Hoe betaal je de fee voor een AIM Skills assessment?

wildic

New Member
Betaling van de skills assessment van AIM (AUD 350) dien je de alvolgt te doen:

"If paying from outside Australia payment is to be made by bank draft which must nominate an Australian bank through which the payment can be processed. Drafts which nominate non-Australian banks will be returned for replacement.

Electronic Funds Transfer is not a preferred method of payment but can be arranged if you live in a country where banking facilities are limited."


Ik snap niet wat ze daar mee bedoelen.
Ik heb de ABN Amro gevraagd hoe dit in zijn werk gaat en zij weten het niet.
Ik kan AIM per mail niet bereiken, misschien dat iemand hier me kan helpen?

Ik hoop het van harte!
Groeten,
Dick
 
In antwoord op een mailtje wat wij toendertijd hebben gestuurd naar TRA kregen wij als mededeling,

Payment can be made through an overseas bank cheque or international money order. All such drafts must be drawn on/made payable to an Australian bank (eg. ANZ, CBA, NAB, WBC) in Australian Dollars and made out to the Collector of Public Monies DEWR.

Als je een rekening hebt bij een bepaalde bank kun je een internationale Bankcheque aanvragen. Neem de gegevens mee waar het naar toe moet. Na een paar dagen kun je hem bij de bank ophalen/ daarvoor teken je, zorg wel dat je dan voldoende saldo hebt op je rekening.
Het wordt dan binnen een paar dagen van je rekening afgeschreven. (Let op dit kan heel snel gaan) Het geld wordt dan vastgehouden door de bank. Vervolgens stuur je de bankcheque mee met je aanvraag voor skills assessment (maak even een kopietje voor jezelf) waarna DEWR het direct kan incasseren.
Wij zijn bij de Rabo geweest en die wist van de procedure.
(Daarvoor zijn ook wij bij de ABN geweest en zij kenden het hele gebeuren niet.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt,

Succes en groetjes,
Mariette

PS, misschien is het leuk voor de forumleden als je je even voorstelt in de daarvoor bestemde topics.
 
Back
Top