Hier of daar?

Inge

Member
Een spouse visum aanvragen kost hier ca.1300 AUD maar in Australie zelf de helft. Heeft iemand hier ervaring mee?..dus om eerst heen te gaan op een normaal toeristen visum en dan daar verder alles te regelen? Of komen er dan ook nog een boel kosten bij totdat je uiteindelijk ook op die 1300 terecht komt?

Groetjes Inge

Jammer dat er geen reacties komen. Weten jullie het niet of heb je zoiets gebruik de search knop maar...want daar kom ik er namelijk niet mee uit. Ik lees wel dat sommigen van jullie het in Australie hebben aangevraagd maar dan met een WHV visum en daar ben ik te oud voor dus het zou dan om een gewoon toeristen visum gaan waar ik dan op heen wil reizen.

Hi Inge,

Ik weet niet wat voor jouw makkelijker is, wij hebben het in iedergeval hier aangevraagd en ook gekregen voor €870,- .  :-D
Volgens mij (weet het niet zeker omdat ik me er niet in verdiept heb) kost het net zoveel in Oz als anywhere else, maar dat zal ongetwijfeld wel op de site van dimmia staan. http://www.immi.gov.au

Suc6 met je verdere zoek tocht.  :up:

Hoi Inge,
Ben zelf bijna 2 jaar geleden hier op een 3 maand toeristenvisum naartoe gekomen om vervolgens een spouse visum aan te vragen. Was geen enkel probleem! Het enige nadeel was dat ik niet mocht werken tot ik mijn spouse visum kreeg. (bridgingvisum is verlenging van huidige visum).
Wat de kosten betreft, dat weet ik niet meer. Ik zal eens voor je in mijn 'archief' duiken. Wij hebben destijds een migration agent gebruikt dus onze kosten lagen sowieso een stukje hoger maar ik zal kijken wat we voor het daadwerkelijke visum hebben betaald. Die 1300AUD waar je het over hebt, is dat inclusief medicals? Want dan zou het misschien wel kunnen kloppen.
Groetjes, Margot

ik wil even inhaken. Ik en mijn vriend willen in oktober naar Australie. Ik heb een Australisch paspoort en mijn vriend wil mee op een spouse visum, nu denk ik dat hij hem wel krijgt, maar zo niet dan wil hij mee op een werk/vakantie visum. Wat ik begrijp is het dus wel mogelijk om een spouse visum daar aan te vragen. Ik dacht dat we dan weer terug moesten naar Nederland om dat aan te vragen[dat is wat ik eerder te horen kreeg op deze site], maar dat hoeft dus niet? Hij is 24, zou hij dan wel mogen werken daar als hij een spouse visum aanvraagt?
Als het daar goedkoper is, is het misschien zowiezo handig om een spouse visum daar aan te vragen.
Ik ga vandaag naar de emigratiebeurs, misschien krijg ik daar antwoord op mijn vraag, als dat zo is dan horen jullie de uitslag.

Ik vraag me af of het in prijs verschilt. Er staat volgens mij maar één prijs bij een visum. Althans niet voor on-shore en off-shore visa's. Maar goed dat weet ik niet zeker. Maar in principe kun je alle visa's ook gewoon hier aanvragen.
Als wij dat hadden geweten hadden we dat ook zeker gedaan. Nu hebben we off-shore aangevraagd (NL) moeten we ook het land uit om visa in ontvangst te kunnen nemen. Plus dat we daardoor ook niet in aanmerking kwamen voor een Bridging Visa C. Als we on-shore hadden aangevraagd, hadden we die wel gekregen. En dus mogen werken. :|

Soms handig om de search button op de dimia site te gebruiken.

Zie pagina: http://www.immi.gov.au/allforms/990i/990i_booklet1.htm (search via: cost spouse visa)

Kosten spouse visa lodged outside Australia $1305.
Kosten spouse visa if logded in Australia $1935 (als je daar bent op WHV of op toeristen visum).

Ik zou het vanuit NL aanvragen als ik jou was. (Geen onzekerheid of je wel mag blijven.)

(PS Ik ben ook in Aus op spouse via en heb het in Nederland via ambassade berlijn aangevraagd.)

Zat ik er dus mooi naast!
Vanuit NL goedkoper, dat zullen ze wel gedaan hebben om iedereen uit het land te houden totdat visum granted is. Maar ook nu zit ik weer te gissen. Moet ik niet doen! :roll:

Groetjes Lin

Ik was voor mijn aanvraag hier in Sydney inderdaad iets van $1900 kwijt, plus medical van ca. $300.

Welke manier beter is hangt van je situatie/bewijs af. Ik ben op een WHV binnen gekomen, 11 maanden samengewoond, en daarna de aanvraag ingediend. (je zou het zelfs in de laatste week kunnen doen) Je krijgt meteen een bridging visa op het moment van de aanvraag. Ik kreeg 3 weken later te horen dat ik mijn aanvraag was goedgekeurd.
Voor mij waren die 11 maanden samenwonen heel belangrijk voor ons bewijs. Hoewel we elkaar al voor die tijd langer dan een jaar kenden, hadden we veels te weinig om op te staan.

[quote author=CJ link=topic=4093.msg51224#msg51224 date=1141965210]
Soms handig om de search button op de dimia site te gebruiken.

Zie pagina: http://www.immi.gov.au/allforms/990i/990i_booklet1.htm (search via: cost spouse visa)

Kosten spouse visa lodged outside Australia $1305.
Kosten spouse visa if logded in Australia $1935 (als je daar bent op WHV of op toeristen visum).

Ik zou het vanuit NL aanvragen als ik jou was. (Geen onzekerheid of je wel mag blijven.)

(PS Ik ben ook in Aus op spouse via en heb het in Nederland via ambassade berlijn aangevraagd.)

[/quote]

Deze lijst heb ik inderdaad gezien maar heb bij het bovenste bedrag gekeken :oops: Maar dan moet je al een bepaald visum hebben en dat heb ik nu dus nog niet. We zijn wel al bijna 10 jr getrouwd dus dt is nu een dikke plus :wink:

Denk wel dat ik voor de visum aanvraag in Australie ga. Dan is hier het huis verkocht en hebben we iets meer ruimte financieel. Kunnen we het geld nu hier nog gebruiken voor andere dingen.

Hi!

Weet je waar ik nou zo gek van wordt.................... dat ik elke keer als ik contact opneem met Dimia of de ambassade in Berlijn elke keer weer een ander antwoord krijg!  :-o

Weet iemand (door eigen ervaring) of het mogelijk is met een toeristenvisum in Australie een Spouse visum aan te vragen. Ik heb nu 1 x een ja en 1 x een nee. Zucht. Ik moet HEEL erg mijn best doen om NIET in de stress te schieten!!!!!!

Alvast bedankt!

Groetjes,
Sannie

[quote author=Sannie link=topic=4093.msg53141#msg53141 date=1143279343]

Hi!

Weet je waar ik nou zo gek van wordt.................... dat ik elke keer als ik contact opneem met Dimia of de ambassade in Berlijn elke keer weer een ander antwoord krijg!  :-o

Weet iemand (door eigen ervaring) of het mogelijk is met een toeristenvisum in Australie een Spouse visum aan te vragen. Ik heb nu 1 x een ja en 1 x een nee. Zucht. Ik moet HEEL erg mijn best doen om NIET in de stress te schieten!!!!!!

Alvast bedankt!

Groetjes,
Sannie
[/quote]

schiet lekker op dan Sannie. Hoop dat er meerdere ja's opkomen :wink:

Zucht... dit is nu wat er bedoelt met verwarring bij de DIMIA, begrijp dat niet... Ik kan je helaas niet helpen. Mijn mening is dat het toch mogelijk moet zijn, mijn vader heeft op deze manier ook zijn spouse-visum gekregen. Op een toeristenvisum hier gekomen, visum gekregen en nu inmiddels getrouwd hier.

Maar zekerheid geven kan ik je helaas niet....

Groetjes Lin

Heb vandaag even een mailtje gestuurd naar de ambassade in Berlijn. Misschien dat ze ons daar antwoord geven.

Volgens mij is het voor de ambassade ook moeilijk om hierop te antwoorden.

Want OFFICIEEL mag je niet op een vakantievisum binnenkomen als je van plan bent om er te komen wonen. Je visum moet weergeven wat je komt doen.

Onofficieel kan je best op het ene visum binnenkomen en dat een andere visum aanvragen. Uit de documentatie van DIMIA blijkt wel dat je dit visum gewoon ook in Australie kan aanvragen.

Dus... je kan volgens mij best een vakantievisum (ETA ofzo) aanvragen. Als met je op het vliegveld vraagt wat je komt doen dat zeg je dat je op vakantie komt. Vervolgens lodge je de aanvraag voor een spouse visum als je binnen bent.

Vergeet niet dat je wel aan alle eisen moet voldoen. Waarom vraag je het visum niet in Nederland aan?

CJ,

Ben het niet met je eens, wij zijn hier op een toeristenvisum binnengekomen van 3 maanden. Wij hebben wel visum aangevraagd in NL. Hebben bij de douane eerlijk aangegeven hoe of wat. Het was geen enkel probleem, er is op Brisbane Airport ook een afdeling van de DIMIA en daar moest Sander even naartoe, waar ze alle papieren nakekeken en de computer raadpleegden. Vervolgens hebben we na 3 maanden hier ons toeristenvisum verlengd naar een jaar. Morgen dienen we de allerlaatste papieren in, en dan hopen we binnen een paar weken uitslag te hebben! (Wij gaan voor Skilled Independent subclass 139).

Groetjes Lin

Bedankt mensen,

Ik denk zelf dat DIMIA mij verkeerd begrepen heeft. Een spouse (mariage) visum moet je inderdaad in het land van herkomst aanvragen. Maar de De Facto spouse (samenwoon) visa kan ook in Australie. Maar het irritante is dus dat die persoon het woord spouse hoorde en gelijk begon met nee, nee moet je voor in Nederland zijn bla bla. Ik heb het al eerder meegemaakt hoor. Belde ik de eerste keer of ik ook met een enkeltje naar Oz mocht, kreeg ik een ja. Ik wilde het toch nog even dubbelchecken voordat ik het ticket boekte dus belde ik weer, toen werd er nee gezegd! Jemig. Wat was het nu?  :| Dus ik belde nog eens en vroeg om een schriftelijke bevestiging. En toen werd er weer gezegd dat het wel kon. Ja kijk, het gaat niet om een pakje boter ofzo. Maargoed uiteindelijk dus op een enkeltje naar Oz geweest.
Wat het hier of daar aanvragen betreft. Ik ga het daar doen. Neem een 6 maanden toeristenvisum en wil na 3 maanden de De Facto aanvragen. Mocht iemand hetzelfde van plan zijn, hou me op de hoogte ok?

Succes iedereen!  :)

Hoi Lin en Sannie,

Dit is wat ze er op een ander forum over zeggen:
http://britishexpats.com/forum/showthread.php?t=330618&highlight=ETA+spouse

Dat is wel een handig forum on informatie te zoeken die hier niet te vinden is.

Succes ermee!

(PS Sannie, ik weet wat je bedoeld met verwarring! Nadat ik anderhalf jaar in Australie had gewoond vertrok ik een paar jaar geleden naar nieuw zeeland via een working holiday visum. De mevrouw bij de high commission in Sydney beweerde eerst dat ik het WHV niet in Australie aan kon vragen en daarvoor terug naar NL moest. Dat kon wel, had ik op hun eigen website gezien, en dat moest IK haar vertellen. Toen vertelde ze dat het quotum van 500 visums bijna bereikt was, wat niet het geval was, ik had eerder die week met NZ immigratie gebeld. ''O ja'', zei ze toen. Vervolgens vertelde ik dat ik het land op een vliegticket enkele reis wilde binnenkomen (omdat ik niet wist hoe lang ik wilde blijven). Zij vertelde dat dat niet kon. Volgens hun internetsite kan het wel, als je maar kan laten zien dat je voldoende geld op je bankrekening hebt om een ticket te kopen als je daar bent. Dat moest ik haar vervolgens vertellen... Snap je frustratie helemaal!)

Back