Hoe gezond moet je zijn om door de medical heen te komen?

M

Martien

Even 'n vraag over de medical.

Bij mij is in 1990 de diagnose Myasthenia Gravis gesteld (een niet-progressieve spierziekte). In 1993 heb ik daarvoor een thymectomie ondergaan. De laatste 10 jaar functioneer ik als ieder min of meer gezond persoon en ik slik nauwelijks tot geen medicijnen. Verder heb ik een klein hartritmestoornisje, maar dat is niet gevaarlijk dus zelf zit ik er niet mee.

Voor het overige: ik heb nog nooit gerookt, en heb ook nog nooit soft- of harddrugs gebruikt. Ik drink misschien 1 glas wijn of 1 biertje in de week en that's it. Ik ben 1.70m lang en weeg ca. 68 kg, dus overgewicht is niet aan de orde. Verder heb ik in mijn hele leven maar 2 gaatjes in m'n gebit gehad, dus ook dáár zit het wel goed. Zelf vind ik al met al dat ik een gezond persoon ben, maar...... waar word je op beoordeeld bij de medical? Zou mijn zogenaamde spierziekte en/of hartritmestoornis een beletsel kunnen zijn (ik ben zo eerlijk dat ik het wél altijd zal vermelden)?

En moet mijn 12-jarige dochter trouwens ook een medical ondergaan?

Ben benieuwd naar de reacties!

Hoi Martien

Ik ben geen arts dus ik kan je geen advies geven over jouw situatie,maar wel is het volgens mij zo dat kinderen vanaf 12 jaar en ouder ook de medicals moeten ondergaan( long foto's,hiv test enz).Waarschijnelijk krijg je later nog wel reactie's van mede forum leden die je misschien meer kunnen vertellen over jouw situatie.

Sterkte en succes
Groetjes Sander! :up:

[quote author=Martien link=topic=1708.msg15245#msg15245 date=1116271064]
Zou mijn zogenaamde spierziekte en/of hartritmestoornis een beletsel kunnen zijn (ik ben zo eerlijk dat ik het wél altijd zal vermelden)?

En moet mijn 12-jarige dochter trouwens ook een medical ondergaan?[/quote]Het lijkt me heel sterk dat je spierziekte een beletsel zou kunnen zijn, aangezien je geen dure behandeling meer nodig hebt: de regel is dat als je medisch probleem het Australisch medisch 'systeem' niet meer kost dan een bepaald bedrag (ik geloof $20.000 per jaar of per 3 jaar of zoiets), het geen reden is om je visum te weigeren. Ook hartritmestoornis is een niet ernstig genoege aandoening, lijkt me, tenzij het zo erg is dat je hart er regelmatig mee stopt...
En Jeroen heeft gelijk, kinderen moeten ook een medical doen, volgens mij maakt het niet uit hoe oud ze zijn.

Bij www.immi.gov.au bij algemene vragen over gezondheid staat vermeldt dat alleen Tuberculose een directe uitsluitingsgrond is voor een visum. En zelfs daar wordt na treatment (zeggen ze) over het algemeen niet meer moeilijk over gedaan.

Ook staat daar over kinderen het volgende vermeldt: 'apllicants for perm. visas will be asked to undergo a medical examination (use Form 26), an x-ray (use form 160) if 11 or older and a HIV/AIDS test (if 15 or older).

Groetjes Miranda

Ik vond de medical in elk geval heel erg meevallen. het was het meeste te vergelijken met een een GGD onderzoek dat je krijgt als je op de basisschool zit, buiten de x-ray en de vragenlijst natuurlijk. Dus over kleine kwaaltjes hoef je je echt geen zorgen te maken.

Iris

En zelfs daar wordt na treatment (zeggen ze) over het algemeen niet meer moeilijk over gedaan.

Klopt! Het kost alleen wat meer geld om alles te regelen. Er moeten namelijk andere x-rays gemaakt worden  Verder moet je ook nog een keer in Australië een soort van follow-up keuring doorstaan oftewel meer geld en meer papierwerk :)

Groetjes
Syl

Hallo Martien,

In de bijlage die meegezonden wordt bij het verzoek voor je medicals wordt het volgende vermeld:

- You and all members of your family unit, regardless of whether or not they are migrating
with you, must undergo a medical (clinical) examination.
- Applicants aged 11 years and over are also required to do a chest x-ray examination. 
- Applicants aged 15 years and over are also required to do HIV testing.

Helaas moet je dochter dus ook een medische test en X-ray laten maken. Een HIV test is pas vanaf 15 jaar vereist; scheelt je toch weer wat doekoes  :up:

Verder stelt de medische keuring niet heel veel voor. Ik zou me er niet al te druk over maken hoor!

Gr Roel.

[quote author=Roel link=topic=1708.msg15965#msg15965 date=1116954553]
- You and all members of your family unit, regardless of whether or not they are migrating
with you, must undergo a medical (clinical) examination.

[/quote]

Ik snap dit niet helemaal? Betekent dit dat je iedereen uit je dichtsbijzijnde familie (vader/moeder/zus) moet laten testen? Of is dat alleen je eigen gezin (man/vrouw/kinderen)?

Ohw en letten ze ook op overgewicht bij de medicals? Verder ben ik helemaal gezond, ik rook alleen.

Grtz Tanne

Family unit is volgens mij: man, vrouw en kinderen. Als je kinderen hebt, die besluiten om niet mee te gaan naar Oz. moeten ze toch een medisch onderzoek doen..

Maar in welk opzicht letten ze op overgewicht....ik zit wel rond het streefgewicht, maar het gewicht gaat zich bij mij bijv. lokaliseren naar een bepaalde plek!! :lol:

Ik ben dus iemand die wel overgewicht heeft, maar dat is voor zover ik weet geen reden om je af te keuren hoor. Ben wel wat kilootjes afgevallen sinds we besloten hebben om naar Oz te gaan, maar ik wil er nog wat meer vanaf hebben. Mijn overgewicht is gelukkig ook niet echt extreem. Als ik er 7-8 kilo af krijg dan zit ik al goed. Volgens de bodymass index ben ik iets te zwaar, moet ik zeker niet aankomen en mijn eetpatroon veranderen.

Ik geloof dat zelfs aids geen reden zou moeten zijn om iemand af te keuren, maar hoe dat nou precies zat weet ik niet meer. Ik denk dat je je weinig zorgen hoeft te maken.

Ja, ik heb iets meer overgewicht  :oops:  en dat heb je risico met de warmte. Maar goed..

Kun je eigenlijk je medicals al doen als je nog maar je skill assesment bezig bent? Mijn sponsor (mijn vader) wil namelijk wel zeker weten dat ik die haal voordat hij er nog meer geld in stopt..

Grtz Tanne

Ik heb ook (flink) wat overgewicht. Was 20 kg afgevallen voordat ik de medical deed, maar ben nog steeds officieel 15-20 kg te zwaar. Maar ik sport 3 a 4 keer in de week, en dat kon de panel doktor goed merken aan mijn hartslag. Ik gaf ook aan dat ik voordat we weggaan ook nog wel wat meer van plan was af te vallen maar zij zag er verder geen problemen in. Zou me er in ieder geval niet al te druk over maken.

[quote author=Cajendra link=topic=1708.msg16008#msg16008 date=1117004785]
Ohw en letten ze ook op overgewicht bij de medicals? Verder ben ik helemaal gezond, ik rook alleen.
[/quote]

Ik ben 1.72 meter lang en zou dus via BMI maximaal 74 kg mogen wegen. Tijdens de keuring woog ik net over de 100 kg. Ik heb mijn (SI) visum gekregen, dus alleen overgewicht is geen probleem.

Marco

[quote author=miel link=topic=1708.msg16025#msg16025 date=1117010479]
hoe zit het eigenlijk met rokers??
Miel
[/quote]

Verplicht stoppen !!!  :applaus: Nee, lijkt me geen probleem hoor. Zo lang je je eigen peuken maar kunt financieren  :wink:

[quote author=Cajendra link=topic=1708.msg16019#msg16019 date=1117008614]
Kun je eigenlijk je medicals al doen als je nog maar je skill assesment bezig bent? Mijn sponsor (mijn vader) wil namelijk wel zeker weten dat ik die haal voordat hij er nog meer geld in stopt..

Grtz Tanne
[/quote]

Hoi Tanne,

Ik zou gewoon wachten tot je de oproep krijgt van DIMIA. Deze keuring is toch best prijzig (prijzen variëren wel van arts tot arts).
Wij konden de week erop al terecht: Woensdag 11 mei het verzoek via de mail gekregen; op dinsdag 17 mei X-ray gemaakt en de volgende dag (woensdag 18 mei) alweer het medisch onderzoek en bloed laten prikken. Op vrijdagmiddag hadden we alle gegevens binnen en konden we meteen naar het postkantoor. Al met al dus binnen 1,5 week gefixt  :up:

No worries, gaat allemaal heel snel!!!!

Gr Roel

Hoi Tanne,

snap wat je bedoelt......als je moet wachten op DIMIA betekent dat dat je de kosten voor de aanvraag van je visum al hebt betaald, en als het dan misgaat ben je alles kwijt....

je zou natuurlijk kunnen overwegen om nu al naar een panel-doctor te gaan en zien wat er uit komt. Dit betekent wel dat je deze kosten dan 2 keer zou moeten maken, omdat de gegevens van de arts normaal gesproken direct worden doorgestuurd naar dimia geloof ik.....

Maak je je zorgen dan dat je er niet doorheen zou komen? Je kunt ook telefonisch contact opnemen, heb ik ook gedaan. Ik was bang dat mijn astma een probleem zou zijn. Volgens de arts niet, maar zijn woord is niet bindend.

Uiteindelijk beslist DIMIA, en 100 % zekerheid heb je dus pas als je de medicals doet als je je visum al hebt aangevraagd en wordt beoordeeld door dimia zelf......

Dus, om een lang verhaal kort te maken........niet dat je er veel aan hebt, maar gewoon doorgaan waar je mee bezig bent.... :|

Gr. Sab

Thnx, hier heb ik echt veel aan! Ik wacht gewoon wel totdat ik met de echte aanvraag bezig ben. Heb ik ook nog tijd om eventueel wat kilootjes kwijt te raken :) Als dat tenminste lukt  :oops:

Achja, stoppen met roken was ik toch al van plan, want ik hoorde dat dat onbetaalbaar is in Aussie..

Grtz Tanne  :-D

Als afgestudeerd voedingsleerkundige heeeeeeeeeeeel wat jaren terug, kan ik jullie 1 tip geven voor het overgewicht.
Je lichaam is een 1 richtingsweg, d.w.z. als je s'morgens fruit eet dan moet je 15 min. wachten voor dat je wat anders eet. Eet je brood s'morgens eet dan niet gevarieerd, kaas bij kaas en niet kaas en vleeswaren. Dus geen boter en melk.
na een maaltijd 3 uren wachten voor dat je weer iets eet. Warme maaltijden de aardappelen of het vlees laten vervallen.
Je maag begint met de verwerking van het meest zware voedsel. b.v. aardappelen koolhydraten je lichaam is vol. De rest wordt vet en overtollig.
Simpel he :roll:  :up:

Het klinkt zo simpel! :) Beetje montignac-achtig.. Ik kan het op zijn minst proberen.. En melk drink ik sowieso niet, want melk maakt meer kapot dan je lief is  :-D Is tenminste uit onderzoek gebleken..

Grtz Tanne

Back