Hoe gaat de procedure nou precies en Bewijs van goed gedrag nodig?

Marika

XPdite Sponsor
Hi,

Wat is nou precies stap voor stap de procedure voor aanvraag van een skilled visum??????????
En wordt er ook een ´bewijs van goed gedrag´ gevraagd ?

Bedankt vast !!!

Marika
 
het hangt er helemaal vanaf op wat voor visum je naar Australie wilt vertrekken.....ook daar zijn vele mogelijkheden......Voor een skilled independent visum , gaat het heel simpel gezegd in grote stappen ongeveer zo:
1 engelse test (IELTS);
2 skills assessment;
3 alle documenten verzamelen die je nodg hebt voor je aanvraag + laten certificeren en laren vertalen;
4 aanvraag indien bij DIMA
5 op verzoek van DIMA je medische keuring en je Verklaring Omtrend gedrag (VOG) insturen
6 je krijgt je visum.

Ik zou voor het hele traject ongeveer 1 jaar to 1,5 jaar uittrekken, voorbereiding ongeveer 6-8 maanden en de wachtijd van DIMA 6-8 maanden........

Een heel globaal antwoord op een hele globale vraag. Het hele verhaal staat perfect omschreven in Booklet 6 van DIMA. Als je niet precies weet waar je aan toe bent is mijn advies altijd: lees dit hele verhaal helemaal door......dan weet je precies wat je te wachten staat.....

Gr Frank
 
Hoi daar,

Hier kan je ook nog wat info vinden. Dit gaat trouwens over
een skilled independant (136)

http://www.xpdite.net/forum/index.php?topic=6177.msg77016#msg77016

groetjes Miranda  :smile:
 
frank, ook van mij bedankt!!! :up:

het duurt nog even voordat ik alles ga starten, maar nu al wel een klein beetje een idee van wat de volgorde is van de stappen

greets
 
klein detail: zou altijd eerst skills assessment doen. Dan weet je of je uberhaupt door kan. Scheelt in ieder geval centen voor het geval het bovenste tegenvalt... bovendien zit je met geldigheidsduur van je IELTS en kan je assessment meer werk zijn dan je i.e.i. dacht (spreek uit ervaring!!)

Groet en succes,
Kathleen
 
Klein detail op het kleine detail: Tenzij je je IELTS ook voor je skills assessment nodig hebt (Bij Engineers Australia moet je je IELTS test mee opsturen. Geen IELTS test = geen skills assessment).

Gr Frank
 
Ah, da's dan weer een verborgen verschil met andere assessments. Jammer dat het zo moet in dit geval. Anyway, bedankt voor de correctie.
 
Je kunt je Medicals en Police Clearance ook al op voorhand regelen. houd wel in de gaten dat ze maar een jaar geldig zijn. De VOG kun je gewoon bij de Gemeente waar je woont aanvragen en je moet dan even opgeven dat het voor emigratie is. De Medicals moet je bij een gecertificeerde arts doen.
 
Back
Top