Nouwwww, ik denk dat de tosti inmiddels zwart is geworden Jack..
Geinig hoe zo'n redelijk simpele vraag zo'n discussie oproept en heftige reakties.
Het raakt mensen natuurlijk ook wel.
Mijn vraagstelling was meer omdat de Aboriginals dus veel problemen ondervinden, wiens "schuld" dat is of waar het vandaan komt dan even terzijde, hoe dat voor mijn zoon zou zijn. En om mijn vraag dan duidelijk te maken vermeld ik er dus bij dat hij kleurling is. Neger mag je niet meer zeggen, tenzij je het bent.
Dit ervaar ik dus heel sterk omdat vele van mijn vrienden een donker getinte huid hebben. En zij gebruiken dat woord dus te pas en te onpas, zij hebben daar geen problemen mee om dat onderling te gebruiken.
Waarom zouden wij dat dan niet mogen zeggen... Maar goed, dat doet er nu even niet toe.
Hier hebben we geen last van die discriminatie omdat er hier, in de Zaanstreek enorm veel mixen rondlopen. Tuurlijk zal er wel eens wat geroepen worden maar dat gaat ook naar de witvellen toe. Alleen dan is het stomme rooie dakduivel ofzo. (om het toch enigszins beschaafd te houden).
Dat blijf je toch houden want laten we eerlijk blijven: ieder mens is in enige mate een racist. Ook al zeg je van niet, het is gewoon zo. Ook onderling, kijk naar Surinamers, die discrimineren ook onderling. De lichtere Surinamers vinden zichzelf (soms) beter dan de donkerder uitgevallen Surinamers. Ik weet nog goed dat een collega van mij, een bosneger uit Suriname (sorry, dat heet zo) met een Creoolse vrouw wilde trouwen. Nou, dat zorgde voor heel wat heisa bij beide kanten van de familie. Het was not done.
Dus ik bedoel maar...
Overigens zijn die twee inmiddels al meer dan 30 jaar getrouwd.
Maar goed, ik denk dus dat Jonathan geen hinder zal ondervinden op dat punt. Niet in meerdere mate dan hij hier zou hebben. Hoogop dat hij de meisjes van zijn rug af moet slaan als hij wat groter wordt want het is een dotje om te zien... (sprak mama trots).