje fatsoenlijke 2e hands kost wel zo'n 8000 dollar. Ik zou hier dus wat meer voor rekenen.
[/quote]

Nou niet overdrijven. Heb eventjes op Ebay gekeken en er is best wel veel te krijgen voor rond de 3000AUD en toch ook wel wat voor rondt de 1000AUD maar dan heb je idd een "king brik" :-D Maar 1000euro is idd iest wat aan de lagen kan. Helaas denk ik dat er voor ons niet meer in zit. Met moeite kan ik er 2000 euro van maken. We zien wel... :up:  

[quote author=Syl link=topic=1924.msg18293#msg18293 date=1118901047]
No "domestics" on-site please :-D :-D

Hiya Jelle

Dus het is de manier hoe je het kan vergelijken met turken en marokanen etc die in ons land komen wonen.
Zo zie ik het op deze manier.
"please explain" (voor een ieder die Pauline Hanson kent :)) Maar even serieus wat bedoel je precies?

Groetjes
Syl
[/quote]

Hoi Syl.

Sorry voor de onduidelijkheid maar het idee wat ik over emigreeren nu heb is op deze manier kan er gigantisch naast zitten.

Ik denk dat als mensen gaan emigreren naar Australie het ongeveer hetzelfde is als marokaanse/turkse noem maar op in nederland komen wonen. Want ze wonen vaak in flatjes hebben weinig sociale contacten, ze beheersen de taal niet goed noem het maar op.

Ik denk namelijk dat als ik daar zou zitten een beetje in de zelfde situtatie zit.

Alvast bedankt vind het ook super dat hier zo goed op gereageerd word !!!

Jelle

Toch meestal wel een beetje (veel) anders hoor Jelle. De mensen die jij bedoelt (denk ik toch) zijn vaak - niet Westers - opgevoed en er is sprake van (veelal) grote cultuurverschillen. Jij denkt denk ik nog te veel aan hoe het vroeger was, klopt dat? Omdat Australië ook 'westers' is vallen (vind ik) de verschillen heel erg mee. Ik snap je wel, en je bent nog jong dus - al ben je volwassen - je hebt (denk ik) nog weinig referentiekaders. Ben je al eens in het buitenland op vakantie geweest???? (Amerika, Turkije, Egypte, Australië, Aziatische landen???). Als je dit wat meer doet merk je vanzelf wat aanpassen betekent en hoe verschillend dit per land en cultuur kan zijn. Geeft niks, rimpels komen met de jaren en (bij de meesten  :)) levenservaring ook. Doei Jelle en goed van je dat je er zo intensief mee bezig bent!!!!  :up:

Groetjes Miranda

[quote author=Jelle link=topic=1924.msg18368#msg18368 date=1118930258]
Ik denk dat als mensen gaan emigreren naar Australie het ongeveer hetzelfde is als marokaanse/turkse noem maar op in nederland komen wonen. Want ze wonen vaak in flatjes hebben weinig sociale contacten, ze beheersen de taal niet goed noem het maar op.
Ik denk namelijk dat als ik daar zou zitten een beetje in de zelfde situtatie zit.
[/quote]

:? :? Kan ongeveer wel begrijpen wat je bedoelt op een heel oppervlakkigen manier heb je gelijk, Maar aan de anderen kant vind ik me zelf nog steeds geen economische vluchteling en ik ben dan ook erg gemotiveerd om de taal te leren. Daarnaast  geef ik duizende euros uit om een visum te krijgen. Dus in die zin zit je er helemaal naast. En ja er is een grote groep medelanders die slecht nederlands praten juist omdat het vluchtelingen zijn en dus zijn het  geen gemoedelijken/ hoog gemotiveerden emigranten die hier voor hun lol komen en de taal en cultuur willen accepteren cq waarderen. Verder hou ik het hier maar bij :roll: voordat ik nog een aantal anderen meningen neerzet over onze vrienden uit Noord afrika en omgeving :-x  

Ja, ik vind als je naar Australie gaat moet je je aan dat land aanpassen en zij niet aan jou. Dat mis ik bij mensen die naar Nederland komen nog wel eens. Komt veel voor dat ze al jaren hier wonen en nog steeds geen woord (duidelijk) nederlands spreken.
Natuurlijk zal ik straks er best wel wat Nederlandse gewoonte op nahouden, want ik ben en blijf Nederlander, maar voor de rest.......go with the flow.......

Ik denk het liegt absoluut aan jezelf.
De drempel ligt al wat lager, zoals Miranda zij, omdat het ook een 'westerse' cultuur is.

En het ligt gedeeldelijk eran waarom je gaat. Of meer daaran of je 'moet gaan'
of je wilt gaan. Ik 'moest' in Nederland wonen omdat ik bij mijn vriend wilde zijn.
En Ik heb mezelf een beetje geisoleert omdat de cultuur hier niet echt van mij is.
maar dat gevoel had ik in Duitsland ook al. Dus maar een klein vriendenkrigentje van
mensen met soortgelijke levens-opvattingen.

De Australische cultuur, als zoeits bestaat spreekt me meer aan. Ik maak met mensen die
uit australie komen of er geweest zijn veel makkelijker contact en sluit er makkelijker
vriendschappen me. Dus ik denk ik ga me als een vis in het water voelen.

Het ligt dus eran hoe zeer de cultuur daar bij je past. (Dan komt de taal vanzelf,
die pick je dan van je vrienden op.)

En andere punt is: Australie is een mix van verschillende culturen.
De orspronglike bewoners (Aboriginals) zijn helaas meer een randgroep.
Maar dat betekend ook dat je niet echt een vreemdeling bent, want dat zijn
ze daar bijna allemaal.

Ik geloof dus dat het einige reden waarom mensen geisoleert zijn is omdat ze ervoor kiezen.
(En dat geld nu ook op andere gebieden... tenzij.... ok ik ga nu geen discussie
over 'prejudice starten'  :-D)

Plus, volgens mij zijn Australiers zeer gastvrij...
En je moet 'bewijzen' dat je aan de economie kan bijdragen (behalve met temporary visa)
enzofoort , enzofoort.

Dus volgens mij is er geen reden om je ongerust te maken.
Als je dat niet per se wilt ga er niet deel uitmaken van een geisoleert randgroepje.

Ooops. Is weer lang geworden   :lol:

[quote author=tinusv link=topic=1924.msg18317#msg18317 date=1118909965]
Ik zal niet ontkennen dat er geen auto zijn die 2000 dollar kosten, maar je vind er niet veel.
[/quote]

uh...een backapcker auto vind ik ook al goed genoeg, als backpackers er in een jaar 25000km mee kunnen rijden zal ie ook wel voldoen als stadsautotje denk ik? Sydney bij. Travellers Autobarn, Car Sale op Kings Cross verkopen plenty of cars, en goede met garantie, voor rond de 3000 dollar. Goedkoper kan ook, maar dan heb je inderdaad geen garantie en een echt brik.....

Nu rij ik in nederland ook in een oude bak, ik denk altijd maar zo als ie maar rijdt. Voor dat geld in australie heb je een leuke Holden of Ford Falcon :lol:

Gr. Sab

[quote author=Sabien link=topic=1924.msg18381#msg18381 date=1118939986]
Nu rij ik in nederland ook in een oude bak, ik denk altijd maar zo als ie maar rijdt. Voor dat geld in australie heb je een leuke Holden of Ford Falcon
[/quote]

Wat is er leuk aan Ford of Holden (Slopel)???

DE PRIJS  :-D

En Japan is om de hoek dus keus genoeg. :wink:
Een Samsonite koffer is hier in de reclame, kost daar $600
Dat is met alles wat ze moeten overvaren.

En heb je eenmaal geld genoeg, kan je elk model of merk
kopen dat je wil  :-o

[quote author=Maluka link=topic=1924.msg18383#msg18383 date=1118943457]
[/quote]

The aussie way of life.......? :-D

Hai,

Michiel en Sylvia, met wie zijn jullie verhuisd als ik vragen mag? (Welk bedrijf?)

Heb nu een aantal 'quotes' liggen voor 6m3 voor Euro 2.500. Ik weet hoe minder je meeneemt hoe duurder het wordt maar als iemand mij een bedrijf kan aanbevelen met redelijk scherpe prijzen hoor ik het graag.

Cheers,
Kate :|

Hi Jelle!

Thanks voor de uitleg! Snap nu wat je bedoelt.....het is inderdaad wel een ander verhaal hier. Maar dat komt ook door de manier van leven, de samenstelling van de bevolking, etc. Ik persoonlijk denk dat (als je eenmaal gesettled bent en je de grootste kosten achter de rug hebt :)) je met veel minder geld gelukkig kan zijn hier. Hier kun je nog veel leuke dingen doen die niet al te veel kosten. Mede omdat je gewoon veel meer buiten leeft. Uit eten is hier nog altijd goed te betalen, er wordt heel erg veel voor kinderen georganiseerd (minder belangrijk voor you right now :) maar wel belangrijk voor ons met twee jonge kinderen).

Met een mediocre salaris kan je toch in een (voor Nederlandse begrippen) mooi huis wonen MET tuin. Als wij nu terug zouden gaan naar Nederland (absoluut niet van plan :)) dan zouden we hoogstwaarschijnlijk "zes hoog, drie achter" komen te zitten. Want een eventuele stap terug van Australie naar Nederland zal (financieel) niet mee vallen....denk ik)

Groetjes
Syl

[quote author=Sabien link=topic=1924.msg18391#msg18391 date=1118951432]
[quote author=Maluka link=topic=1924.msg18383#msg18383 date=1118943457]
[/quote]
The aussie way of life.......? :-D
[/quote]

Hmm...dan ga ik wel voor de "Toyota Landcruiser" Aussie way of Life :)

Hallo Allemaal,

Ik moet bekennen dat jullie gelijk hebben, heb namelijk nog weinig gezien van verschillende culturen (spanje en nog niet verder). Misschien steek ik er iets van op zit namelijk over een maand in Turkije :)
Ook ben ik inderdaad nog jong en er kan van alles op mijn pad komen. Over 2 jaar ben ik klaar met school en dan ga ik eerst minimaal voor een jaar naar Australie met een geschikt visum. Working dinges heete het ongeveer  :roll:

Veel plezier allemaal en harstikke bedankt

:humble: :applaus: :thankyou:

Jelle

[quote author=Jelle link=topic=1924.msg18499#msg18499 date=1119031411]
Ik moet bekennen dat jullie gelijk hebben, heb namelijk nog weinig gezien van verschillende culturen (spanje en nog niet verder). Misschien steek ik er iets van op zit namelijk over een maand in Turkije :)
Ook ben ik inderdaad nog jong en er kan van alles op mijn pad komen. Over 2 jaar ben ik klaar met school en dan ga ik eerst minimaal voor een jaar naar Australie met een geschikt visum. Working dinges heete het ongeveer  :roll:
[/quote]

Ahhh mogen we mee :p We zijn 2 jaar geleden 3 weken in Turkije geweest (Alanya). Lekker eten, perfect weer, vriendelijken mensen. Wel eventjes wennen 5 maal per dag gaat die moskees af. Na een paar dagen hoor je ze niet meer :up:  Toen hadden me vrouw en ik al zo iets bekijk het maar, we blijven in Turkije en we zien wel. We hebben echt eventjes staan twijfelen voor dat we de bus naar huis namen :cool: :wall:
Groetjes Barry

Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoeveel je ongeveer moet betalen voor een vrijstaande woning in een buitenwijk (in Sydney, Melbourne, Perth etc). Is het makkelijk om aan een vrijstaande woning te komen?

Op de site van kun je een idee krijgen van de huisprijzen.
http://www.realestate.com.au/ (een Aussie versie van funda).

Back