Het plaatje na positieve TRA

Jack

Well-Known Member
Na de vraag verplaatst te hebben van "het laatste nieuws"(positieve skill assessment), hier naar "Skilled visa".

In ongeveer 2 weken gaan wij de papieren opsturen naar de DIMIA om ons visum aan te vragen.
Goedkeuring van de TRA , carpenter/joiner 4411-11, was al binnen.
Hoe moet ik het volgende plaatje zien bij deze aanvraag.
Wat wil de DIMIA van ons, waar kijken ze naar,wat checken ze, wat doet de DIMIA bij de aanvraag van het visum.
Wat de TRA doet, werk en leerervaring checken, relatie checken enz. enz. , dat is me duidelijk.
Gaat de Dimia dit ook checken of hoe moet ik het plaatje zien.

Groeten uit het koude Belgie,

Jack :evil:

Jack, my friend.

Uit je post begrijp dat je dus al wel alle forms hebt ingevuld? En dat je ook alle papieren die je naar TRA hebt verstuurd, klaar hebt om naar DIMIA te versturen?

DIMIA kan inderdaad ook alle referenties en dergelijke checken. DIMIA moet jou namelijk punten toekennen voor werkervaring en dus kunnen zij referenties gaan controleren. Maar als jij alle papieren in orde hebt, dan kan daar weinig misgaan.

Jij hebt een beroep op de MODL list, dus dan word je met voorrang behandeld. Als je na een maand of 4 een case officer krijgt toegewezen, zul je, als alles goed zit, een verzoek krijgen voor de medicals en om een VOG op te sturen.

Als je specifieke vragen hebt, just shoot.
Ik weet lang niet alles, maar anderen dan weer wel.

:up:

Klopt, in tegenstelling tot sommige assessment-authoriteiten is de DIMIA geen subjectief beoordelingsorgaan. Zij checken alleen of je aan de regels(die vooraf bekend zijn) voor het door jou aangevraagde visum voldoet!

Welke tijd neemt DIMIA dan totaal in beslag. Ik had gelezen van Rob dat het wachten op een case officier met een beroep op de modl ongeveer 3 maanden is, welke tijd neemt DIMIA dan nog?

Het duurt zo'n 3 maanden (of langer) alvorens het bij een case officer op zijn bureau ligt, vervolgens gaat die het beoordelen.  Vraagt dan nog om papieren die nog ingediend moeten worden, zoals VOG en Medicals.  En zal daarna je visum pas granten. Dus na een case officer toegewezen gekregen te hebben gaat er nog wel weer even een maandje (of 2) overheen.

Hallo Jack, ik moet nog een beetje wennen dus ik heb deze vraag al onder andere topics gesteld, maar ik sta op het moment internationale cheque aan te vragen. Dus eigenlijk heb ik een aantal vraagjes aan jou.
Wanneer word je ingedeeld voor carpenter/joiner en wanneer alleen voor carpenter.
Waar ligt de grens?
En hoe heb jij zo snel je TRA binnen, nog geen drie weken, petje af hoor!
Heb jij soms de  priority gedaan Ik hoor wel dat het tegenwoordig niet meer uitmaakt of je versneld of de gewone procedure doet.
En stuur je die cheque dan mee met je aanvraag?????????????????

Groetjes, Mariette

Hee Jack!

Lijkt erop dat wij tegelijkertijd gaan insturen! Kijken wie als eerste visum heeft  :lol:
Beide MODL.
Zitten we straks (ook nog weer) in hetzelfde vliegtuig naar  Brisbane! (ik gok op september)

Ik heb overigens mijn VOG er al bij inzitten en ga waarschijnlijk na insturen en ontvangen van aanvraag in Adelaide mijn medicals alvast boeken en doen!

Henriette

Back