Hi there, want to meet people

Diana

New Member
Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier en ik zal mij even voorstellen. Mijn naam is Diana en ik ben 25 jaar oud. Een paar jaar geleden begon mijn interesse voor Australië en nu wil ik al zo lang graag naar Australië. Alleen ik heb zoveel websites bekeken en ik ben ook naar beurzen geweest, maar ik zit toch nog te twijfelen wat ik het beste kan doen. Op dit moment lijkt het mij leuk om voor een jaar daar te gaan wonen en werken maar weet ook niet zo goed hoe ik dit het beste kan aanpakken. Mijn probleem is namelijk dat ik niet alleen wil gaan, dus ik zou het leuk vinden om misschien met mensen te chatten die ook graag naar Australië willen en ook niet alleen willen gaan. Ten tweede als je op een Work Holiday Visum daar naartoe gaat, dan mag je overal maar 3 maanden werken en dan moet je steeds weer op zoek naar ander werk. Is het niet mogelijk om gewoon ergens een baantje voor een jaar te krijgen? Want ik weet niet of ik dan ook wel steeds om de paar maanden weer naar nieuw werk wil gaan zoeken. Ten derde als het mij erg goed bevalt in Australië dan wil ik ook wel daar naartoe emigreren.

Ik ben dus op zoek naar mensen die net als mij naar Australië willen gaan, maar ook de knoop nog niet hebben doorgehakt.

Groetjes,
Diana
 
Hoi Diana, wekom.

Als ik het verhaal zo van je lees, zou een WHV nog niet eens zo gek zijn voor je, maar onder die max. 3 maanden kom je niet onderuit. En waarom zou je; op die manier kun je ook wat zien van Australie. Australie is een mooi land en er valt zoveel te zien. Als je de mogelijkheid hebt om voor een jaar die kant op te gaan, zou ik niet op 1 plek blijven als ik jou was. De meeste Australier krijgen vaak niet de kans om meer te zien van hun land dan hun omgeving (ongeveer 2 a 3 keer de oppervlakte van Nederland). Ik zou rondreizen, hier en daar wat werken om van te kunnen leven, de sfeer proeven van het land en de mensen en dan een beslissing nemen wel of niet emigreren.

Suc6!
 
Hoi Diana,

Welkom en inderdaad een WHV is denk ik het beste om te doen. Wat Jeroen al zegt, je kan dan rondreizen en alle mooie plekken zien. Op die manier krijg je ook meteen een idee waar je t het meeste naar je zin hebt.

Ik ben toendertijd als temporary resident gegaan, via een stage, maar ja daar krijg je geen geld voor dus dat schiet niet op.

Er zijn vast genoeg mensen die ook naar australie willen. Zelf ben ik er ook weer over na aan het denken, maa rik weet het allemaal nog niet, aangezien ik net afgestudeerd ben.

Oh en trouwens ik kom uit Waddinxveen (ik zag bij jou Gouda staan).

Groetjes
 
Ja, ik kom inderdaad uit Gouda. Hoewel ik daar niet echt blij mee ben. Ik vind het zelf niet leuk meer om hier te wonen. Ik moet het gewoon maar proberen denk ik om een jaar naar Australië te gaan. Mocht het tegenvallen dan kan ik toch zo weer terug naar Nederland. Maar ik hoop het niet, want dat zou zonde zijn. Ik heb ondertussen veel geld gespaard dus het is ook onmogelijk om daar ineens zonder geld te zitten. Vorig jaar ben ik helemaal niet op vakantie geweest en het jaar daarvoor ben ik alleen maar 2 weekjes naar Portugal gegaan. Ik heb daar nog familie wonen waar ik kan verblijven en eten&drinken, dus dat kost mij ook helemaal niks. Maar ik denk dat ik het ook best wel eng maar spannend vind. Ik ben vaak in het buitenland geweest maar nog nooit zo ver weg en dan door zo'n groot land reizen. Maar ik wil dit toch wel graag doen.
 
Jeroen said:
Hoi Diana, wekom.

Als ik het verhaal zo van je lees, zou een WHV nog niet eens zo gek zijn voor je, maar onder die max. 3 maanden kom je niet onderuit. En waarom zou je; op die manier kun je ook wat zien van Australie. Australie is een mooi land en er valt zoveel te zien. Als je de mogelijkheid hebt om voor een jaar die kant op te gaan, zou ik niet op 1 plek blijven als ik jou was. De meeste Australier krijgen vaak niet de kans om meer te zien van hun land dan hun omgeving (ongeveer 2 a 3 keer de oppervlakte van Nederland). Ik zou rondreizen, hier en daar wat werken om van te kunnen leven, de sfeer proeven van het land en de mensen en dan een beslissing nemen wel of niet emigreren.

Suc6!

ik ben eens met jeroen neem WHV visa rondriezen en zelf beoordelen wat jij van australia vindt.

Gr
Badri
 
Zijn er op dit moment mensen die naar Australië willen gaan voor een bepaalde periode? Mij maakt het niet uit, maximaal 1 jaar minimaal 3 maanden. Ben benieuwd of er mensen alleen gaan en hoe hebben ze zich hierop voorbereid.
 
Ben nu nog niet van plan om te gaan, maar volgend jaar. ben 2 jaar geleden wel alleen gegaan en eerlijk gezegd heb ik toen mn visa aangevraagd, een ticket geboekt, mn paspoort gepakt en vertrokken. Meer voobereiding ha dik niet gedaan, heb alles over me heen laten komen en ik vond dat zelf wel errug leuk.
 
Hi Diana! Ik niet ! Ik wil permanent in Australië gaan wonen en werken en het reizen door Australië daar ter plekke doen !

Ik ben nog bezig met het afwachten of ik mijn registratie als verpleegkundige in Oz krijg, dan kan ik aan de slag voor een visum ! :D

Veel suc6 en plezier met het vinden van een reismaatje ! :)
 
Ja, ik zit zelf ook te denken aan emigreren. Maar dat is wel een beetje raar als je nog nooit in dat land geweest bent. Nou veel succes ik hoop dat het jou lukt om in Australië permanent te gaan wonen, maar dat zal we lukken aangezien je als verpleegkundige wilt gaan werken.
 
Nou het valt mij best wel tegen om mensen te vinden. Ahoewel, ik ben wel mensen tegengekomen die naar Australië gaan maar die gaan dit jaar nog of die willen iets heel anders gaan. Omdat ik volgend jaar februari al een vakantie heb gepland die ik niet wil uitstellen (ik wil graag wat familie bezoeken) wil ik volgend jaar na februari graag gaan. Ik loop nu ook met het idee om misschien voor 6 maanden/1 jaar te gaan op vakantie, en afentoe misschien wat vrijwilligerswerk te gaan. Zo hoef ik niet de hele tijd te werken en heb ik toch ook wel vakantie. Maar goed ik heb nu alleen ideeën, en graag wil ik met mensen praten die ook graag willen gaan en misschien ook nog niet weten wat ze precies willen gaan doen.
 
"diana_de_sousa@hotmail.co said:
Ik loop nu ook met het idee om misschien voor 6 maanden/1 jaar te gaan op vakantie"]

Ik weet dat er organisaties zijn die dit doen. Ze gaan dan met een club mensen naar het betreffende land en in de eerste week helpen ze je met het vinden van accomodatie, verkrijgen van tax-file-number en al het andere wat je nodig hebt om daar te werken. Vervolgens kan je helemaal je eigen gang gaan en rondreizen of op zoek gaan naar werk.

Een vriend van me heeft dit gedaan op een working holiday visa. Weet niet via welke organisatie, maar zoiets moet ongetwijfeld te vinden zijn op internet. Dan kan je meteen met andere mensen in contact komen die hetzelfde doel voor ogen hebben.

Succes!
 
Ik heb ook op een WHV gewerkt en wel 11 maanden bij dezelfde werkgever als Kok / take away manager bij een visrestaurant in Melbourne. Wist wel dat het officieel maar 3 maanden mocht maar wat doe je als je meer dan ( 13 jaar geleden) 1500 gulden per week netto verdient. Heb ook nog bij het verlaten van Australie een Tax return formulier ingevuld en eenmaal in Nederland kreeg ik gewoon een cheque die ik bij de bank kon inwisselen. Wellicht dat ze nu strenger zijn, dat weet ik niet.
 
Hey Diana,

Natuurlijkj is het een hele onderneming maar gewoon alleen de reis beginnen lijkt mij echt een hele goede oplossing. Zelf ben ik jaren geleden met 3 vrienden die kant op geweest. Ook leuk maar de ervaring is toch anders. Wanneer je alleen reist maak je nou eenmaal eerder contacten en andere ook met jou. Verder kom je altijd wel mensen tegen met dezelfde interesses etc. Kun je altijd nog stukken samen reizen.

Weet zo 123 niet wat de voordelen zijn om met een organisatie die kant op te gaan. Gewoon naar Australie vliegen, tax-file nummer aanvragen en bankrekening openen (visa regel je hier in NL). Dan kun je dus opzoek naar werk indien dit nodig is. Dit kun je allemaal prima zelf doen en daarvoor heb je echt geen organistatie nodig.

Een collega van mij is onlangs ook 4 maanden in Australia geweest. Ook zij reisde alleen en dat is prima bevallen.

Succes ermee.
 
Back
Top