histories moment!!

heidi

New Member
Vandaag is het koninginnedag, en voor mij is het voor de laatste keer dat ik het hier in nl vier. daarom ga ik er vandaag een feest van maken die ik niet gauw meer vergeet!!En morgen is het 1 mei en dan kan ik al zeggen dat ik deze maand vertrek. Ik hoop dat de tijd lekker snel gaat. Want ik kan haast niet meer wachten het wordt steeds spannender.
 
Proficiat met dit historisch moment , Heidi! Ik ben blij voor je :D :!:

Ik hoop dat het mij ook nog gaat lukken om óóit- op wat voor visum dan ook- naar Oz te gaan emigreren ! :(
 
Wat leuk! Da's nog eens iets om bij stil te staan... Geniet ervan, want voor je het weet zit je in het vliegtuig! Spannend!

Claire
 
voor ons was het ook de laatste koninginnedag! wij hebben er verder niks mee gedaan omdat we het wel gezien hebben. zijn lekker wezen wandelen en in de zon zitten :D
 
Even ook hier mijn hart luchten. Tanja (komt morgen, op 2 mei hier aan, om op 3 november met mij te trouwen) bracht haar laatste dag in Nederland door in Amsterdam, gisteren (30 april), samen met dochter, Tamara, die ook mee komt. Hun bagage stond al in een hotel bij Schiphol.
Ondertussen ging ik gisteravond naar de Masonic Temple, in Castlereagh Street, Sydney.
Het was er VOL!
Ik heb door de jaren heen een aantal (3?) van deze recepties bijgewoond. De eerste in het huis zelf van de Consul-Generaal. De anderen in een hotel in William Street, dicht bij Kings Cross.
Die recepties waren erg formeel. De consuls-generaal maakten formele (saaie?) toespraken enz..
Gisteravond in dit mooie gebouw van de vrij metselaars, was het vrolijk versierd met veel oranje ballonnen. Al buiten bij het voetpad. Een groot scherm met TV uit Nederland over het koninklijk huis. Je kreeg twee bonnetjes en mocht daarmee dus twee glazen en kiezen uit wijn en Heineken. Heineken Bier was overal zichtbaar.
Vroeger werden de zalen voor de Oranje Bal avonden versierd met Posters van de KLM en ook kwamen de tulpen via de KLM en waren de tafels versierd met behulp van KLM. (Werk van vrijwilligers.)
Het verschil was dat toen wij hier kwamen (1956) de verzuiling nog niet dood was in Nederland en meegebracht werd.
De vele dansavonden van de jaren 50 tot 80 werden georganiseerd door de leden van de clubs/ Nederlandse verenigingen. (Mijn vader was voorzitten van één van die clubs.)
Gisteravond was iets anders. Dit was alleen maar mijn INDRUK!!! En ik kan fout zijn vanwegen nostalgie. Maar er zaten volgens mij veel van de oudere mensen langs de kant. (Vroeger werd er van die mensen gezegd dat ze kwamen om te 'hossen en springen'.) De rest van de zaal stond VOL, naar mijn indruk, van zakenlui. ( Nederlanders die hier een poosje verblijven en dan door gaan naar een ander land. )
Ik ging daar naar toe met Katja. Zij is van de jongere generatie. (Iets ouder of ongeveer de zelfde leeftijd als veel leden hier, denk ik. )
Zij was erg enthousiast. Voor mij heeft het nu allemaal een wat commerciele sfeer.
Komt omdat ik oud word denk ik en dan wil geloven dat vroeger alles beter was. Toen de emigranten uit Nederland in Migrant Hostels terecht kwamen en elkaar opzochten en clubs zo maar opgroeide omdat veel Nederlanders elkaar af en toe nodig hadden.
Nu lijkt het (Mij) meer alsof een aantal zakenlui, met banden met Nederland eventjes nu gaan beslissen wat het oud-Nederlandse volk hier wel leuk zal vinden.
Maar we moeten vooruit. Niet in het verleden leven. Hier heen komen heeft nog steeds grote voordelen. Klimaat. Ruimte. En als de KLM niet meer de oud-Nederlanders zo veel helpt misschien als vroeger, met feest vieren. Wat is er fout met Heineken?

Joop

toespraak.jpg

DCP_4932.jpg


Misschien zie ik het allemaal verkeerd. Is meer mijn indruk dan werkelijkheid, waarschijnlijk.
 
Ik werd net gebeld door Tanja, van Schiphol. Als het hier 8 uur op Zaterdag avond is ( over 40 minuten) dan vertrekt zij met haar dochter, naar Australië, naar mij, in Sydney en dan kan ik haar en Tamara,ophalen, morgenavond, als het vliegtuig hier om kwart voor acht op Zondagavond, (2 mei,) binnen komt!
De (Australische / domestic-) champagne ligt klaar in de ijskast!

Joop
 
Hallo allemaal ! ik ben erg blij met het emailtje wat ik van de Nursing Council heb gekregen waarin zij schrijven:
- dat zij nu alles hebben ontvangen
- dat ze een advies gaan uitbrengen naar een commissie
- dat deze commissie daarover vergadert op 16 juli
- dat ik, als zij mij dan registreren, over goed Engels moet beschikken en dat ik wrsch een re-entry course moet doen

daarna gaat de email hierop door en ze schrijft dat ik met mijn IELTS gemiddelde band score van 8.5 hier ruim aan voldoe en dat het nu dus een kwestie van die evt re-entrycourse zou zijn !

Het ziet er dus gunstig uit! :D
 
"Aussielover said:
De KLM is trouwens officieel geen Nederlandse luchtvaartmaatschappij meer"]

Ja, idd met Air France, al ligt op dit moment alleen het bod er. Volgens mij moet het nog geaccepteerd worden. Ik hoop dat ze het afwijzen, want anders gaat KLM over naar de Fransen voor een appel en een ei. Laat ze maar lekker dokken denk ik dan...maar ja.

Joop, veel plezier en geluk zondag en in de toekomst met Tanja en haar dochter!
 
hoi Joop,
wij wensen je ook alle geluk toe met Tanja. Wat zal je morgen blij zijn als de dames zijn geland.
Wij zitten met plezier steeds jouw berichten te lezen en hopen dat er nog vele bijkomen.
groetjes
 
Back
Top