henriette
Active Member
De procedure van het verzenden is afhankelijk van je paneldocter in Nederland. In Zwolle gaat het dus anders dan in bijv. Maastricht. Er is wel een officieel protocol voor (waarover de paneldoctors geregeld worden gebriefed) en dat is dat de radioloog (de arts die je longfoto beoordeeld) de boel opstuurt naar de arts die je keuring doet (en bloed afneemt in principe, dat willen ze nu dat dat bij de arts zelf gebeurt). De paneldokter heeft op een gegeven moment dus alles compleet en stuurt dat op naar Sydney (als het daarheen moet). Hoe die dat doet is afhankelijk van hoeveel je betaalt. Zoals gezegd, per aangetekende post is 13,90 euro. Je hebt dan ook een poststuknummer (als je dat tenminste aan de verzendende arts vraagt) welke je zou kunnen melden aan LCU in Sydney. Deze zijn zo aardig om op verzoek ontvangst en verwerking van je medical te melden.
Zij hanteren een verwerkingstijd (na ontvangst) van 24 uur, maw je resultaten worden vrijwel direct na ontvangst verwerkt.
Overigens kun je helaas buiten EU aangetekende stukken niet tracken.
Dus: het is afhankelijk van je paneldokter!
Overigens was de GGD waar ik de longfoto liet maken (Zwolle) zo aardig om per brief het resultaat ook naar mij op te sturen: "er zijn geen afwijkingen gevonden op de foto". En een week na bloedprikken kon ik bellen over de uitslag en of alles was opgestuurd.
Henriette
Zij hanteren een verwerkingstijd (na ontvangst) van 24 uur, maw je resultaten worden vrijwel direct na ontvangst verwerkt.
Overigens kun je helaas buiten EU aangetekende stukken niet tracken.
Dus: het is afhankelijk van je paneldokter!
Overigens was de GGD waar ik de longfoto liet maken (Zwolle) zo aardig om per brief het resultaat ook naar mij op te sturen: "er zijn geen afwijkingen gevonden op de foto". En een week na bloedprikken kon ik bellen over de uitslag en of alles was opgestuurd.
Henriette