Ik denk dat je in eigen land verhuizen toch niet kan vergelijken met verhuizen naar de andere kant van de wereld. Idd Lamarck, met kinderen zou ik toch voorzichtiger zijn, vooral als ze wat ouder zijn. Het wordt toch een pak ingewikkelder als je met je gezin verhuist. Ook financieel moet je sterk staan. Stel je voor, je regelt je verhuis, verkoopt je huis enz., je verhuist naar de andere kant van de wereld maar je kan het toch niet gewoon worden daar. Terug een verhuis, tickets kopen, in eigen land terug een woning huren of kopen, ... Die kans op terugkeer is er altijd natuurlijk, want er wonen is nog altijd niet hetzelfde als er op vakantie gaan. Maar je weet toch al aan wat je je kan verwachten als je er al eens geweest bent. Wij hebben ook het geluk gehad dat we bij 2 gezinnen hebben kunnen logeren, die ons heel wat hebben verteld over het leven in Australie. Voor- en nadelen! Onze zoon is zelfs een dag naar school geweest, samen met de zoon van het koppel waar we verbleven. Ik heb een dagje kunnen meelopen met een verpleegkundige en een rondleiding in een ziekenhuis, rusthuis enz gekregen. Ook veel uitleg gekregen over het werken als verpleegkundige in Australie. We zijn deze mensen hiervoor ook dankbaar, want zo hebben we ook wat van het dagdagelijkse leven kunnen proeven.
Dit is gewoon mijn kijk op emigratie, vanuit mijn eigen ervaring. En het zal idd ook van het karakter afhangen, ik ben op dat gebied wat voorzichtiger.