Hoe gezond moet je zijn om door de medical heen te komen?

De procedure van het verzenden is afhankelijk van je paneldocter in Nederland. In Zwolle gaat het dus anders dan in bijv. Maastricht. Er is wel een officieel protocol voor (waarover de paneldoctors geregeld worden gebriefed) en dat is dat de radioloog (de arts die je longfoto beoordeeld) de boel opstuurt naar de arts die je keuring doet (en bloed afneemt in principe, dat willen ze nu dat dat bij de arts zelf gebeurt). De paneldokter heeft op een gegeven moment dus alles compleet en stuurt dat op naar Sydney (als het daarheen moet). Hoe die dat doet is afhankelijk van hoeveel je betaalt. Zoals gezegd, per aangetekende post is 13,90 euro. Je hebt dan ook een poststuknummer (als je dat tenminste aan de verzendende arts vraagt) welke je zou kunnen melden aan LCU in Sydney. Deze zijn zo aardig om op verzoek ontvangst en verwerking van je medical te melden.
Zij hanteren een verwerkingstijd (na ontvangst) van 24 uur, maw je resultaten worden vrijwel direct na ontvangst verwerkt.
Overigens kun je helaas buiten EU aangetekende stukken niet tracken.

Dus: het is afhankelijk van je paneldokter!

Overigens was de GGD waar ik de longfoto liet maken (Zwolle) zo aardig om per brief het resultaat ook naar mij op te sturen: "er zijn geen afwijkingen gevonden op de foto". En een week na bloedprikken kon ik bellen over de uitslag en of alles was opgestuurd.

Henriette

Als ze je medicals verwerkt hebben naar 24 uur wie krijgt hier dan over bericht en hoe lang duurt dat? Onze medicals zijn naar Sydney gestuurd en de rest gaat naar Perth

Erna

Hoi,

In een topic wat op slot is gezet, werd de volgende vraag gesteld door Maike:

Hoi
Ik heb de oproep voor de medicals gehad en de VOG.
Nou moet ik volgens DIMIA de VOG opsturen en "evidence of undergoing medical exam", maar wat bedoelen ze hiermee.
De paneldoctor heeft het hele pakket naar Sydney gestuurd.
Wat voor bewijs moet ik opsturen? Ik heb alleen een handgeschreven bonnetje.
Wie kan me helpen??
Groetjes Maike

Ik heb precies dezelfde vraag. Hopelijk gaat hij hier niet op slot!

Groeten Sander

Goeie vraag, Sander.

Ik heb even de titel aangepast zodat forumlezers meteen weten welke vraag er gesteld wordt. Ik krijg hier straks waarschijnlijk ook mee te maken dus ik ben wel benieuwd naar het antwoord. Ik heb dit antwoord na een flinke search niet op het forum kunnen vinden dus dan vind ik het wel jammer dat het originele topic op slot gegooid is, terwijl het toch een heel specifieke vraag is.

Misschien dat iemand deze vraag nu wel kan beantwoorden.

:up:

Ik heb hem Maike via een pmtje toen beantwoord......

VOG moet naar ASPC en medicals naar Sydney. (geen idee of het erg is dat dat in 1 pakket naar Sydney gaat, dus inclusief VOG. Ik denk het niet)

En dat bewijs voor undergoing a medical exam zijn volgens mij alle formulieren die de arts (en jijzelf) invult bij dat exam. (twee formulieren en een longfoto gaan er dan heen).
Daarmee heb je dan dus bewezen dat je het exam hebt undergood zeg maar. Dat is het proof.
Als je paneldoctor dat dus heeft opgestuurd naar Sydney, dan wordt het na aankomst binnen 24 verwerkt en naar ASPC gestuurd.

Alles netjes volgens boekje gedaan dan! Je hoeft dus niet nog weer apart te melden dat je een afspraak voor de medical hebt, of daar een bewijs van inleveren of zo.

Henriette

Bij olns werd gezegd door de consultant van Buysse dat het echt een apart briefje is, getekend door de arts dat hij de betreffende keuring heeft gedaan. Het kan nl best zo zijn dat de medische spullen langer onderweg zijn, of kwijtraken o.i.d. Ik weet helaas alleen niet meer helemaal zeker hoe het ging maar ik denk als volgt:

Het pakket met alle formulieren, medische zaken e.d. gaan naar Adelaide (ivm skilled visum). Maar het briefje ging volgens mij naar Sydney. Voor precieze details misschien goed dat een van de anderen die via Buysse of een andere consultant deze fase zijn doorlopen nog even reageren ??

Perthpete

[quote author=perthpete link=topic=1708.msg63137#msg63137 date=1150632452]
Bij olns werd gezegd door de consultant van Buysse dat het echt een apart briefje is, getekend door de arts dat hij de betreffende keuring heeft gedaan. Het kan nl best zo zijn dat de medische spullen langer onderweg zijn, of kwijtraken o.i.d. Ik weet helaas alleen niet meer helemaal zeker hoe het ging maar ik denk als volgt:
[/quote]

Dat idee had ik dus ook.

Ik kan me heel goed voorstellen dat ASPC bewijs wil zien dat je afspraken hebt gemaakt voor medicals en niet dat je de boel probeert te rekken, om wat voor reden dan ook. ASPC geeft immers niet voor niets een time limit mee om alles af te handelen. En als de medical results zoek raken dan is dat bewijs van undergoing medical examination inderdaad ook heel belangrijk.

:|

Geen idee wat dat betreft  :roll:

Heb de boel niet op verzoek opgestuurd, maar hoorde ook van anderen dat je iets moet opsturen? Maar is zou niet weten wat dan......Ik heb nergens bewijs van of zo, behalve de wetenschap dat het is opgestuurd met een poststuknummer......

henriette

[quote author=Jack link=topic=1708.msg63188#msg63188 date=1150657307]
oohhhooohh, :-(  :-o  :|

Jack :evil:
[/quote]

Hoezo dan is er iets niet goed gegaan?

Mariette

Hoi,

Nog een vraagje i.v.m. de medicals.

Heb je een inentingskaart nodig? (polio, bof, rubella,...)
En een beetje afwijkend van de topic: Heb je als verpleegkundige bepaalde extra inentingen nodig? (hepatitis?)

Bedankt,
Teekay

[quote author=teekay link=topic=1708.msg63265#msg63265 date=1150709737]
Hoi,

Nog een vraagje i.v.m. de medicals.

Heb je een inentingskaart nodig? (polio, bof, rubella,...)
Bedankt,
Teekay

[/quote]

Ons is toen wel gevraagd hoelang geleden we die inentingen gehad ahdden, maar we hebben daar geen bewijs of zo van moeten geven ....

Sara

Nee hoor Kallie,

Bij mij is er voor zover ik weet niets misgegaan....!

maar ik weet dus niet hoe dat moet met een eventuele bevestiging van een onderzoek.......heb ik niet mee te maken. En als ik mijn verzoek om medicals alsnog krijg, ga ik ze netjes antwoorden dat die al binnen zijn toch!

Voor verpleegkundige moet je hepatitis B & C (geloof ik) extra testen.........
Niet gevraagd naar reeds aanwezige inentingen. Als je die hebt, kun je dat wel melden/tonen natuurlijk (zal met namen om Twinrix , hep A/B gaan dan...). Maar deze antistoffen moeten dan wel weer getest worden etc.

Henriette

Nou ze hebben mij geprikt en getest op hep b c en hiv.... terwijl het waarschijnlijk niet eens nodig was geweest, maar alleen als er aanleiding voor is.... :x  EN DAT IS ER NIET! :xStelletje bloedzuigers dat het zijn!

Met twee dagen moet ik naar het ziekenhuis voor een blits kiekje :speechless:

En dan meteen door naar de huisarts die me ook nog eens met de   :fishing:  er van langs gaat geven. ik weet al dat ik een buikje heb en een beroerde conditie... Ben benieuwd wat er nog meer uit komt. Zeker met die bloedtest...brrr...:w00t:...  Dat word of :sunny: of :stretcher:

Wish me luck.... alhoewel er weinig meer is dat ik kan veranderen.... Eigenlijk helemaal niets meer. En dat is niet fijn als het - is ipv +... eh + ipv -  eh......   :dizzy: :crazy:

[quote author=henriette link=topic=1708.msg63184#msg63184 date=1150656353]

Heb de boel niet op verzoek opgestuurd, maar hoorde ook van anderen dat je iets moet opsturen? Maar is zou niet weten wat dan...... Ik heb nergens bewijs van of zo , behalve de wetenschap dat het is opgestuurd met een poststuknummer......

henriette [/quote]

[size=12pt] Oooohhoooh [/size]

[quote author=henriette link=topic=1708.msg63300#msg63300 date=1150723088]
Bij mij is er voor zover ik weet niets misgegaan....!

En als ik mijn verzoek om medicals alsnog krijg, ga ik ze netjes antwoorden dat die al binnen zijn toch!

Henriette[/quote]

[size=12pt] En met dit kost je zoal 2 maanden [/size]

[quote author=kallie link=topic=1708.msg63198#msg63198 date=1150662403]
[quote author=Jack link=topic=1708.msg63188#msg63188 date=1150657307]
oohhhooohh, :-(  :-o  :|

Jack :evil:[/quote]

Hoezo dan is er iets niet goed gegaan?

Mariette [/quote]

Zie boven , daarom..... OOOhhhhooohhh

Jack :evil:

[Lost: Off-topic berichten verwijderd.]

Ik heb zelf Asperger Syndroom, een milde vorm van autisme. Het is dus niets levensbedreigends, doch wel iets waarvoor therapie aangewezen is bij een getraind psycholoog. Zou dit een probleem vormen voor de medical controle?

het is in principer gewoon een huisarts die de controle doet. Hij zal het wel moeten vermelden, maar mits het geen ernstige dingenveroorzaakt... lijkt me geen probleem.  maar ja ik ben geen dokter

Meestal, als een doktor iets tegenkomt voor de medische test i.v.m emigratie dan zegt hij het je onmiddelijk.

Dat Henk gelukkig geen Doktor is, het zal een wereldje worden  :-D

Jack :up:

[quote author=Henk J link=topic=1708.msg64220#msg64220 date=1151580623]
het is in principer gewoon een huisarts die de controle doet. Hij zal het wel moeten vermelden, maar mits het geen ernstige dingenveroorzaakt... lijkt me geen probleem.  maar ja ik ben geen dokter
[/quote]

Tja, wat is ernstig? Autisme is niet iets wat een direct gevaar voor je fysieke gezondheid is, noch een levensbedreigend iets.

Is het daardoor niets ernstigs? Laat ons zeggen dat moest het allemaal totaal onbelangrijk zijn, dat ik geen dure psychologen zou betalen. Een beetje begeleiding is nodig, dan valt er perfect mee te leven. Maar het vergt wel een zekere psychologische begeleiding, tenminste: bij veel Aspies en zo ook bij mij.

Back