Hey iedereen

Welkom hier Oberon, en gefeliciteerd met je Aussie paspoort! Hoe lang heeft het uiteindelijk geduurd voor je 'm in handen had?

Weet ik niet precies.. Maar Australische wel in ieder geval, niet automatisch maar via citizenship by descent. Mijn vader is Nederlander er ik ben in Nl geboren.

Welkom hier Oberon, en gefeliciteerd met je Aussie paspoort! Hoe lang heeft het uiteindelijk geduurd voor je 'm in handen had?

Goh, wanneer ik alle papieren bij elkaar had (geboortecertificaat, identiteitspapieren, bewijzen van woonst) en m'n aanvraag bij de ambassade indiende eigenlijk niet meer dan 14 dagen.

Daarvoor heb je links en rechts dingen te aan te vragen bij de gemeente etc, maar ik heb eigenlijk meer tijd (en geld) verspeeld door dingen aan te vragen (AFP Police Check, Proof of Citizenship,...) die ik uiteindelijk niet nodig had. Geboortecertificaat was nog het lastigst aan te vragen zonder enig bewijs of papieren.

En ondertussen is m'n reis geboekt, op 31 augustus vlieg ik naar Australië! Landen in Sydney, dat 7 dagen verkennen, dan in 7 dagen rijden van Sydney naar Melbourne en vervolgens nog eens 7 dagen Melbourne verkennen. Eigenlijk gewoon om te zien waar ik in de toekomst wil wonen. Ik kijk er naar uit!

Dat weet ik, maar ik heb maar 3 weken tijd en dan wil ik niet constant in de vlieger zitten.

En 't is ook om te zien waar dat ik ergens zou wonen, en dan twijfel ik wel tussen die twee. Voor zover ik weet zijn dat de twee steden met de meeste werkgelegenheid voor IT'ers. 'k Heb mij laten wijsmaken dat het weer in Sydney toch beter is dan Melbourne (veel 'drizzle'), dus dat staat momenteel bovenaan in m'n lijst.

Back