Het weer in Australie (KNMI)

TSJEE.....

Afdruk ...CO2..STOP ALLES MAAR ONDER DE GROND.
g^&*DV*)(ME . Heb je de vorige mail niet gezien.

ER ZIJN GEEN BANANEN......

Nee Jack ik had de vorige meel niet gezien, sorry was aan't typen!
Er zijn nog wel bananen hier, maar ze zijn verschrikkelijk duur.
Dan maar biologische mandarijnen gekocht (anders krijg ik op me kop)
En in de NT is het altijd en constant 't zelfde warme weer dus jij hebt helemaal geen recht van spreken :p

Er wordt hier in Australiue wel degelijk gebruik gemaakt van de zon als energie bron! Je kan hier nl. heel leuk zonnepanelen laten plaatsen op je dak en de energie die daar bij vrij komt gebruiken voor je eigen huis. Alles wat je overhoud kan je dan terug verkopen aan het energie bedrijf voor een leuk prijsje! Maar nu spreek ik misschien weer alleen voor "ons in het Westen..." Ik weet dat Hummer een huis bouwt en daar zitten panelen op, wij zijn ons nu ook aan het verdiepen in de materie en ontzettend veel huizen hier in de omgeving hebben ok zonnepanelen.

En Australie begint ook eindelijk het prachtige fenomeen windenergie te ontdekken en ziet dat niet meer als een toeristische attractie! Ga nog geen windmolen in mijn tuin zetten, maar in de omgeving van Lancelin (iets ten Noorden van Perth) gaan ze deze nu ook bouwen en ik heb er aardig wat van gezien tijdens onze rondreizen :)

Is er geen zon dan heeft Jack geen warm water.
Ik heb altijd warm water dus ik gebruik de zonne energie goed.

En er is hier (bijna) altijd zon.

Cheers, :smile:

Jack :evil:

Als er geen zon is hebben wij toch wel warm water, want de tank heeft een electrisch element voor bewolkte dagen. :wink: Maar ook op bewolkte dagen of in de winter doen de zonnepanelen nog goed werk. Je krijgt dan alleen lauw en geen heet water. Maar het spaart toch electriciteit. In Australie is het een goede investering.

Groetjes,
Rixta

Back