Het Roer om van RTL 4 gaat naar Sydney

Nomaden_Chef

New Member
Beste mensen,

aanstaande donderdag om 21:30 engelse vrouw immigreert naar Sydney, Wordt geconfronteerd al die uitdagingen als

nieuw emigranten in Aussi land  :)

Groeten
 
Sara, is het niet op internet te bekijken?
Ik geloof dat je via Talpa alle commerciele zenders kunt kijken.
 
Lin,

Ik sta er versteld van dat je nog steeds zo op de hoogte bent van de dingen die hier (Nederland) spelen.

Groetjes, Mariette
 
Nee maar wel een heel ander leven waar je in moet/wil gaan passen en dat kost toch ook veel energie zo met z/n viertjes, Bv hoge bekeuringen met puntenvermindering.

En voor mijn gevoel zit jij er al jaaaaaren :)
 
:-D Mariette, grappig dat je dat zegt! Ik ben voor mijn gevoel jaaaaaren bezig geweest met het behalen van het visum! En zitten nu heerlijk te genieten van het legaal wonen en werken hier in Australie! En dat aanpassen dat gaat redelijk vanzelf  :wink:
Maar ik kijk nog steeds NL tv op computer hoor! Rozegeur Wodka Lime en veel programma's van Ned 3.
 
Naaah... heb net ff gekeken, maar deze dame was na 4 (!) maanden alweer terug in Engeland! Ze zei zelf ook wel dat 4 maanden niet lang genoeg was om echt te kunnen zeggen dat je het echt geprobeerd hebt, maar ze wilde terug....

Tjoh, zat dat zo allemaal eens te bekijken en volgens mij kon je heel duidelijk zien dat Steve de echtgenoot zwaar teleurgesteld was over de terugkeer. Kan ik me ook goed voorstellen, hij had een zware baan in Engeland waar hij bijna altijd aan het werk was (incl. zaterdag) en ging in Sydney werken bij een vriend van vroeger als meubelmaker (oid) en was nu al om drie uur 's middags klaar zodat hij samen met zijn dochter (Zena, zijn vrouw wilde meestal niet mee), allemaal leuke dingen kon doen. Ook Abby de dochter was binnen no-time gewend en had al nieuwe vrienden gemaakt op school. Alleen zoon Wesley was na 2 dagen al teruggegaan naar Engeland omdat hij zijn vriendinnetje niet kon missen.

Natuurlijk zie je niet alles, maar het kwam op mij over alsof Zena eigenlijk al vanaf het begin niet echt wilde... Vanaf dag 1 zag je haar op tv eigenlijk alleen maar piepen over dingen die haar niet aanstonden. Nogmaals, je ziet op tv natuurlijk niet alles, maar als je 1,5 jaar bezig bent geweest om je visum te krijgen, zou je toch mogen verwachten dat je op z'n minst langer dan 4 maanden bekijkt of dit je gaat bevallen.

Afijn, ze zijn weer terug, Steve heeft zijn oude baan terug en "all back to normal"
Het was heel interessant om te zien, maar ik ga ervan uit dat het bij de meesten van ons toch wel iets anders zal gaan  :-D.

Groetjes,
Lela
 
Ja, ik hoop het wel ja.
Maar het kan nog erger hoor. Zo heb ik eens een verhaal gehoort over iemand die haar visum kreeg, haar huis had verkocht, haar baan had opgezegd enz. enz. enz.. oftewel iemand die eigenlijk niet veel meer had dan nog wat zakcenten om in Australië te kunnen overleven. Toen kwam ze op schiphol, ging ze inchecken, van iedereen afscheid nemen, door de douane heen en voordat ze in het vliegtuig ging...... durfde ze niet...... Haar bagage werd van boord gehaalt, ze ging weer door de arrivals heen en daarna zat te janken bij haar ouders.

Ja, dat is toch wel erg triest he?
 
Deze serie van Het roer om hebben we vorig jaar ook gezien maar dan van een aantal (ik geloof 6) verschillende families, zouden ze deze families dan nu per aflevering in z'n geheel laten zien.
Er zaten toen een aantal leuke en een paar vervelende bij.
Komen er nog meer afleveringen ? Wij kijken er natuurlijk wel naar ook al weten we wel wat er gaat gebeuren.

groetjes Manja :)
 
[quote author=sarabaes link=topic=4756.msg60258#msg60258 date=1148386691]
RTL4....doeme, dat kunnen wij in België niet pakken ....  :|

Sara[/quote]

Doeme , g$dverdµomme zul je bedoelen,  :-D

Maar Sara ik ook niet, dat word weer mijn ouders mailen, die in Nederland wonen, of ze het op willen nemen.

Cheers,

Jack :evil:
 
Volgens informatie op British Expats is het na hun terugkeer vrij snel uit gegaan tussen de zoon en zijn verloofde en zijn ze vervolgens weer terug verhuisd naar Sydney!
Eind goed, al goed dus  :-D
 
[quote author=memswear link=topic=4756.msg60601#msg60601 date=1148642831]
Deze serie van Het roer om hebben we vorig jaar ook gezien maar dan van een aantal (ik geloof 6) verschillende families, zouden ze deze families dan nu per aflevering in z'n geheel laten zien.
Er zaten toen een aantal leuke en een paar vervelende bij.
Komen er nog meer afleveringen ? Wij kijken er natuurlijk wel naar ook al weten we wel wat er gaat gebeuren.

groetjes Manja :)
[/quote]

Ja er komen nog meer uitzendingen. Iedere donderdag om 21.30 uur. En wat jij denkt dacht ik ook, zullen ze het nu samen gekoppeld hebben per families in plaats van stukjes. Vorig jaar hebben wij gedeeltes gezien en alleen de laatste stukjes. Ik zag ook nog andere afleveringen en die werden de laatste tijd ook herhaald, dus ik was het al in de gaten aan het houden wanneer Australie weer voorbij zou komen. Nu dus. We kunnen er nog twee kijken in Nederland voordat we zelf naar Australie vertrekken.
 
Ik heb vorige jaar ook gekeken, en ik ben wel van plan om weer te kijken, maar weet iemand waar ik nog meer film over Australie kan vinden.

RTL Travel heb ik wel, maar verder kan ik niets vinden. Iemand iets leuks gevonden ?

:up:
 
[quote author=Gringo link=topic=4756.msg60636#msg60636 date=1148663171]
Ik heb vorige jaar ook gekeken, en ik ben wel van plan om weer te kijken, maar weet iemand waar ik nog meer film over Australie kan vinden.

RTL Travel heb ik wel, maar verder kan ik niets vinden. Iemand iets leuks gevonden ?

:up:
[/quote]

probeer als je lid bent van de bibliotheek om daar eens te kijken. Mijn ouders hebben er een videoband vandaan. (nog niet bekeken, maar gaan we zeker doen)

Groetjes Astrid Vis
 
Ik vond die Zena toch ook wel een echte tuthola! Het was idd zoals iemand hiervoor al schreef (sorry, weet niet meer wie het was) alsof ze niet echt wilde. Als je besluit te gaan emigreren weeeeet je toch dat de eerste periode niet de makkelijkste zal zijn?

Voorlopig ga ik er maar van dat mijn eerste tijd in Oz niet makkelijk zal zijn. Maar ik ga doorzetten tot ik er bij neer val om er het beste van te maken!

Cath
 
Het zijn, voor zover wij het gezien hebben, wel andere families dan de vorige keer.
Best leuk om te zien, maar jammer dat ze dan bij RTL 4 niet weten te vertellen dat die familie inmiddels weer in Sydney woont...
 
Een paar jaar geleden is er een serie gemaakt "veronica goes down under" -dat was echt een hele leuke informatieve series (met brigitte Maasland, Gijs staverman etc)
Mijn Man heeft vorig jaar ook het roer om gekeken en daar werd vaak en heftig negatief gereageerd. "THIS DID NOT HELP MY CAUSE"
miel
 
Back
Top