HIEPERDEPIEP.....HOERA

Sas

New Member
Ja hoor we hebben ons visa vanmorgen per e-mail binnen gekregen.Onze dag kan niet meer stuk,dacht ik.
Hebben ze ons oude paspoort nummers gebruikt ipv de nieuwe die we hadden toegestuurd.Ach houd ons nog even bezig maar ben wel blij dat het eindelijk rond is.

Ga zo eerst maar de huur opzeggen en daarna  een hele grote taart kopen dus wie zin heeft????

:cake2:                                :dancing:
 
[quote author=Sas link=topic=1559.msg13432#msg13432 date=1114069394]
Ja hoor we hebben ons visa vanmorgen per e-mail binnen gekregen.Onze dag kan niet meer stuk,dacht ik.
Hebben ze ons oude paspoort nummers gebruikt ipv de nieuwe die we hadden toegestuurd.Ach houd ons nog even bezig maar ben wel blij dat het eindelijk rond is.

Ga zo eerst maar de huur opzeggen en daarna  een hele grote taart kopen dus wie zin heeft????

:cake2:                                :dancing:
[/quote]Gefeliciteerd,
Wij zijn gek op taart (veel slagroom) :-D

Ton en Ineke :roll: :up:
 
Fantastisch. Gefeliciteerd hoor en het komt vast snel goed met de foute paspoort nummers. Klein detail in het grote geheel!
Veel plezier met feesten!
 
geweldig nieuws!! gefeliciteerd!! ik weet niet hoe ik al die fancy dingetjes toe moet voegen aan een berichtje maar stel je maar 100 dansende poppetjes voor met taart en slingers en champagne!!!!!!!!!

Mir  :up:
 
Proficiat :up:
68.gif
 
390.gif


En waneer vertrekken jullie down under. :)
 
GEFELICITEERD! :congrats:

En wat betreft die paspoorten  :wall:
komt ook wel goed!

En die taart,lekker stuur maar een stukje op! :up:

Groetjes en have fun  :cheers:

              :drink:
 
Hai.Hai.
Nou ze zijn bezig om de paspoortgegevens te veranderen dus ik hoop snel iets te horen.

We hebben nu nog 6 weken en dan willen we 1 juni gaan vertrekken naar OZ.

Gaat in een keer wel erg hard maar we hebben er allemaal ontzettende zin in!!

Zondag eerst maar eens een rommelmarkt houden(de vervroegde koninginnendag) en dan hopen dat we heel veel kwijt zijn.Ach we waren al ff bezig met de opruiming dus dat moet lukken.

We wonen nog 3 weken in ons huurhuis en gaan dan nog 3 weken in een sta- caravan wonen.Ach kunnen we vast wennen want in Oz gaan we een tijdje in de camper wonen met 3 kids.Iemand nog ervaring met een huurhuis zoeken in OZ?Heb je nog een huurdersverklaring enz. nodig?

Oh ja nog wat taart over  :cake2:  :cake2:  :cake2:  :cake2:  :cake2:
dus neem een stukkie,haha
 
[quote author=Sas link=topic=1559.msg13590#msg13590 date=1114148516]
Hai.Hai.
Nou ze zijn bezig om de paspoortgegevens te veranderen dus ik hoop snel iets te horen.

We hebben nu nog 6 weken en dan willen we 1 juni gaan vertrekken naar OZ.

Gaat in een keer wel erg hard maar we hebben er allemaal ontzettende zin in!!

Zondag eerst maar eens een rommelmarkt houden(de vervroegde koninginnendag) en dan hopen dat we heel veel kwijt zijn.Ach we waren al ff bezig met de opruiming dus dat moet lukken.

We wonen nog 3 weken in ons huurhuis en gaan dan nog 3 weken in een sta- caravan wonen.Ach kunnen we vast wennen want in Oz gaan we een tijdje in de camper wonen met 3 kids.Iemand nog ervaring met een huurhuis zoeken in OZ?Heb je nog een huurdersverklaring enz. nodig?

Oh ja nog wat taart over  :cake2:   :cake2:  :cake2:  :cake2:  :cake2:
dus neem een stukkie,haha
[/quote]
Hoi Hoi
6 weken dat schiet al op voor jullie :-o :lol: Volgens mij is het idd wel heel erg handig om een Engelstaligen/ vertaalde huurders verklaring te krijgen dan wordt het makkelijker om in AUS een huis te krijgen. Eventjes in laten zetten hoe lang je heb gehuurd en dat je altijd netjes de huur heb betaald. Ik weet niet maar misschien is het ook mooi als de hoogte van de huur er in vermeld staat. Trouwens dat is een heel goed idee van die caravan, wij wilden eerst de laatste weken hier in NL een kamer huren maar een caravan is idd een beter idee meer privacy  :) tnx
Veel succes en plezier toegewenst daar in OZ.
groeten Barry
 
GEWELDIG NIEUWS :dance:

Wij hebben een paar keer gehuurd en hebben nooit problemen gehad.  Huizen huren gaat op zich erg makkelijk, meestal veel keus, meestal al leeg, dus je kan er vrij wel direkt erin.  Je moet meestal 4 weken bond betalen (houden ze vast totdat je weer vertrekt) en twee weken vooruit moet betalen.  Mochten jullie nog geen baan hebben en toch een huis willen huren (en geen WW) als je kan laten zien dat je wat geld in de bank hebt, dan is het geen probleem.  Waarschijnlijk zou je eerst een week ergens moeten logeren en huizen bekijken.  Wij hebben nooit iets moeten overleggen, maar dat was 8 jaar geleden, wel paspoorten etc. en je vertelt dat je net uit europa bent.  Als wij teruggaan hebben wij wel referenties van andere makelaars dus voor ons is het wel makkelijk.
Veel succes en geniet! :-D
Groetjes, Angela
 
hai

Nou intussen zijn we sinds 1 juni in Oz.We hebben een heel klein huisje gehuurd (uurtje rijden naar Mackay)en dat bevalt ons alle vijven erg goed.Wonen tussen de sugar cane in engeen buren!!Zalig hier.

De goede visa papieren waren nog steeds niet binnen voor vertrek dus hadden we alles uitgeprint wat we binnen hadden per e-mail.Ons oude paspoort hadden we ook maar mee genomen naar Schiphol.Was maar goed ook want de gegevens klopte weer niet.Ze hebben op Schiphol alles goed in de compter gezet zodat we de verdere reis geen problemen meer hadden.

In Oz aangekomen zijn we na een paar dagen samen met het bedrijf waar m'n man voor ging werken naar het migration buro gegaan en onze pasporten ingeleverd.Na een paar dagen hadden we die weer terug met visa stempel.

Voor de rest zijn de mensen erg behulpzaam hier.Wel lekker want we zijn aan het camperen in eigen huis aangezien de container met spullen er nog niet is.Ach heeft ook wel weer wat zo hoor.Gelukkig bestaan ook hier 2e handswinkels.

Groetjes Sas
 
Hi Sas

Wat een leuk bericht om te lezen, fantastisch toch die eerste weken! Alles is nieuw, lekker kamperen in je eigen huis :)

Woon je een uur rijden vanaf Mackay? North of South?

Wij zijn ooit ook nog eens van plan die kant op te gaan, maar wonen nu nog steeds in Brisbane.

Groetjes
Syl
 
Wat leuk Sas, ben net als Syl benieuwd waar jullie ergens wonen, aangezien ik MacKay ook heel leuk vind.

Groetjes Miranda
 
Hallo

We wonen in Mt Charlton.Dat is 60 km boven Mackay.We wonen tussen de heuvels en heerlijk rustig hier.
Mackay zelf vind ik weinig aan.Ik doe er m'n boodschappen en dan ben ik er snel weer weg.
Alhoewel er wel leuke kroegjes zitten in de winkelstraten in het centrum.

Nee wij gaan echt voor de rust.Kids vermaken zich hier ook prima met wat houtjes,steentjes,water enz.Heerlijk om te zien trouwens.

Planning is om ons over een paar jaar zelf te kunnen redden .Dus geen gezeur mer de electra rekening,telefoonrekeningen enz.
Maar ja we genieten nu nog ff van wat luxe.
een voordeel hier we hebben altijd water.Uit de kraan komt uit de creek en we hebben 2 regentonnen.Evengoed zijn we wel zuinig met water want ik vind het zonde om zoveel te gebruiken terwijl dat eigenlijk niet nodig is.
Al denken sommige aussies daar weer anders over.

Oh ja en het voordeel van hier is dat we eigenlijk ook zo bij Cape Hillsborough zitten.Bij schemering lopen daar de kangaroes over het strand.Echt leuk vd kids daar.

Maar goed de koffie staat altijd klaar hier hoor dus mocht er iemand hierlangs komen......gezellie...

Groetjes Sas
 
Wow Sas....wat klinkt dat heerlijk zeg......jammer dat ik een eindje uit de slinger woon :-( Nu weet ik trouwens wel een beetje waar je zit. Toen wij een tijdje geleden in Mackay waren zijn we daarna nog een paar dagen naar Airlie Beach geweest en ik vond toen dit rit net uit Mackay vandaan zo mooi, Groen, Heuvelachtig....las trouwens ergens anders op het forum al dat de kids het prima doen op school. Wat goed van ze he!

Groetjes
Syl
 
Back
Top