hiddink

rob en jeanine

XPdite Sponsor
do 13 okt 2005, 07:44 | 29 reacties
Hiddink met Australië tegen Uruguay
MONTEVIDEO - Het door Guus Hiddink gecoachte voetbalelftal van Australië gaat met Uruguay strijden om een van de laatste tickets voor het wereldkampioenschap. Dat is het resultaat van de laatste speelronde in de Zuid-Amerikaanse kwalificatiepoule. Uruguay won woensdag thuis met 1-0 van het al geplaatste Argentinië dankzij een doelpunt van Inter Milaan-aanvaller Recoba.

Australië bereikte de play-offs als beste land van Oceanië. Op 12 november treffen beide teams elkaar in de Uruguyaanse hoofdstad Montevideo, vier dagen later is de return in Sydney. 
 
Uruguay is echt een rotploeg om tegen te spelen. Vier jaar geleden moest Australie ook tegen Uruguay en toen vlogen ze eruit. Thuis nog met 1-0 gewonnen, maar uit met 3-0 verloren. Ik vraag me echt af of ze het nu wel zullen redden. Ik heb mijn vraagtekens bij het team en bij de vorm bij een aantal spelers zoals Kewell, Emerton, Cahill, Bresciano, Viduka en nog een aantal.
Ik hoop echt van ganse harte dat Oz zich plaatst voor het WK, want het is alweer sinds 1974 dat het zich niet meer heeft geplaatst voor het WK. En da's gewoon een slechte zaak.
Ik ben dan ook blij dat Australie straks bij Azie wordt ingedeeld, want het nivo in Oceanie is echt dramatisch en ook Nieuw-Zeeland is erg ver afgegleden.
Laten we het hopen voor Guus en zijn mannen!!!!
 
[quote author=Jean76 link=topic=2844.msg31406#msg31406 date=1129204671]
Laten we het hopen voor Guus en zijn mannen!!!!
[/quote]
Laten we het hopen voor Guus en  :shout: ONZE mannen!!!!

wel positief blijven natuurlijk  :lol1: :lol1: :rotflmao:
 
Ik heb 'The Goose' hier al geregeld voorbij zien komen met zijn boerenkool engels op het Australische scherm.

Sinds hij trainer van het aussie team is, lijkt foeballuh hier ietsie populairder! Of heb ik het mis?
 
@Rene-L: Die term slaat hier op de sport AFL, een vreemde combinatie van rugby en voetbal:

http://www.anu.edu.au/andc/res/aewords/aewords_ab.php

aerial ping-pong
Aerial ping-pong is a jocular (and frequently derisive) name for Australian National Football (or Aussie Rules as it is popularly called).

The term derives from the fact that the play in this game is characterised by frequent exchanges of long and high kicks.

It is used largely by people from States in which Rugby and not Australian Rules is the major football code. This interstate rivalry is evident in the citations in the Australian National Dictionary:

1964 Footy Fan (Melbourne):  Sydney folk are generally curious about this religion or mania which they term 'aerial ping pong' or 'Aussie Rules'.

1965 F. Hardy,  Yarns of Billy Borker: That's not football, mate, it's aerial ping-pong.

1973 J. Dunn, How to Play Football:  Sydneysiders like to call Australian Rules 'aerial ping-pong'.

1980 H. Lunn, Behind the Banana Curtain:  I won't comment much on their football - called aerial pingpong in Queensland - because I don't understand it.

A team from Sydney was admitted to the national competition in 1982, and one from Brisbane was admitted in 1987. These teams are based in traditional Rugby areas, yet have drawn very large crowds, and have been very successful. It will be interesting to see if the term aerial ping-pong survives.

De term is wel toepasselijk, het is net of je naar een mierennest aan het kijken bent, en iedereen rent maar achter de bal aan. En zodra ze de bal hebben, dan schoppen ze die zo hard mogelijk richting het doel. Komt de bal tussen de palen dan scoren ze, als een teammate de bal vangt zijn ze ook blij, want dan krijgen ze een vrije trap vanaf die positie.... Rare rare sport :) Mensen vinden het of te gek, of ze vinden er niks aan. In Melbourne is de sport veel populairder dan in Sydney, maar onlangs won Sydney de finale voor het eerst in 75 jaar ofzo, wat kennelijk een wonderbaarlijke prestatie was.

@Amoz: je zou het niet zeggen, maar de populairste sport in Australie is voetbal, wat betreft mensen die de sport actief beoefenen. Ik heb dit een jaar terug in een statistieken lijstje gezien. Het is een beetje verborgen, omdat het op tv weinig aandacht krijgt. De prof-teams hier spelen niet op een hoog niveau, en in de wereld stellen ze tot nu toe ook niet zo veel voor, dus wat voetbal-fans betreft doet het inderdaad onder voor sporten als rugby en cricket.
 
@ David
  :sorry: :blush: Had ik toch helemaal fout!!  :angry1: Sorry  :rose:

R.
 
Ze hebben volgens mij dit seizoen voor het eerst een profcompetitie in Australie.
Ik had ook ergens gelezen dat Arie Haan trainer van FC Sydney zou zijn. Dwight Yorke (voormalig Man U) speelt er ook.
Yorke heeft trouwens met Trinidad & Tobago (waar Leo Beenhakker bondscoach is) ook een hele grote kans om mee te doen op het WK. Zij moeten tegen een veel makkelijkere tegenstander; Bahrein. Dus balen dat Australie het weer zo zwaar getroffen heeft met Uruguay. Zou wel lachen zijn als Oranje een poule treft met Zuid-Korea (Advocaat), Australie (Hiddink) en T & T (Beenhakker). Dan wordt het echt feest  :up:.
 
Hieronder even een nieuwsbericht van www.vi.nl;



Australië van het veld bij wangedrag Uruguay

18/10/2005  13:28

De Australische voetbalbond (FFA) doet er alles aan om goed voor de dag te komen in Uruguay, waar het eerste van twee beslissingsduels voor WK-kwalificatie op het programma staat. Zo heeft de FFA bewapende veiligheidsagenten ingehuurd om te waken over het welzijn van The Socceroos tijdens het verblijf in Uruguay.
Deze maatregel heeft alles te maken met de historie tussen beide elftallen. Vier jaar geleden moest Australië eveneens voor de WK-play-offs naar Uruguay, destijds voor de return. De internationals wachtte een ronduit intimiderend onthaal, waarbij ze volop werden bespuwd, bekogeld en uitgescholden, terwijl van nachtrust weinig sprake kon zijn vanwege het enorme lawaai buiten hun hotel. Uruguay poetste vervolgens de in Australië opgelopen 1-0 nederlaag weg met een 3-0 zege en reisde af naar de eindronde in Japan en Zuid-Korea.

Volgens bondsdirecteur John O'Neill is Australië dit maal beter voorbereid dan vier jaar geleden. Bovendien sluit hij drastische maatregelen niet uit. 'De spelers kunnen altijd nog van het veld stappen als het opnieuw uit de hand loopt.'

'Ik heb dat al eerder zien gebeuren. Maar als we een topscheidsrechter hebben en goede assistenten, en als de wedstrijd volledig volgens de FIFA-richtlijnen verloopt, hoeft het daar niet op uit te draaien.'

Daarom deed O'Neill een dringend beroep op de FIFA: 'We moeten zeker weten dat de FIFA, onder wiens auspiciën deze wedstrijd wordt georganiseerd, alle maatregelen neemt om te voorkomen wat er vier jaar geleden is gebeurd.'
 
Ik kan echt niet wachten tot 12 november!!!! De 1e wedstrijd wordt wel heel zwaar eerst in Uruguay!!!
Een tegenvaller is dat de geroutineerde verdediger Moore niet van de partij kan zijn.
Het schijnt ook dat bij Uruguay de aanvaller Diego Forlan misschien niet kan meedoen. Laten we het hopen..... Maar ze hebben altijd nog Recoba....
Nou; duimen maar  :soccer:
 
Back
Top